علی احساسی و زودباور است!

درویش: حالم خراب شد سرُم زدم/ بیرانوند خودش می داند نمی تواند برود

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس سرانجام درباره داستان جدایی بیرانوند صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره روز جنجالی نقل و انتقالات گفت: هواداران پرسپولیس روز سختی را پشت سرگذاشتند. شنیدم یکی از هواداران بعد شنیدن خبر فسخ فوت کرده امیدوارم این طور نباشد و اگر هم رخ داده تسلیت می گویم. من واقعا شوکه شدم. آقای بیرانوند پیش من آمد و صحبت کرد و بسیار محبت کرد و دوستانه حرف زدیم و ایشان با آغوش باز پذیرا بودند و اصلا بحثی نبود. این قدر شوکه شدم که تا صبح خوابم نبرد. با حال خرابی در جلسه بودم و سپس به درمانگاه رفتم. اهل شوآف نیستم که بگویم حالم خیلی خراب است اما خدا را شکر الان زنده ام و در خدمت شما هستم. واقعا سخت است وقتی ببینید هواداران شما این قدر ناراحت هستند. ما در این جامعه زندگی می کنیم. دلخوشی اهالی پرسپولیس، کارمند و بازیکن و مربی به هواداران است. وقتی می بینیم هواداران این قدر در اضطراب هستند، هر کسی باشد ناراحت می شود. بنی آدم اعضای یکدیگرند.

وی درباره نحوه خروجش از باشگاه نیز گفت: حال من خیلی خراب بود اما نمی خواستم کسی بفهمد که حالم خراب است. اگر می گفتم حالم بد است می گفتند دارد شبیه سازی می کند. برای این که کسی متوجه نشود اینگونه خارج شدم. فکر نمی کردم کسی آنجا باشد چرا که جلسه در باشگاه نبود. کافی بود ببینند حالم بد است همه بنویسند درویش سکته کرد. نمی دانم اینها از کجا آمدند.

درویش درباره جلسه هیات مدیره نیز گفت: با آقای گل محمدی صحبت داشتیم و قرار شد ظرف یکی دو روز آینده تمرین شروع شود. حدود نه نفر از بازیکنان که برخی از آنها ملی پوش هستند و برخی به سفر رفته اند در ایران نیستند. از این روز مجبور شدند تمرین را با تاخیر شروع کنند. بیستم تیرماه برای یک اردوی 10-12 روزه به ترکیه می روند. حدود ده درصد از قرارداد بازیکنان مانده که بابت قهرمانی هست. اگر می دانستیم این قدر فشار می آید نایب قهرمان می شدیم چرا که با نایب قهرمانی هم سهمیه می گرفتیم. در حالی که از این قهرمانی ها یک ریال هم پاداش نگرفتیم. همین مبلغ ده درصد 40-50 میلیارد می شود. شاید از نظر پرداختی دومین یا سومین باشگاه باشیم که در این حد پرداخت کرده ایم. فقط بیرانوند به ما نوتیس داده است. به نظر شما بازیکنی که 90 درصد گرفته چرا باید ناراضی باشد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره نارضایتی گل محمدی بعد از جلسه نیز گفت: من در یکی دو ساعت آخر در جلسه نبودم. کاش می پرسیدند که از چه ناراضی بوده اند.  شاید یکی از دلایلش این بود که ایشان معتقد بودند که روند تمدید قراردادها خوب پیش نرفته است. من در پایان لیگ از ایشان خواستم لیست نفرات را بدهد. آن موقع خودشان گفتند چند روزی صبر کنید. بعد از این که اعلام کردند چند تا از بازیکنان مانند صادقی، سرلک و ولسیانی در ایران نبودند. نوراللهی و عزت اللهی در لیست ایشان بود که عملا امکان پذیر نبود چون با باشگاه های خارجی قرارداد داشتند. سه بازیکن آماده جذب بودند که بازیکنان شاخصی در تیم ملی هم بودند که مدنظر ایشان نبود و گفتند در آن پست ها بازیکن نمی خواهیم.

وی درباره خرید های فصل بعد نیز گفت: چند بازیکن هستند که کار مذاکره به خوبی پیش رفته و احتمالا فردا کار عقد قرارداد انجام شود. سرلک فردا می رسد و صادقی هم تازه به ایران رسیده است. آقای ولسیانی هم که تازه دیروز آقای گل محمدی گفته که با او قرارداد ببندیم. قرارداد را فرستاده ایم تا وکیلش ببیند. امید عالیشاه هم تمدید کرد. احتمالا کنعانی زادگان را هم جذب می کنیم.

