جی پلاس

شروع جام جهانی فوتبال زنان با شگفتی

در آغاز جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ نیوزلند شگفتی ساز شد و استرالیا توانست ایرلند را شکست دهد‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ پنجشنبه صبح با دیدار تیم های نیوزلند و نروژ آغاز شد. پیش از این بازی مراسم افتتاحیه کوتاهی در ورزشگاه ادن پارک اوکلند برگزار شد. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در شروع دیدار یک دقیقه سکوت به خاطر قربانیان حادثه اوکلند برقرار شد. ساعاتی قبل از آغاز جام جهانی در نزدیکی هتل تیم نروژ تیراندازی شد و سه نفر جان خود را از دست دادند. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در نیمه نخست دیدار افتتاحیه نیوزلند بر خلاف انتظارها بازی بهتری به نمایش گذاشت و توپ و میانه میدان را در اختیار داشت. میزبان در شروع نیمه دوم بلاخره به گل دست یافت. هانا ویکینسون دروازه نروژ را در دقیقه ۴۸ باز کرد. در دقایق پایانی بازی داور به کمک VAR به نفع میزبان پنالتی اعلام کرد تا برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی زنان از این فناوری استفاده شود. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

ضربه ریا پرسیوال به تیرک دروازه برخورد کرد و نیوزلند نتوانست گل دوم خود را به ثمر برساند. در نهایت بازی با پیروزی میزبان به پایان رسید. نیوزلند برای کسب نخستین بردش در جام جهانی ۱۶ بازی صبر کرد. 

در دیگر دیدار روز نخست استرالیا، میزبان برابر ایرلند قرار گرفت. نیمه اول با وجود برتری زردپوشان بازی بدون گل تمام شد. در دقیقه ۵۰ به دلیل خطا روی هایلی رسو در محوطه جریمه داور به نفع میزبان پنالتی اعلام کرد و استف کتلی آن را به گل تبدیل کرد. 

جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳

در ادامه تلاش های ایرلند برای جبران نتیجه کافی نبود و این دیدار با پیروزی یک بر صفر به نفع استرالیا پایان یافت. میزبان های جام جهانی بهترین شروع ممکن را داشتند. 

دیدگاه تان را بنویسید