کارشناس والیبال در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

ناصر شهنازی: حضور هم زمان عطایی مانع قهرمانی جوانان شد/ برخی بازیکنان شایسته حضور در تیم ملی نبودند

کارشناس والیبال ایران اعتقاد دارد حضور هم زمان بهروز عطایی در دو تیم جوانان و بزرگسالان باعث شد مسابقات معتبر جهانی جوانان را از دست بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: در بحث بازی‌های جوانان و رده‌های پایه برای کشور ما باید مشخص شود که به دنبال نتیجه گیری هستیم یا پشتوانه سازی؟ در شعار بحث بیشتر این است که پشتوانه سازی کنیم و والیبالیست‌های جوان را از لحاظ ذهنی و تکنیکی برای آینده آماده کنیم اما در عمل بیشتر به فکر این هستیم که حتما نتیجه بگیریم بنابراین عمل و شعار ما یکی نیست. از طرفی ما در دور قبل قهرمان جهان شدیم و انتظار مردم و کارشناسان این بود که حداقل از گروهمان صعود کنیم ولی متاسفانه برنامه ریزی که برای تیم جوانان انجام شد حرفه‌ای و به روز نبود.

او با اشاره هدایت دو تیم جوانان و بزرگسالان توسط یک سرمربی گفت: تصمیم اشتباه حضور هم‌زمان بهروز عطایی در تیم بزرگسالان و جوانان بود؛ یعنی دو رده‌ای که برای ما اهمیت خاصی دارد. همین باعث شد مسابقات معتبر جهانی جوانان را از دست بدهیم. ما آمدیم در قهرمانی آسیایی بزرگسالان مقام اول را کسب کردیم که حتی اگر این نتیجه هم بدست نمی‌آمد سهمیه جهانی را گرفته بودیم اما حساسیت کاذبی که  به وجود آمد باعث شد یک مقدار قهرمانی آسیا برای ما ارزش بیش از اندازه‌ای داشته باشد که جامعه والیبال می‌دانند نیازی نبود ولی متاسفانه بزرگ نمایی و احساس بر این شد که واقعا این مقام نیاز بود در حالی که به نظر من مسابقات جوانان خیلی مهم تر بود و این به تصمیمات گرفته شده برمی‌گردد.

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه انتخاب یک سری از بازیکنان اشتباه بود، تصریح کرد: یک تعداد از بازیکنان ما نتوانستند عملکرد مطلوبی داشته باشند بنابراین داورزنی ریاست فدراسیون باید به مسئله انتخاب بازیکنان در رده جوانان و انتخاب یک سری بازیکنان که شایستگی حضور در تیم ملی را نداشتند ورود کند که بر چه پایه‌ای انجام شده است؟ چون برخی از آنها در حد و سطح تیم ما نبودند در صورتی که باید نفراتی برگزیده می‌شدند که در آینده به بازیکن بزرگی تبدیل شوند.

شهنازی در ادامه گفت: وقتی فدراسیون به یک شخص پیشنهادی می دهد او باید همه جیز را برآورد کند که در آینده چه رخ می دهد و بعد آن را قبول یا رد کند. فدراسیون به سرمربی جدید پیشنهاد هدایت دو تیم را داده و من نمی‌گویم اشتباه کدام طرف بوده بلکه صحبتم این است که ما این حرکت اشتباه را انجام دادیم و تیم جوانان نتوانستند شایستگی خودشان را در مسابقات جهانی نشان بدهد. نظرم این است که هم تیم ملی جوانان و هم سرمربی متضرر شدند به نظر من در کل والیبال ما از این اتفاقی که افتاد آسیب دید.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بایستیم، همین رنکینگ را حفظ کنیم و والیبالمان واقعا پیشرفت کند باید برنامه ریزی ما المپیکی باشد  و احساسی تصمیم نگیریم. متاسفانه دیدگاه‌ها برابر انتقاد خوب نیست در حالی که انتقاد سازنده موجب پیشرفت می‌شود. ما خودمان جزو خانوده والیبال هستیم و دوست داریم والیبال کشورمان روز به روز پیشرفت کند و فدراسیونمان جزو بهترین‌ها باشد بنابراین قصد تخریب نداریم بلکه بحث این است که به والیبال ایران خدمت کنیم. اگر انتقادی نباشد و بگوییم همه چیز گل و بلبل است پیشرفتی حاصل نمی‌شود  درمقابل اگر صحبتی می‌کنیم نباید تخریب باشد بلکه باید به صورت انتقاد سازنده مطرح شود از طرفی اگر انتقاد هم می‌کنیم باید راهکار هم پیشنهاد بدهیم؛ من می‌گویم در انتخابمان در تیم پایه اشتباهاتی داشتیم که در آینده باید در مسیر درستی قرار بگیرد و کسی می‌تواند  به  این مسئله ورود کند که شخص اول فدراسیون باشد.  

دیدگاه تان را بنویسید