جی پلاس؛

یک سوال از علی خطیر؛ هزینه های تیم فرهاد مجیدی چه ربطی به تیم جواد نکونام دارد؟

علی خطیر هم نتوانسته است برای مشکلات استقلال راه حل خاصی پیدا کند و برعکس به دغدغه های تیم هم اضافه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ گویا قرار نیست انتخاب علی خطیر فایده چندانی برای استقلال داشته باشد. در شرایطی که خیلی ها تصور می کردند با انتخاب خطیر، داستان بی ثباتی و بی پولی در استقلال به پایان می رسد، اما به نظر می رسد با بودن مدیرعامل هم مشکلات این تیم حل نشدنی است و خود خطیر هم به جای این که تلاش کند مشکلات را به حداقل برساند، با صحبت هایی عجیب، شرایط را پیچیده تر می کند.

جواد نکونام این روزها، از وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال عصبانی است و می گوید که برای موفق شدن، به بازیکنان مدنظرش احتیاج دارد. این سخنی کاملا منطقی از سوی کسی است که قرار است پاسخگوی عملکرد فنی تیمش در لیگ برتر باشد. با این حال مدیریت جدید باشگاه سخن از این به میان می آورد که تیم استقلال زمان فرهاد مجیدی با 80 میلیارد تومان هزینه قهرمان لیگ شد. سخنی که در پشت پرده خود این پیام را به جواد نکونام مخابره می کند که به فکر بازیکنان گران قیمت نباش و با حداقل ها بساز!

این آمار در حالی از سوی علی خطیر مطرح می شود که کاملا اشتباه است و مشخص نیست از طریق چه کانالی این اعداد و ارقام در اختیار مدیرعامل استقلال قرار گرفته است. طبق آماری که برگرفته از صورت های مالی استقلال در سال های 1400 و 1401 منتشر شده است، آبی ها در آن زمان رقمی در حدود 263 میلیارد تومان هزینه کرده بودند. فراتر از آماری که خطیر به اشتباه آن را بیان کرده، این نکته قابل توجه و قابل پرسش از خطیر است که اساسا میزان هزینه های تیم فرهاد مجیدی چه ربطی به دوران جواد نکونام دارد؟ برگ برنده استقلال در زمان هدایت مجیدی این بود که او توانست تیم مدنظر خود را ببندد و بازیکنانی که می خواهد را جذب کند. این چیزی است که از دوران فرهاد مجیدی باید مورد توجه مدیران باشگاه قرار بگیرد. استقلال در آن زمان با هزار تومان یا با هزار میلیارد تومان بسته شده باشد، هیچ ربطی به شرایط فعلی این باشگاه ندارد. جواد نکونام حرفش این است که بازیکنانی که می خواهم را باید جذب کنید-هر چند که الان هم دیگر خیلی دیر شده است- و هر سخن و تلاشی غیر از این، از جمله بیان این که در فلان مقطع با فلان رقم تیم بسته شد و قهرمانی به دست آمد، شانه خالی کردن از مسئولیت است.

دیدگاه تان را بنویسید