اکبرپور در گفت و گو با جی پلاس؛

می خواهند استقلال را منحل کنند/ یک "بچه" نباید در کار سرمربی تیم دخالت کند

ستاره سال های نه چندان دور استقلال بر این باور است که شرایط این باشگاه به سوی انحلال پیش می رود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حال و روز اسفناک استقلال حتی با آمدن علی خطیر هم تغییر چندانی پیدا نکرد. در شرایطی که هواداران آبی ها امیدوار بودند تا مدیر جدید بتواند مشکلات مالی را حل کند و خواسته های فنی سرمربی را برآورده کند، اما باز هم اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد تا حالا همگان با نگرانی هرچه بیشتر نظاره گر شرایط این روزهای استقلال باشند. تیمی که کمتر از 20 روز دیگر باید کار خود را در لیگ برتر آغاز کند اما هنوز به اندازه لیست 18 نفره اش هم بازیکن در اختیار ندارد.

برای بررسی شرایط این روزهای استقلال به سراغ یکی از ستاره های این تیم در دهه 70 و 80 رفته ایم. علیرضا اکبرپور، وینگر سرعتی و تکنیکی استقلال، پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی جی پلاس در مورد وضعیت آبی های پایتخت بود.

علیرضا اکبرپور در ابتدا و در خصوص شرایط مدیریتی حاکم بر استقلال طی سالیان اخیر گفت: ما چندین سال است که در استقلال با انواع و اقسام مشکلات مدیریتی دست به گریبان هستیم. همیشه قبل از آغاز فصل و در مواقعی که باید مدیر توانمندی در تیم باشد تا سرمربی را انتخاب کند و سرمربی هم بازیکنانش را انتخاب کند، ما همیشه مشکل داشته ایم. درست در مواقعی که استقلال باید مدیر خوبی داشته باشد و بازیکنان خوبی بگیرد و برود برای آماده سازی، این فرصت از دست می رود و در نتیجه استقلال نمی تواند امتیازات هفته های ابتدایی را کسب کند. الان هم باز شرایط به همان ترتیب است. نمی دانم که عمدی است یا نه ولی هر سال ما با تغییر مدیریت مواجه هستیم. با این جا به جایی ها، سر و سامانی ایجاد نمی شود و فقط تیم است که ضربه می خورد.

اکبرپور در خصوص حضور علی خطیر در جایگاه مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: آقای خطیر فردی است که قبلا در باشگاه استقلال هم بوده و امیدوارم که هرچه سریع تر مشکلات این تیم را حل کند و بتواند حق این تیم را بگیرد. استقلال همیشه بی پول بوده و این تبعیض در توزیع پول همیشه وجود داشته است در حالی استقلال و پرسپولیس هر دو در اختیار دولت هستند. با این حال، علی خطیر صددرصد نسبت به مشکلات استقلال اعم از مالی و غیرمالی آگاه بوده است و با این آگاهی سکان مدیریت را در دست گرفته. کسی هم که آقای خطیر را به این سمت منصوب کرده مشکلات استقلال را می داند و حتما به آقای خطیر درباره آن اطلاع رسانی کرده است. الان شرایط به نحوی شده که از سازمان خصوصی سازی در نحوه اداره استقلال دخالت می کنند. آیا این باشگاه خصوصی شده است؟ اگر نشده، پس چرا دخالت می کنند؟ اگر دخالت می کنند پس باید پاسخگو هم باشند. اگر فردی را برای مدیریت انتخاب می کنید، باید از او حمایت کنید و به او پول بدهید. اصلا هم بحثم معطوف به آقای خطیر نیست. هر مدیر دیگری باید به همین ترتیب باشد. استقلال همیشه بدهی داشته و درآمدی هم در کار نبوده. این ها باعث می شود که حق تیم ضایع شود.  آن کسی که مدیر می شود، باید بتواند این حقوق را زنده کند. در ابتدای کار مگر بین نهاد منصوب کننده و خود مدیر، صحبت انجام نمی شود؟ مگر با هم طی نمی کنند؟ پس این همه جا به جایی و تغییر برای چیست؟

او همچنین در مورد مصاحبه اخیر جواد نکونام و مطرح شدن مجدد اسم «بچه» در حوالی باشگاه استقلال گفت: خیلی از آدم هایی که قبلا در استقلال کار کرده اند، به کمک همین «بچه» به موفقیت هایی در استقلال رسیدند و اصلا همین «بچه» در همان مقاطع به آن ها کمک کرد تا در استقلال مربی شوند. اما این که در ادامه چه شد که رفاقتشان بهم خورد، من نمی دانم. با این حال، استقلال تیم پرطرفداری است. یک نفر نباید بتواند که به همین راحتی در کار سرمربی تیم دخالت کند و او را بزند یا تلاش کند که کسی را جا به جا کند. ما همیشه این حرف ها را شنیده ایم و اگر واقعا واقعیت داشته باشد، ضعف مدیرانی است که اجازه می دهند این افراد در دور و اطراف باشگاه فعالیت کنند. امیدوارم شرایط به نحوی نشود که نکونام مورد تخریب قرار بگیرد. هر کس که استقلالی است، باید دست به دست هم بدهد و کمک کند تا تیم سر و سامان بگیرد.

اکبرپور در پایان و در مورد این که با این اوضاع آشفته چه آینده ای در انتظار استقلال است، گفت: با این وضعی که من می بینم، تصور می کنم که می خواهند استقلال را منحل کنند. آقای خطیر در مصاحبه اخیرش اعلام کرد که باشگاه بیش از 600 میلیارد بدهی دارد و این چیزی جز انحلال نیست. من چنین احساسی دارم که می خواهند این اتفاق بیفتد چون اگر غیر از این بود، کمکش می کردند که این گونه نشود. در آسیا، فوتبال ایران را به خاطر قهرمانی هایش، به اسم استقلال می شناسند و حق این تیم نیست که این گونه نادیده گرفته شود. صاحب این دو تیم پایتخت، نباید نگاه رنگی داشته باشد و باید با یک چشم به هر دو باشگاه نگاه کند.

دیدگاه تان را بنویسید