اوراواردز-الهلال؛ فینال بزرگ در سایتاما

نبرد آبی و قرمزهای آسیا برای فتح جام نقره‌ای

تیم های اوراواردز ژاپن و الهلال عربستان از ساعت 12:30 شنبه، دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بی دلیل نیست که لقب «زعیم آسیا» را با خود یدک می کشند. آن ها که تا همین چند سال پیش، با باشگاه هایی نظیر پوهانگ استیلرز، سئونگنام و استقلال در رقابت بودند تا عنوان پرافتخارترین تیم آسیا را از آن خود کنند، حالا با چنان اقتداری این عنوان را از آن خود کرده اند که بعید است حالاحالاها تیم دیگری بتواند ردای آقایی آسیا را از تن آن ها دربیاورد. صحبت از تیم الهلال است. نماینده آبی پوش فوتبال عربستان که علاوه بر قاره کهن، در شبه جزیره هم یکه تاز تمامی افتخارات و قهرمانی هاست.

الهلال در حال حاضر در کارنامه خود 4 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی آسیا را دارد و از این حیث، رکورددار محسوب می شود. آبی های ریاض اما به این آمار و افتخارات قانع نیستند و ظهر شنبه به وقت تهران، رویای پنجمین قهرمانی خود را در نهمین فینال آسیایی شان جست و جو می کنند. آن ها که با عبور از سد تیم های الاهلی امارات، فولاد ایران و الدحیل قطر پا به فینال رفت و برگشتی لیگ قهرمانان آسیا گذاشته اند، حالا باید برای قهرمانی در استادیوم خاطره انگیز و نوستالژیک سایتاما (که از ورزشگاه های جام جهانی 2002 بود) با میزبان خود، یک رقابت چالش برانگیز را تجربه کنند. میزبانی که اوراواردز دایموند ژاپن نام دارد.

فینال لیگ قهرمانان آسیا الهلال عربستان اوراواردز ژاپن

اوراوا اصلا حریف دست و پا بسته ای برای الهلال قدرتمند و پرافتخار نخواهد بود. نماینده قرمزپوش ژاپن خود دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در کارنامه دارد که از قضا یکی از دو قهرمانی اش در مقابل سپاهان و دیگری اش در مقابل همین الهلال حادث شده و آن نایب قهرمانی هم مجددا در جدال با الهلال رقم خورده تا به این ترتیب، این سومین باری باشد که آسیا فینال الهلال-اوراوا را به خود می بیند. فینالی که سرنوشتش در حالی در شهر سایتامای ژاپن رقم خواهد خورد که نماینده این کشور به لطف بازی رفت که در ورزشگاه ملک فهد ریاض با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید، دست بالا را در بازی ظهر شنبه دارد چرا که گل زده در خانه حریف، مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. همچنین با توجه به غیبت دو ستاره بزرگ الهلال یعنی سالم الدوساری به دلیل محرومیت و سلمان الفرج به دلیل مصدومیت، چه بسا تیم میزبان بتواند سومین قهرمانی خود را در آسیا در مقابل چشم هواداران خودی جشن بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید