گزارش جی پلاس

آمار برجسته فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با قهرمانی آرژانتین همراه شد آمار و رکورد های برجسته ای به ثبت رسید‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دیدارنهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکشنبه شب بین دو تیم آرژانتین و فرانسه برگزار شد. آلبی سلسته در یکی از زیباترین فینال های تاریخ جام جهانی در ضربات پنالتی پیروز و قهرمان شد. در ادامه به آمار برجسته این بازی اشاره می شود. 

صفر شوت به نام تیم ملی فرانسه در نیمه اول ثبت شد که آمار ضعیفی برای مدافع عنوان قهرمانی به حساب می آمد. 

۲ دقیقه زمان برد تا کیلیان ام‌باپه دبل کند و بازی را مقابل آرژانتین به تساوی برساند. او سریعترین دبل تاریخ فینال جام جهانی را به نام خود ثبت کرد. 

۲ فینال را دو کاپیتان تیم ملی آرژانتین و فرانسه تجربه کردند‌. لیونل مسی در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ کاپیتان آلبی سلسته بود و در قطر هم بازوبند را در اختیار داشت. اوگو لوریس نیز در دوره گذشته و فینال ۲۰۲۲ کاپیتان فرانسه بود. پیش از این رومینیگه (۱۹۸۲ و ۱۹۸۶)، دیگو مارادونا (۱۹۸۶ و ۱۹۹۰) و دونگا (۱۹۹۴ و ۱۹۹۸) چنین تجربه ای داشتند. 

۳ گل ام‌باپه در فینال به ثمر رساند (دو ضربه پنالتی). پیش از او جف هرست انگلیسی موفق به هت تریک در فینال شده بود. ام‌باپه نخستین بازیکنی لقب گرفت که در دیدار نهایی جام جهانی چهار گل به ثمر می رساند. او در فینال دوره گذشته یک بار گلزنی کرده بود. 

۴ بازیکن تنها توانسته اند هم در فینال کوپا آمه ریکا و هم در فینال جام جهانی گلزنی کنند. آنخل دی ماریا که گل دوم آرژانتین را در نیمه اول به ثمر رساند در این فهرست قرار گرفت. پیش از او رونالدو نازاریو، پله و اکتور کاسترو چنین رکوردی به ثبت رسانده بودند.

۵ پنالتی در جام جهانی قطر به نفع آرژانتین گرفته شد که پیش از این در هیچ دوره ای اتفاق نیفتاده بود. 

۶ پنالتی مسی در تاریخ جام جهانی زد و در این زمینه رکورددار است. ستاره آرژانتینی با گلزنی از فاصله یازده متری تیمش را یک بر صفر پیش انداخت. 

۱۱ دوره پیاپی است که حداقل یک بازیکن بایرن مونیخ و اینتر در فینال بازی می کنند (۱۹۸۲-۲۰۲۲). اوپامکانو در ترکیب اصلی تیم ملی فرانسه قرار داشت. پس از او کینگزلی کومان دیگر بازیکن بایرن برای آبی ها به میدان رفت. لائوتارو مارتینس، بازیکن اینتر در وقت های اضافه برای آرژانتین وارد زمین شد تا رکورد تاریخی اینتر نیز حفظ شود. 

۲۶ بازی به نام مسی به ثبت رسید. ستاره آرژانتینی رکورد بیشترین بازی در تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص داد و از لوتر ماتئوس پیشی گرفت. 

۳۶ سال زمان برد تا آرژانتین دوباره قهرمان جهان شود. آلبی سلسته در سال های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ جام قهرمانی را بالای سر برده بود و در قطر سومین قهرمانی اش را جشن گرفت.

۱۷۲ گل در جام جهانی قطر به ثمر رسید تا رکورد بیشترین گل زده در تاریخ این رقابت ها شکسته شود. بهترین رکورد به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۱۴ برزیل اختصاص داشت که ۱۷۱ گل به ثمر رسیده بود. 

دیدگاه تان را بنویسید