جی پلاس

آمار برجسته نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲

در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رکوردها و آمارهای برجسته ای به ثبت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسید و تیم های آرژانتین و فرانسه فینالیست شدند. درست است شگفتی در این دور رخ نداد اما رکورد ها و آمارهای برجسته ای به ثبت رسید که در ادامه به آن ها اشاره می شود. 

۲ گل را خولیان آلوارس در دیدار آرژانتین برابر کرواسی به ثمر رساند‌. او سومین بازیکن جوان لقب گرفت که در نیمه نهایی دبل می کند. پله در ۱۷ سالگی در جام جهانی ۱۹۵۸ دو گل در این مرحله به ثمر رساند. کارلوس پئوسیه آرژانتینی در ۱۹۳۰ در ۲۱ سالگی توانست دبل کند. گیولا زنگلر مجار در ۱۹۳۸ در ۲۲ سالگی دو بار در نیمه نهایی گلزنی کرد. 

۴ پنالتی در این تورنمنت به نفع آرژانتین اعلام شده است. پیش از آن برای هلند در جام جهانی ۱۹۷۸ چهار پنالتی گرفته شده بود. همچنین در سال ۱۹۶۶ داوران چهار پنالتی به نفع پرتغال سوت زدند. 

۴ دقیقه و ۳۹ ثانیه از دیدار فرانسه و مراکش گذشته بود که تئو ارناندز گلزنی کرد که سریع ترین گل تاریخ فرانسه در جام جهانی به حساب می آید از زمانی که برنارد لاکومب در سال ۱۹۷۸ دروازه ایتالیا را در ثانیه ۳۱ باز کرد.

۵ پنالتی لیونل مسی در تاریخ جام جهانی به سمت دروازه حریفان زده است. ستاره آرژانتینی به رکورد هری کین رسید که در جایگاه نخست قرار داشت.

۵ تیم قهرمان جهان چهار سال بعد توانستند دوباره فینالیست شوند. فرانسه فاتح جام جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی برابر مراکش پنجمین تیم لقب گرفت. پیش از آن  ایتالیا (۱۹۳۸-۱۹۳۴)، برزیل (۱۹۶۲-۱۹۵۸)، آرژانتین (۱۹۹۰-۱۹۸۶) و برزیل (۱۹۹۸-۱۹۹۴) توانسته بودند چنین عملکردی را به ثبت برسانند. 

۱۱ گل تاکنون مسی در جام های جهانی به ثمر رسانده است. مهاجم شماره ۱۰ آرژانتین توانست با گلزنی از فاصله یازده متری نتیجه را یک بر صفر به نفع آلبی سلسته کند و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی کشورش در جام جهانی لقب بگیرد‌. 

۲۰ بار مسی در گلزنی آرژانتین نقش داشته است. او علاوه بر یازده گلی که به ثمر رسانده ۹ پاس گل هم داده است. ستاره آلبی سلسته در دیدار مقابل کرواسی دو پاس گل داد تا بالاتر از دیگر ستارگان بیشترین تاثیرگذاری را در گل ها داشته باشد. میروسلاو کلوزه، رونالدو نازاریو، گرد مولر و پله هر کدام در ۱۹ گل نقش داشتند. 

۲۵ بازی به نام مسی در تاریخ جام جهانی ثبت شد. ستاره آرژانتینی در ترکیب اصلی تیمش برابر کرواسی در نیمه نهایی حضور داشت. او به رکورد لوتر ماتئوس رسید و در فینال می تواند از بازیکن آلمانی عبور کند. 

۴۲ ثانیه زمان برد تا کولو موانی پس از حضور در میدان برای فرانسه گلزنی کند. او دومین گل سریع را به عنوان بازیکن ذخیره در مرحله حذفی تاریخ جام جهانی به ثمر رساند‌. تنها ابه ساند دانمارکی از او بالاتر است. ساند در جام جهانی ۱۹۹۸ برابر نیجریه پس از ۲۱ ثانیه حضور در زمین گلزنی کرد‌. 

 

دیدگاه تان را بنویسید