جی پلاس

کدام بازیکن کلیدی ترین مهره در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ بود؟

مهاجم شماره هفت فرانسه کلیدی ترین بازیکن مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: همیشه در هر تورنمنتی گلزنان یک تیم به چشم می آیند و کمتر کسی به بازیکنانی که موقعیت گلزنی ایجاد می کنند توجه می کند. اکنون که مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به پایان رسیده است می توان گفت کدام بازیکنان بهترین عملکرد را در این زمینه داشته اند.  

آنتوان گریزمان در سه بازی که برای فرانسه انجام داد  توانست یازده موقعیت ایجاد کند. او بهترین عملکرد را در میان همه بازیکنان حاضر در جام داشت. گریزمان میانگین ۵.۱ خلق موقعیت در ۹۰ دقیقه را به ثبت رساند. پس از او دوسان تادیچ، بازیکن صربستان با خلق ۱۰ موقعیت در رتبه دوم قرار دارد (۳.۵ در ۹۰ دقیقه).

جایگاه بعدی به تئو ارناندز، مدافع فرانسوی با ایجاد ۹ موقعیت اختصاص دارد. کریستین اریکسن (هافبک دانمارک)، جاشوا کیمیش (هافبک آلمان) و لیونل مسی (مهاجم آرژانتین) هم در این عدد با ارناندز برابر هستند اما آن ها در هر ۹۰ دقیقه سه موقعیت خلق کردند و مدافع فرانسوی ۴.۹ موقعیت. به همین خاطر ارناندس در جایگاه بالاتری قرار دارد. در رتبه چهارم حضور مهدی طارمی قابل توجه است. مهاجم ایرانی هم مانند مسی ۹ موقعیت (با میانگین مشابه) خلق کرد. 

در بخش خلق موقعیت های خطرناک باز هم گریزمان بهترین عملکرد را داشته است. مهاجم خروس ها در ۱۹۷ دقیقه ای که بازی کرد پنج موقعیت خطرناک خلق کرد. او یک پاس گل داد. در رتبه بعدی هری کین (مهاجم انگلیس) با ایجاد چهار موقعیت خطرناک قرار دارد. جاشوا کیمیش هم این تعداد موقعیت خلق کرد اما به دلیل اینکه پاس گل نداد در جایگاه سوم دیده می شود. هری کین سه پاس گل داد. 

در رتبه بعدی لروی زانه (هافبک آلمان) با خلق سه موقعیت خطرناک و یک پاس گل قرار دارد. مارکینیوش (مدافع برزیل) و تورگان هازارد (هافبک بلژیک) هم با سه موقعیت خطرناک در جایگاه های بعدی دیده می شوند. با توجه به برتری گریزمان در هر دو آمار این مهاجم کلیدی ترین بازیکن مرحله گروهی جام جهانی قطر بود. کیمیش دومین بازیکن برتر در این زمینه است. 

دیدگاه تان را بنویسید