درویش درباره نگرانی هواداران گفت: تیمی که قهرمان شده بازیکن جدید زیادی نمی خواهد. خط دفاعش بهترین بوده و حمله اش هم جزو بهترین ها بوده است. حالا با توجه به این که در آسیا حضور داریم چند بازیکن جدید در بعضی پست ها کافی است.

مدیرعامل سرخپوشان درباره نوتیس های بیرانوند نیز گفت: ایشان تا دو فصل دیگر قرارداد دارند. ما جلسه خوبی با هم داشتیم. گفتند یک عکس بندازیم و رسانه ای کنیم. گفتم لزومی ندارد. متاسفانه چیزی که فوتبال ما را از زلالی خارج کرده است همین سقف است. البته فکر می کنم جز ما و استقلال بقیه سقف ندارند و روباز هستند. چگونه می شود که پیشنهاد 95-100 میلیاردی داده می شود. فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته های نظارتی کجا هستند که فقط شعار می دهند؟ بازیکن جوان است و وقتی می بیند یک پول هنگفت می گیرد به فکر سرمایه گذاری می افتد. متاسفانه مشاوره هایی به ایشان داده می شود که به فکر استفاده از او هستند. من با او صحبت کردم و خودش می دانست که نمی تواند برود. ما در ماده 14 قرارداد نوشتیم که طرفین باید به قرارداد و امضای خود پایبند باشند. در قرارداد او حق فسخ یک طرفه بدون توجه به میزان دریافتی از بازیکن سلب شده است. علی بازیکن احساسی و زودباوری است. وقتی 48 ساعت پیش من را در آغوش گرفته است چگونه می تواند بعد از دو روز به آغوش کس دیگری برود. شما یقین بدانید ایشان بازیکن پرسپولیس است و نمی تواند جای دیگری برود.

درویش با رد صحبت های وکیل گفت: این که می گویند اسم دروازه بان دیگری را آوردند صحت ندارد. امروز یادشان افتاده من اسم کس دیگری را آوردم. افکار عمومی را به سخره کشیدن ایراد دارد. مردم ما و هواداران ما جرمی نکردند که با هزار مشکل معیشتی و اقتصادی و بیماری تا صبح خوابشان نبرد. این مردم ما را بزرگ کرده اند و ما را به تیم ملی برده اند. این مردم من را مدیرعامل کردند. اگر آنها نبودند که ما بازیکن و مربی و مدیر نمی شدیم. پرسپولیس از هر نامی بزرگ تر است. آن چیزی که باعث بزرگ شدن شان شده را نباید فراموش کنند. نباید در دام یک سری افراد سوداگر بیفتند. ما بیشتر از 90 درصد قرارداد ایشان را داده ایم. در قانون نیامده که آپشن قهرمانی چند روز باید پرداخت شود. برید از قانون گذار بپرسید. وقتی زمانی ذکر نشده یعنی ما وقت داریم که بپردازیم. اصل قرارداد مهم است که طبق قانون اگر 4 ماه تاخیر شود، به بازیکن حق فسخ می دهد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره پرداختی به بیرانوند گفت: ما یک هفته پیش به ایشان پول دادیم و قبلش هم یک ماه پیش دادیم. با سخت گیرانه ترین قوانین هم باز درست پرداخت کرده ایم. حتی اگر حق فسخ هم به او داده باشیم باز هم نمی تواند این کار را انجام دهد. به او مشاوره بد داده اند. صد میلیارد پول کمی نیست. حتما شکایت می کنیم همچنان که طارمی با ریزه اسپورت دچار مشکل شد این هم مانند همان پرونده است. من در خبرها خواندم که دیشب با او مذاکره کرده اند. ما از مجاری قانونی ماجرا را پیگیری می کنیم. زمانی که بازیکن تحت قرارداد است باشگاه دیگری نمی تواند مذاکره کند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره احتمال افزایش قرارداد بیرانوند گفت: برای ما کاری نداشت که روی قرارداد او چیزی بگذاریم اما این کار اجحاف در حق بازیکنان هم تراز اوست. شاید دیگران اصلا نفهمند اما من این کار را انجام نمی دهم. درست است که فوتبال بی در و پیکر شده است. درست است که سقف می گذارند اما همه روباز هستند. من به خود می بالم که تک تک بازیکنان به من زنگ زدند و ناراحت بودند بابت ناراحتی هواداران. گفتنش ساده است که بگویم بازیکن ملی پوش ما اشک آلود بود اما واقعا ناراحت بودند که چرا هوادار ما خواب و سلامتی اش در خطر است. من اگر امروز حالم بد شد چون دغدغه ام مردم بودند. باید کاری کنیم که نظارت های شعاری به نظارت های عملیاتی تبدیل شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید