کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس:

تیم ملی در قرعه کشی همیشه خوش شانس بوده/ منتظرند قلعه نویی نتیجه نگیرد تا روزگارش را سیاه کنند!

کارشناس فوتبال ایران گفت: قلعه نویی باید از فرصتی که به او داده شده استفاده کند چون افکار عمومی و هواداران منتظرند تیم ملی نتیجه نگیرد تا روزگار او را سیاه کنند و اگر او موفق نشود حداقل تا دو دهه نمی گذارند سرمربی ایرانی روی نیمکت بنشیند.

لینک کوتاه کپی شد

علی لطیفی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص گروه بندی تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: فکر می‌کنم ایران در راحت ترین گروه قرار گرفته هرچند باور من این است دور مقدماتی در هر گروهی باشیم برای تیم ایران که یکی از قدرت‌های برتر آسیا است نمی‌توانست سخت باشد و مشکلات تیم ملی ما همیشه در مراحل بعدی رخ داده است. اعتقاد من این است ما باید یک برنامه ریزی داشته باشیم که در این مسابقات بتوانیم تیم بسیار قوی راهی میدان کنیم. متاسفانه برعکس تیم‌های دیگر بازی تدارکاتی مناسبی نداریم؛ برای مثال تیم ملی چین قرار است با آرژانتین بازی کند ولی ما می‌خواهیم به یک تورنمنت بسیار سطح پایین برویم که هیچ تیم قدرتمندی در آن حضور ندارد.

او افزود: بخشی از اتفاقات مربوط به فدراسیون است و بخش دیگر آن  مربوط به این است که ما تحریم هستیم، پول زیادی نداریم و البته در کنار این مسائل ما هیچ وقت برنامه ریزی درستی هم نداشتیم.می‌توان با یک رایزنی درست از طریق وزارت امور خارجه حداقل با کشورهایی که با آن‎‌ها در ارتباطی هستیم بازی کنیم. امیدوارم این اتفاقات رقم بخورد که تا قبل از شروع جام ملت‌ها بتوانیم یکی دو بازی خوب با تیم‌های قوی داشته باشیم.

لطیفی با اشاره به سخت ترین ترین گروه دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: فکر می‌کنم گروه استرالیا گروه سختی و بعد از آن گروه کره جنوبی هم سخت است بقیه گروه‌ها بسیار راحت هستند.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی در قرعه کشی‌ها خوش شانس است گفت: صادقانه بگویم اصولا تیم ملی کشور ما در قرعه کشی‌ها خوش شانس است و در این چهار سال در گروه سختی قرار نگرفتیم ولی متاسفانه مشکل اینجا است بازی‌های خوبی را از تیم شاهد نبودیم و نیستیم. زمان ک یروش که سبک دفاعی داشتیم و هیچ فرقی هم نداشت در چه مسابقه‌ای هستیم. امیدوارم توسط قلعه نویی تغییر رویه داده شود چون ایشان مدت‌ها اعتقاد داشت حقش پایمال شده و همواره گلایه داشت چرا تیم ملی را به من نمی‌سپارید؟ حالا این اتفاق رخ داده و باید نشان بدهد ادعاهایی که داشت بیراه نبوده است؛ بنابراین هم باید بازی جذابی نشان دهد هم نتیجه خوبی کسب کند چون اگر غیر از این باشد نسل مربیان ایرانی از بین می‌رود.

علی لطیفی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد:حدود یک دهه است که مربیان ایرانی در تیم ملی تاثیر نداشتند یعنی اجازه داده نمی‌شد؛ حالا که به قلعه نویی فرصت داده شده باید تلاش کند این اتفاق دوباره تکرار نشود. اگر نتیجه کسب نکند بدون تردید می‌گویم که حداقل تا دو دهه آینده هیچ مربی داخلی در راس تیم ملی قرار نخواهد گرفت چون افکار عمومی به شدت با حضور مربی ایرانی مشکل داشت و همین الان هم بعد از کی روش رای به قلعه نویی نمی‌داد. هواداران فوتبال منتظرند که تیم ملی نتیجه نگیرد و روزگار قلعه نویی را سیاه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید