لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳ l ایران ۲ - هلند ۳

پایان هفته نحس؛ ایران از پس هلند هم بر نیامد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی هفته دوم لیگ ملت ها، مقابل هلند شکست خورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان آخرین دیدار هفته دوم لیگ ملت های والیبال 2023، تیم ملی ایران از ساعت 18:30 به مصاف هلند رفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

ایران در شرایطی در این بازی شکست خورد که 2 بر 1 از رقیب پیش بود اما باز هم ترک عادت نکرد تا با کام بک میزبان، ششمین شکست شاگردان عطایی در کارنامه شان ثبت شود. تیم ایران در پایان هفته دوم و در مجموع هشت بازی، تنها دو برد کسب کرد و با 6 شکست و کسب 8 امتیاز، امید چندانی به صعود به مرحله بعد ندارد.

ترکیب ایران: سید محمد موسوی، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی، پوریا حسین خانزاده، امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل نژاد، محمدرضا حضرت پور.

ترکیب هلند: نیمیر عبدالعزیز، بنی توینسترا، مارتین ون گاردرن، فابیان پلاک، مایکل پارکینسون، روبرت آندرینگا، وسل کمینک.

ست اول (25- 16 ایران)

تیم ملی ایران ست اول را پر قدرت آغاز کرد و از همان ابتدا عملکرد خوب بازیکنان ایران در امتیاز گیری، منجر به ایجاد اختلاف شد؛ در ادامه دفاع قوی روی تور و آبشار های هدفمند بازیکنان عطایی باعث شد این اختلاف امتیاز بیشتر و بیشتر شود. با تداوم این روند و برتری ایران در میدان، هلند نتوانست امتیازهای عقب افتاده را جبران کند و ایران با نتیجه 25 بر 16 پیروز شد.

ست دوم(25- 16 هلند)

تیم هلند که برای جبران باخت ست اول به زمین آمده بود، از همان ابتدا کم اشتباه ظاهر شد و سعی در استفاده از خطاهای ایران داشت. از سوی دیگر بالا رفتن اشتباهات ایران در دریافت و دفاع، به راحتی باعث پیش افتادن هلند شد تا در لحظاتی هم اختلاف 10 امتیازی ایجاد شود و نهایتا میزبان با نتیجه 25 بر 16 پیروز این ست شد.

ست سوم (25- 21 ایران)

در این ست بازی بر خلاف دو ست قبل، پایاپای پیگیری شد اما تیم ایران با عملکرد بهتر موفق شد یک اختلاف سه امتیازی ایجاد کند و 19 بر 16 جلو بیفتد. با این وجود داستان بازی های قبل باز هم تکرار شد و ایران نتوانست از این اختلاف بهره ببرد تا هلند بازی را 19 بر 19 مساوی کند. با این وجود بازیکنان ایران با درخشش اسماعیل نژاد به بازی برگشتند و موفق شدند با نتیجه 25 بر 21 ست سوم را هم ببرند.

ست چهارم (25- 17 هلند)

در این ست روند سینوسی بازی ادامه داشت و دوباره بازی به نفع میزبان پیگیری شد. هلندی ها مانند ست دوم به بازی برگشتند و به قصد جبران نتیجه، با تمام توان به میدان آمدند. همین موضوع ضریب اشتباه ایرانی ها را بالا برد و عملکرد ضعیف در سرویس و دریافت، بازی را به نفع هلند پیش برد تا نهایتا بازی با نتیجه 25 بر 17 به سود هلند تمام شود و کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم (15- 10 هلند)

در ست پنجم بازی با شرایط حساسی دنبال شد اما هلندی ها مانند ست قبل، توانستند برتری خود را بر ایران دیکته کنند،؛ در مقابل شاگردان عطایی نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف امتیاز شد تا نهایتا ایران باز هم اسیر کام بک رقبا شود و با شکست در این ست، بازی برده را به هلند ببازد.

 

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد 14:10
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد 12:30
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد 10:10
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد 7:10
ایران

3

0

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد 14:30
ایران

0

3

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد 14:30
ایران

0

3

آمریکا جمعه ۲ تیر 18
ایران

2

3

هلند شنبه ۳ تیر 18:30
ایران

 

 

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر 1
ایران

 

 

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر 5
ایران

 

 

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر 1:30
ایران

 

 

کوبا یکشنبه ۱۸ تیر 22

 

دیدگاه تان را بنویسید