گزارش جی پلاس

۲ سال حضور مسی در پاریس چگونه گذشت؟

مهاجم آرژانتینی دو فصل برای پاری‌سن ژرمن بازی کرد و باوجود عملکرد خوب هواداران او را مقصر شکست های تیمشان می دانستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: لیونل مسی پس از دو سال حضور در پاری‌سن ژرمن از این تیم جدا شد تا فوتبال خود را در کشور دیگری ادامه دهد. ستاره آرژانتینی به عنوان بهترین بازیکن جهان به باشگاه فرانسوی رفت اما با هو شدن و شکست از این تیم خداحافظی کرد. بازیکن شماره ۳۰ PSG دوران پر فراز و نشیبی در این دو فصل داشت و در هفته های آخر حواشی زیادی را تجربه کرد. درست است که او بهترین عملکرد را در پاری‌سن ژرمن نداشت اما باشگاه و هوادارانش قدر مهاجم آرژانتینی را ندانستند. 

مسی در هفته چهارم لیگ یک فرانسه برابر رنس نخستین بازی اش را برای PSG انجام داد و تنها ۲۴ دقیقه بازی کرد. از همان روز اول مشخص بود که کیلیان ام‌باپه رابطه خوبی با مهاجم آرژانتینی ندارد. مهاجم فرانسوی که در فرانسه محبوبیت زیادی دارد و او را بالاتر از همه قرار می دهند برایش سخت بود ستاره دیگری کنارش باشد. ام‌باپه در چند بازی نخست حتی به سختی به مسی پاس می داد. این مشکل با گذشت زمان حل شد اما به طور کامل نه. ام‌باپه دوست داشت او مرد اول تیمش باشد. 

لیونل مسی

لئو در نخستین فصل در ۳۴ بازی یازده گل به ثمر رساند و ۱۵ پاس گل داد. او با توجه به سن و تغییر باشگاه آمار خوبی را به ثبت رساند اما باشگاه و هواداران راضی نبودند چون آن ها به این خاطر با مسی قرارداد امضا کردند که بتوانند در لیگ قهرمانان موفقیت کسب کنند. ستاره آرژانتینی با وجود اینکه در این رقابت ها عملکرد خوبی داشت و در هفت بازی پنج گل به ثمر رساند اما نتوانست مانع از حذف تیمش برابر رئال مادرید شود. دوباره پاری‌سن ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد. مسی فصل را تنها با فتح لیگ یک به پایان رساند. 

مهاجم آرژانتینی فصل دوم را خوب شروع کرد. او می خواست به آماده ترین شکل ممکن به جام جهانی ۲۰۲۲ برسد و در آخرین فرصتش قهرمان این رقابت ها شود. مسی در این مدت در تمام رقابت ها گلزنی کرد و توانست آمار ۱۲ گل و ۱۴ پاس گل را به ثبت برساند. او سپس با آلبی سلسته قهرمان جهان شد و با روحیه ای عالی رقابت های باشگاهی را از سر گرفت اما از همین زمان بود که مشکلاتش شروع شد. لئو در ۲۲ بازی ۹ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. او نه در جام حذفی و نه یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نتوانست با گلزنی اش مانع از حذف تیم شود.

لیونل مسی

هواداران مسی را مقصر می دانستند این در حالی بود که تنها مهاجم آرژانتینی افت نکرده بود و اغلب بازیکنان تیم بد بازی می کردند. به نظر می رسید آن ها انتظار داشتند لئو همانطور که در تیم ملی کشورش بازی می کرد در  PSG بازی کند اما شرایط آن دو تیم کاملا متفاوت بود. مسی تک ستاره تیم ملی آرژانتین به حساب می آمد و همه بازیکنان برای او بازی می کردند اما در پاری‌سن ژرمن با حضور ام‌باپه چنین چیزی امکان پذیر نبود. اولترا ها و دیگر طرفداران تیم فرانسوی بارها در بازی های مختلف ستاره آرژانتینی را هو کردند. حتی در آخرین دیدار مسی با پاری‌سن ژرمن هم این حرکت زشت را تکرار کردند. 

در حالی که شایعه جدایی مسی هر روز قوت می گرفت و پیشنهاد نجومی الهلال وجود داشت مسی به خاطر قراردادی که با عربستان داشت به این کشور سفر کرد. این سفر موجب خشم مالکان قطری باشگاه شد و گالتیه، سرمربی PSG اعلام کرد به ستاره آرژانتینی اجازه سفر نداده بود. باشگاه برای دو هفته مسی را از تمرین، بازی و دستمزد محروم کرد. مهاجم آرژانتینی در نهایت به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد و توانست زودتر به میادین بازگردد. پس از این جنجال به نظر می رسید دیگر نه مسی و نه باشگاه علاقه ای برای تمدید قرارداد داشته باشند. لئو در این فصل هم تنها فاتح لیگ و سوپرجام شد.

لیونل مسی

باشگاه فرانسوی یک روز پیش از آخرین بازی فصل تیم با یک بیانیه رسمی با مسی به عنوان بهترین بازیکن تاریخ خداحافظی کرد و ناصر الخلیفی، مالک باشگاه از او قدردانی کرد. مسی با به ثمر رساندن ۳۲ گل، ۳۵ پاس گل، دریافت یک کارت زرد و بدون ثبت هت تریک در ۷۵ بازی به کار خود در پاری‌سن ژرمن پایان داد. اگر شرایط مهیا شود ستاره آرژانتینی دوست دارد به بارسلونا برگردد، اتفاقی که باعث خشنودی هواداران کاتالانی می شود چون آن ها در بازی های پیاپی فصلی که گذشت در دقیقه ۱۰ نام مسی را فریاد زدند. اگر این انتقال انجام نشود مسی مانند کریستیانو رونالدو در فوتبال عربستان پا به توپ خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید