گزارش جی پلاس

فصلی که کریستیانو رونالدو فقط حاشیه بود

ستاره پرتغالی در شش ماه نخست حضورش در عربستان تجربیات خوبی نداشت و رفتارهای جنجالی اش به جای عملکردش سوژه رسانه ها شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: "من بازیکن خاصی هستم و به همین خاطر این قرارداد (با النصر) برای من خاص است." کریستیانو رونالدو با این جمله جنجالی خود را به هواداران تیم عربستانی معرفی کرد اما هرگز در این شش ماه نتوانست این خاص بودن را نشان دهد. مهاجم پرتغالی چه از لحاظ عملکرد و چه رفتارهایش در زمین مانند یک ستاره عمل نکرد. او زمانی که بازی مطابق میلش پیش نمی رفت یا تیم نتیجه نمی گرفت نمی توانست خشم خود را کنترل کند و رفتارهای زشتی از خود نشان می داد. همچنین تحمل کنایه هواداران تیم های رقیب را نداشت. 

باشگاه النصر امیدوار بود با جذب رونالدو بتواند تمام عناوین را فتح کند اما تنها از لحاظ تبلیغات سود کرد چون تیم نه در لیگ، نه جام حذفی و نه سوپرجام موفق بود و از کسب جام باز ماند. النصر فقط سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده را به دست آورد و هواداران مقصر اصلی ناکامی تیم را ستاره پرتغالی عنوان کردند. رونالدو در ۱۹ بازی ۱۴ گل به ثمر رساند که پنج گل از روی نقطه پنالتی بود. درست است که سازگاری با تیم جدید و یک کشور متفاوت (از لحاظ فرهنگی) کار آسانی نیست اما رونالدو در برخی از بازی ها عملکرد ناامید کننده ای داشت.

ستاره پرتغالی همچنین رابطه خوبی با رودی گارسیا، سرمربی تیم نداشت. گارسیا پس از شکست ۳ بر یک برابر الاتحاد در سوپرجام عربستان، اشتباه رونالدو را نشانه گرفت و اعلام کرد آن صحنه روند بازی را تغییر داد. حتی پس از برکناری سرمربی فرانسوی در وضعیت کریستیانو تغییری ایجاد نشد و او همچنان نمی توانست تاثیرگذار باشد. CR7 در هشت بازی سه گل به ثمر رساند و در هفته های آخر به جای اینکه خبر درخشش رونالدو در لیگ عربستان منتشر شود رفتارهای زشت او سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شد. 

کریستیانو رونالدو

ژان داوید بوگل، بازیکن الوحده اخیرا فاش کرد زمانی که رونالدو را دید به وجد آمد اما رفتار ستاره پرتغالی او را ناامید کرد. بازیکن فرانسوی گفت: "از رفتارش متعجب شدم و من را ناامید کرد. به او گفتم طرفدارش هستم و پیراهنش را درخواست کردم. او بدون اینکه به من نگاه کند با من دست داد و نگاهش جای دیگری بود." ستاره پرتغالی در دیدار النصر و الفیحا که با تساوی بدون گل تمام شد عملکرد ضعیفی داشت و بدترین بازیکن تیمش بود اما پس از سوت پایان از تیم حریف به شدت انتقاد کرد. او هنگام دست دادن با بازیکنان الفیحا به یکی از آن ها با عصبانیت گفت: "شما نمی خواستید بازی کنید." 

 جنجال های رونالدو در دیدار برابر الهلال به اوج خود رسید. در دقیقه ۵۷ مهاجم پرتغالی برای ضربه سر بلند شد اما به جای توپ گردن بازیکن الهلال را با بازویش محکم گرفت به شکلی که انگار قصد خفه کردنش را داشت. داور کریستیانو را با کارت زرد جریمه کرد. النصر با دو گل از حریفش شکست خورد و پس از سوت پایان هواداران الهلال به منظور خشمگین کردن ستاره پرتغالی فریاد زدند: "مسی، مسی، مسی" رونالدو هم با لمس اندام خصوصی اش پاسخ آن ها را داد. این حرکت زشت جنجال زیادی را در عربستان به وجود آورد و افراد زیادی خواستار دیپورت مهاجم النصر شدند. 

کریستیانو رونالدو

سابقه اخراج یک بازیکن به خاطر انجام چنین حرکتی در لیگ عربستان وجود داشت. الحسن کیتا، بازیکن خارجی الاتحاد با مداخله رییس فدراسیون فوتبال عربستان قراردادش فسخ و از لیگ این کشور اخراج شد. النصر برای توجیه این حرکت رونالدو در یک بیانیه اعلام کرد که ستاره پرتغالی از آن قسمت دچار آسیب دیدگی شده بود. به همین خاطر آن کار را کرد. CR7 نه عذرخواهی کرد، نه محروم شد و نه از لیگ این کشور اخراج شد. به نظر می رسید سعودی ها چاره ای جز کنار آمدن با این موضوع نداشتند. 

کریستیانو حتی از هم تیمی هایش عصبانی می شد. او به دلیل غرور بالایی که دارد خود را برتر از همه می داند. در دیدار النصر و الرعد اوج این خشم دیده شد. پس از اینکه هم تیمی اش به او پاس داد، رونالدو با یک پاس پشت پا قصد داشت دوباره هم تیمی اش را صاحب توپ کند که توپ به بیرون رفت چون بازیکن النصر جلوتر از توپ بود. مهاجم پرتغالی نزدیک به یک دقیقه به خاطر این اتفاق غر زد. دیگر رفتار بحث برانگیز رونالدو پس از پیروزی النصر برابر الشباب هنگام ترک زمین رخ داد. او درگیری جزیی با دروازه‌بان تیم حریف پیدا کرد که سریع توسط بازیکن الشباب کنترل شد. 

کریستیانو رونالدو

به نظر می رسید ستاره پرتغالی پیش از پیوستن به النصر خبر نداشت که در لیگ های عربی وقت کشی یک کار معمول است. باوجود اینکه در لیگ عربستان این وقت کشی ها محاسبه می شود و اغلب در پایان هر نیمه وقت های اضافه های زیادی در نظر گرفته می شود اما رونالدو تحمل این موضوع را نداشت و بارها به وقت کشی بازیکنان حریف معترض بود. یکی از شدیدترین اعتراض هایش در دیدار برابر الخلیج دیده شد. او بازیکن تیم حریف را روی ماشینی که مصدومان را حمل می کند گذاشت تا سریع تر زمین را ترک کند. همچنین با لحن بدی با حامل برانکارد صحبت کرد و به او گفت: "از زمین خارج شو "

در پایان این دیدار که با تساوی یک بر یک تمام شد یکی از اعضای فنی الخلیج می خواست با رونالدو سلفی بگیرد. او دستانش را روی شانه کریستیانو گذاشت و ستاره پرتغالی را که راه می رفت همراهی کرد. CR7 واکنش نشان داد، عضو کادر فنی را کنار زد. تمام این حواشی و عملکرد نه چندان خوب رونالدو در النصر موجب شد چند بار در طول این شش ماه شایعه جدایی ستاره پرتغالی به گوش برسد. با این حال اخیرا کریستیانو اعلام کرد قصد ندارد تیم عربستانی را ترک کند  و فصل آینده هم با پیراهن النصر به میدان خواهد رفت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید