گزارش جی پلاس

"هنوز حذف نشده ایم" ها به خط!

تمام کسانی که به غلط به هواداران استقلال امید واهی باقی ماندن در آسیا را می دادند باید جواب پس بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حذف استقلال از آسیا سرانجام رسمی و مکتوب اعلام شد. اتفاقی که تعلل و سهل انگاری مسئولان و مدیران این باشگاه رقم زد و در همان میانه تعطیلات عید که آخرین فرصت بارگذاری مدارک بود و بدهی استراماچونی تسویه نشده بود، کاملا مشخص بود که استقلال از آسیا حذف شده است. با این حال مقاومت برخی افراد و مصاحبه های عجیب آنها هواداران استقلال را بیهوده امیدوار نگه داشت تا حالا آنها پس از اعلام رسمی حذف از آسیا ضربه روحی - روانی مجددی دریافت کنند و به قول معروف داغ دلشان تازه شود!

البته که در بازه زمانی 11 فروردین تا 25 خرداد که مهلت بررسی مدارک بود، هنوز حذف قطعی اعلام نشد، اما استقلال شاگرد تنبلی بود که می دانست برگه امتحانش را سفید تحویل داده، چرا در انتظار تصحیح ورقه از سوی معلم بود؟ چرا به جای پافشاری بیجا بر حذف نشدن، به این نکته ساده اشاره نمی کردند که با وجود عدم اعلام رسمی از سوی AFC، عملا شانسی وجود ندارد. آنها که می دانستند مدرکی بارگذاری نکرده اند و چیزی وجود ندارد که بخواهند به بررسی آن امیدوار باشند.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به تمام افرادی که یا ناآگاهانه و از روی کم اطلاعی حذف از آسیا را تکذیب می کردند و یا منفعتی برایشان بود که این مساله کش پیدا کند. افرادی که بیهوده هواداران را امیدوار کردند و حالا سکوت کرده اند در این گزارش لیست می شوند تا بدانند که باید پاسخگوی اظهارات غلط، غیرعلمی، غیرمستند و بی پایه و اساس خود باشند.

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان

سجادی در چندین و چند مصاحبه اعلام کرد که استقلال هنوز از آسیا حذف نشده و شانس ماندن این تیم وجود دارد. اظهارنظر غلطی که بیان آن از سوی نفر اول ورزش کشور باعث تاسف و شرمساری است. او در مصاحبه هایی در تاریخ های مختلف از جمله 27 فروردین (2 هفته پس از پایان مهلت مقرر برای بارگذاری مدارک) گفته بود: استقلال هنوز از آسیا حذف نشده و تا 21 اردیبهشت ماه فرصت دارد. همه تلاش خود را می‌کنیم تا راهکاری پیدا کنیم تا استقلال بماند. تا 30 فروردین باید پول استراماچونی پرداخت شود.

حجت کریمی، عضو هیات مدیره وقت و سرپرست فعلی باشگاه استقلال

کریمی که آن روزها عضو هیات مدیره و امروز سرپرست استقلال است در مصاحبه ای به تاریخ 20 فروردین گفت: حذف قطعی استقلال از آسیا صحت ندارد. اگر آقایان نامه‌ای دارند منتشر کنند. ما تا حدود 25 خردادماه زمان داریم تا موارد مربوط به استقلال بررسی شود. تمام بارگذاری‌ها انجام شده است.

فرشید سمیعی، معاون حقوقی وقت باشگاه استقلال

سمیعی که در آن زمان معاون حقوقی و سخنگوی باشگاه بود و بعدا برکنار شد نیز در این باره گفت: مهلت بارگذاری مدارک 31 فروردین است، ولی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بعد از 25 خرداد این مدارک را بررسی می‌کند. این زمانی که در این وسط موجود است برای رفع نقایص، معایب و راهنمایی‌ها است پس می‌توان از آن استفاده کرد.

بیانیه باشگاه استقلال

باشگاه استقلال با اشاره به اخبار مختلف درباره عدم حضور تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نوشت: برخلاف برخی اخبار و گمانه‌زنی‌های مطرح شده، هیچ رأی قطعی جهت مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال صادر نشده است. باشگاه استقلال کلیه مدارک، مستندات و دفاعیات خود را به کمیته استیناف ارائه کرده و منتظر بررسی عادلانه این مدارک است.

علی فتح الله زاده، مدیرعامل وقت استقلال

مدیری که زمان پرداخت بدهی استراماچونی در دوره او منقضی شد و با عدم پرداخت بدهی استراماچونی یکی از مقصران اصلی حذف از آسیاست در آن مقطع گفت: نامه ای به AFC زده ایم و احتمال هرچند اندکی وجود دارد که به نامه ما ترتیب اثر بدهند و استقلال از آسیا حذف نشود.

دیدگاه تان را بنویسید