گزارش جی پلاس

هواداران خشمگینی که بارها موجب لغو بازی ها شدند+ تصاویر

هواداران تیم های لیگ هلند در ماه های اخیر رفتارهای غیرورزشی از خود نشان دادند و بارها موجب لغو بازی ها شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فوتبال هلند در ماه های اخیر سر و صدای زیادی به راه انداخته است نه به خاطر درخشش تیم های این کشور بلکه به دلیل رفتارهای غیراخلاقی هوادارانش در جریان بازی ها. اولتراها یا طرفداران خشمگین این تیم ها چه در رقابت های داخلی و چه در بازی های اروپایی جنجال آفریدند و موجب لغو دیدارها شدند. در ماه فوریه، آیندهوون در مرحله حذفی لیگ اروپا در خانه به مصاف سویا رفت و در حالی که  2 بر صفر از حریف اسپانیایی اش پیش بود در وقت های اضافه یک تماشاگر وارد زمین شد تا مارکو دمیتروویچ را کتک بزند. او به دروازه بان سویا ضربه زد و در ادامه توسط دمیتروویچ کنترل شد. سپس ماموران توانستند جلوی هوادار 20 ساله را بگیرند و او را دستگیر کنند. باشگاه آیندهوون این هوادار را 40 سال از حضور در ورزشگاه محروم کرد. اوهمچنین به سه ماه زندان محکوم شد.

هواداران هلندی

دو ماه بعد هواداران عصبانی فاینورد در دیدار برابر آژاکس اشیایی را به زمین پرتاب کردند که یکی از آن ها به سر دوی کلاسن برخورد کرد. این جنجال زمانی آغاز شد که در دقیقه 61 بازی دوسان تادیچ و اورکون کوکو با هم درگیر شدند و تماشاگران شروع به پرتاب اشیا مختلف به زمین کردند که موجب خونریزی از سر بازیکن آژاکس شد. داور لحظاتی بعد بازی را متوقف کرد. سپس بازیکنان هر دو تیم را به رختکن فرستاد و بازی پس از 30 دقیقه توقف دوباره از سر گرفته شد. همچنین در شروع دیدار داور مجبور شده بود بازی را برای دقایقی به خاطر آتش بازی تماشاگران متوقف کند چون دود حاصل از آن جلوی دید بازیکنان را می گرفت.

هواداران هلندی

در آخرین روزهای ماه آوریل خرونینخن و نایمنخن در لیگ هلند برابر هم قرار گرفتند و تنها 17 دقیقه از بازی گذشته بود که یک نفر از جایگاه لیوان نوشیدنی خود را به سمت داور خط پرت کرد که به پشتش برخورد کرد. داور ابتدا بازی را متوقف کرد اما سپس تصمیم به لغو بازی گرفت. باشگاه خرونینخن با انتشار بیانیه ای از اتفاق های رخ داده ابراز تاسف کرد. یک روز پس از این دیدار هواداران آیندهوون جنجال آفریدند. یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه لیوان خود را به سمت استیون برگیوس پرت کرد. این اتفاق در حالی در دقیقه 59 رخ داد که میزبان با دو گل پیش بود. بازیکنان آیندهوون از این اتفاق عصبانی شدند. داور بازی را متوقف کرد و سپس بازیکنان به رختکن رفتند. پلیس آن تماشاگر را شناسایی و او را از ورزشگاه بیرون کرد. بازی پس از دقایقی از سر گرفته شد و آیندهوون 3 بر صفر حریفش را شکست داد.

هواداران هلندی

این رفتارهای زشت در فوتبال هلند شدت گرفت و دوباره در یکی از دیدارهای آژاکس اتفاق افتاد. یکشنبه هفته گذشته هواداران خرونینخن به نشانه اعتراض به سقوط تیمشان تنها شش دقیقه پس از سوت آغاز بازی شروع به انداختن مواد آتش زا و بمب های دودزا به زمین کردند. در همین حین یکی از هواداران با بنری در دست وارد زمین شد که به سرعت توسط ماموران متوقف شد. داور تصمیم به لغو دیدار گرفت و چند روز بعد در ورزشگاه خالی از تماشاگر ادامه بازی برگزار شد.

هواداران هلندی

آخرین حرکت جنجالی را اولتراهای آلکمار انجام دادند. آن ها این بار می خواستند هواداران تیم حریف را کتک بزنند. در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا تیم هلندی برابر وستهام قرار گرفت و با شکست یک بر صفر از صعود به فینال بازماند. پس از سوت پایان چند هوادار میزبان که ماسک زده بودند به سمت جایگاه هواداران وستهام رفتند که در آنجا خانواده های بازیکنان انگلیسی و افرادی که دعوت شده بودند حضور داشتند. برخی از تماشاگران وستهام و بازیکنان تیم انگلیسی با اولتراهای هلندی درگیر شدند و اجازه ندادند به خانواده هایشان آسیبی برسد. در نهایت ماموران دخالت کردند و این درگیری به پایان رسید.

هواداران هلندی

رفتارهای هواداران تیم های فوتبال هلند هر بار خطرناک تر می شود. به نظرمی رسد آن ها برایشان نه محرومیت و نه لغو بازی ها مهم است و تنها می خواهند خشم خود را به هر شکلی شده است نشان دهند. مسئولین فوتبال این کشور و همینطور یوفا باید به دنبال راه حلی باشند تا جلوی چنین رفتارهایی گرفته شود و صحنه های ترسناکی همچون دیدار پنجشنبه شب آلکمار و وستهام دیگر تکرار نشود.

دیدگاه تان را بنویسید