آسیب شناسی به سبک صداوسیما

تقلید از تتوی زایتسف عامل افت والیبال!

مجری - کارشناس تلویزیونی علت افت کیفیت تیم بزرگسالان در قیاس با جوانان را مسائل فرهنگی و تقلید از فرهنگ غرب توصیف کرد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی که در بحرین برگزار شد، دست به شاهکار زد و به مقام قهرمانی جهان رسید. این اتفاق درست در زمانی افتاد که عملکرد ضعیف تیم بزرگسالان در لیگ جهانی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. نخسین سوال منطقی پس از عملکرد فاجعه بار تیم بزرگسالان و درخشش جوانان این بود که چه اتفاقی برای تیم های پایه می افتد که با بالا رفتن سن نمی توانند عملکرد خوب خود را ادامه دهند. برنامه کادر فنی با حضور مومنی مقدم، سرمربی تیم جوانان و کیومرث کرده، گزارشگر و کارشناس والیبال قصد جواب دادن به این سوال را داشت.

در شرایطی که انتظار می رفت صحبت از مسائل فنی باشد، کرده در بخشی از صحبت هایش به مسائل حاشیه ای اشاره کرد و گفت: بازیکنان ما بعضی زود خودشان را گم می کنند. بازیکنان زیادی هستند که نمی خواهم اسم بیاورم اما به قول معروف غوره نشده مویز شدند و دیگر اصلا نام و نشانی از آنها نیست.

وی ادامه داد: به نظر من دلیل این مساله، موضوع فرهنگی است. بازیکن ما فکر می کند اگر تتو و نقش و نگاری که زایتسف روی بدنش بیندازد، مثل او می شود. در حالی که نمی داند این مساله جزو فرهنگ زایتسف است و جزو فرهنگ ما نیست.

با این حال مومنی مقدم مشکلات سخت افزاری، امکانات، رسیدگی، امکان برگزاری دیدارهای دوستانه و ... را از عوامل مهم در ارتقای سطح کیفی بازیکنان جوان دانست. او درباره مسائل فرهنگی هم عادت بازیکنان به قانون مداری را از عوامل مهم دانست.

دیدگاه تان را بنویسید