دومین نقره تکواندوی ایران در گرندپری رم

عضو تیم ملی ایران در مبارزه پایانی با قبول شکست برابر حریف اسپانیایی خود در گرندپری رم 2023 به نشان نقره دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز دوم از رقابت های تکواندو گرندپری 2023 که از روز جمعه 19 خردادماه به میزبانی ایتالیا در شهر رم آغاز شده، با کسب  2 مدال نقره و برنز برای کشورمان به پایان رسید. 

امروز شنبه 20 خردادماه مسابقات اوزان 67- و 67+ کیلوگرم بانوان و 58- کیلوگرم آقایان برگزار شد که ابوالفضل زندی به نشان برنز دست یافت و مهدی حاجی موسائی هم با راهیابی به فینال وزن 58- کیلوگرم با وجود ارائه نمایشی قابل قبول برابر نماینده اسپانیا، شکست خورد و مدال نقره گرفت. همچنین «سیده نرگس میرنوراللهی و ملیکا میرحسینی» با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند.

«مهدی حاج موسایی» هم در مبارزه نهایی وزن 58- کیلوگرم به مصاف « آدریان وینسته یونتا» دارنده نشان برنز جهان در سال 2023 از اسپانیا رفت. وقت اول این دیدار 15 بر 9 بر را مهدی با پیروزی پشت سر گذاشت و در راند دوم با نتیجه 10 بر 3 را به حریف اسپانیایی واگذار کرد. در راند سوم نیز این تکواندوکار اسپانیایی بود که 6 بر 4 نماینده ایران را شکست داد و نهایتا حاجی موسائی به نشان نقره بسنده کرد.

وی امروز کار خود را با برتری مقابل «سزار روریگوئز» از مکزیک آغاز کرد و در ادامه با برتری برابر «دیمیتروپولوس» از یونان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حاج موسایی در این مرحله و در یک مبارزه برتر «عمر سلیم» قهرمان مجارستانی جهان در سال 2022 با رنکینگ چهارم المپیکی را با قاطعیت کامل در دو راند(13 بر6 و 15 بر2) از پیش رو برداشت راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

«ابوالفضل زندی» با دیگر نماینده کشورمان در این وزن با کسب سه پیروزی متوالی برابر «تسکرا» از کرواسی، کریان راوت» دارنده مدال طلای گرندپری پاریس و رنکینگ پنجم جهان و «واسکز» از اسپانیا به نیمه نهایی صعود کرد.  دیدار نیمه نهایی این وزن باید بین حاج موسایی و زندی برگزار می شد که با صلاحدید کادر فنی، حاج موسایی راهی دیدار نهایی شد و زندی برنز گرفت. 

برای تیم ملی کشورمان تا پایان روز دوم ناهید کیانی و مهدی حاجی موسائی 2 نشان نقره، و یک برنز توسط ابوالفضل زندی کسب کرده است. 

هدایت تیم ملی در گروه آقایان برعهده بیژن مقانلو به عنوان سرمربی و مسعود حجی زواره نیز مربی است. در گروه بانوان مینو مداح سرمربی و مهروز ساعی مربی هستند. همچنین دکتر رهبری به عنوان پزشک تیم را یاری می کند. 

به نفرات برتر این مسابقات به ترتیب کسب مدال طلا، نقره و برنز 60، 36 و 21.6 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می گیرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید