گفت وگوی جی پلاس

بیژن مقانلو: در تیم ملی تکواندو به روی همه باز است

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران گفت: اشتباهات داوری در اکثر مسابقات رخ می‌دهد و ما در مکزیک بدشانس بودیم اما این مسئله از قابلیت‌های تکواندوکاران ما کم نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

الهام کهزادی: بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس،  در خصوص مسابقات جهانی پیش رو و شرایط تیم ملی گفت: تیم خیلی جوان تری نسبت به رقابت های جهانی گوادالاخارا مکزیک در اختیار داریم و  5 تغییر هم در ترکیب تیم انجام شده است. خوشحالیم که دو ورزشکار خوب ما از مسابقات آزاد کشور به عضویت تیم ملی درآمدند که این نشان می‌دهد درهای تیم ملی به روی تمام تکواندوکاران باز است. باید به تکواندوکاران جوان امید داده شود تا بتوانند توانایی های خود را به تمام جهان نشان دهند.

او در ادامه افزود: مسابقات مکزیک برای همه تیم ها 540 امتیاز دارد که این امتیاز ها نه تنها برای المپیک پاریس بلکه برای سایر دوره ها نیز قابل اهمیت است. با توجه به شرایطی که داریم از 8 تکواندوکاری که به باکو اعزام  می شوند 3 ملی پوش پس از مسابقات جهانی به ترکیب تیم ملی برای حضور در رقابت های گرندپری محلق می شوند که امیدوارم در این مسابقات هم بچه ها خوش بدرخشند. به نظرم هر کشوری که از این فرصت بهره لازم را ببرد و اشتباهات کمتری را مرتکب شود می تواند از شانس‌های خود بیشترین استفاده را برده و نتایج مطلوبی را کسب کند.

مقانلو درباره رقابت های کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: ما سه شانس برای حضور در المپیک پاریس داشتیم: مسابقات گرنداسلم، مسابقات قاره ای و مسابقات رنکینگ. علی رغم مدت زمان کم خوشبختانه روند رو به رشد خوبی را پشت سر گذاشتیم.  برنامه ریزی و سازماندهی خوبی ایجاد کردیم و توانستیم از تمام ظرفیت تکواندو نهایت استفاده را ببریم تا بچه ها تکواندوی ایرانی را به نمایش بگذارند. در رویدادهای اخیر هم که پشت سر گذاشتیم تکواندوکارانمان خوش درخشیدند و امیدواریم در مسابقات پیش رو هم عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: اشتباهات داوری در اکثر مسابقات رخ می دهد و  ما واقعا در مکزیک بد شانس بودیم اما این  موضوع به هیچ عنوان  از قابلیت های بچه های ما کم نکرد و تمام دنیا نظاره گر نمایش تکواندوکاران ایران بودند. ما دیدگاه خودمان را در فدراسیون تکواندو تغییر داده ایم و بیشتر روی عملکرد تکواندوکاران دقت می کنیم و می دانیم که اگر بچه های ما بهترین عملکرد را داشته باشند بهترین نتیجه به دست خواهد آمد و بار روانی از دوش بازیکنان برداشته خواهد شد. انتظار خاصی ندارم فقط می‌خواهم بچه ها عملکرد مطلوبی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید