امیدوارم هرچه زودتر برانکو را ببینم

قلعه‌نویی در قرقیزستان: برای جام ملت‌ها به رقبای سطح بالا نیاز داریم

سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل افغانستان شرکت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار برابر افغانستان با تشکر از میهمان‌نوازی مردم قرقیزستان و مسئولان کشور میزبان اظهار کرد: برای نخستین بار است که مسابقات کافا در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود. این مسابقات به نوعی می‌تواند در راه آماده‌سازی جام ملتهای آسیا باشد. خوشحالم تیم عمان و دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ در این مسابقات حضور دارد و امیدوارم هر چه زودتر او را ببینم.

قلعه‌نویی درباره میزان شناخت کادر فنی تیم ملی از تیم افغانستان گفت: فوتبال زبان مشترک همه ملتهاست و ملتها از طریق فوتبال می‌توانند به هم نزدیک شوند و از فوتبال لذت ببرند بنابراین ما وظیفه داریم به همه تیمها احترام بگذاریم، چه تیم‌های قدرتمند و چه تیم‌هایی که کیفیت پایینی دارند. گروه آنالیز ما بازی افغانستان و قرقیزستان را بررسی کردند و قرار است امروز با بازیکنان عملکرد این تیم را آنالیز کنیم و از این تیم شناخت پیدا خواهیم کرد. در بازی فردا به دنبال این هستیم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم.

خبرنگاری با اشاره به بخشی از صحبت مهدی طارمی درباره کیفیت فنی مسابقات کافا از سرمربی تیم ملی پرسید: ایران به عنوان یکی از بهترین تیمهای آسیا در این مسابقات شرکت می‌کند. آیا حضور در این مسابقات به تیم ملی ایران کمک می‌کند؟ قلعه‌نویی در پاسخ گفت: شروع هر کاری به هر حال کمبودهای خودش را دارد. مثلا شما نمی‌توانید جام جهانی ۱۹۷۰ را به لحاظ کیفیت با جام جهانی قطر مقایسه کنید. کافا هم اولین دوره‌ای است که در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد هر سال می‌تواند با تیم‌های با کیفیت‌تری برگزار شود.

وی افزود: طارمی نگاه فنی داشته و این نگاه فنی طبیعی است. درخواست کادر فنی هم این است که تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملتها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد. البته تکرار می‌کنم که به مسابقات کافا و رقبا احترام می‌گذاریم و امیدوارم در سالهای آینده این تورنمنت با تیم‌های با کیفیت‌تری برگزار شود. همه جای دنیا چنین مسابقاتی برگزار می‌شود و کافا هم می‌تواند این کار را انجام دهد. اولویت همیشگی ما دو موضوع است، یک احترام به رقبا و دوم لذت بردن هواداران از بازی‌های تیم ملی.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که برای سازگاری شرایط آب و هوایی و ارتفاع قرقیزستان چه برنامه‌ای دارید گفت: بیشکک از لحاظ ارتفاعی پایین‌تر از تهران است ولی از نظر آب و هوایی دو شهر شرایط نزدیکی به هم دارند اما در مجموع این موضوع نمی‌تواند چندان تاثیرگذار باشد.

همچنین احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران که در این کنفرانس حاضر بود، در خصوص دیدار فردا مقابل افغانستان گفت: یک هفته‌ای  است که تمرینات‌مان را در تهران آغاز کرده‌ایم و در این مدت شرایط خیلی خوبی داشته‌ایم. سه ماه است که تیم ملی در اختیار کادر فنی جدید قرار گرفته و شرایط روز به روز بهتر می‌شود. همچنین شناخت خیلی خوبی بین کادر فنی و بازیکنان وجود دارد و هر روز به کیفیت تیم اضافه خواهد شد. فردا اولین بازی ما در کافاست و افغانستان هم مثل سایر تیم‌های ملی دنیا قابل احترام است و سعی می‌کنیم در این بازی کیفیت همیشگی‌مان را ارائه کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید