ادامه قصه تکراری حذف نشدیم این بار توسط سمیعی

سخنگوی باشگاه استقلال اعلام کرد که حذف از لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در شرایطی که به نظر می رسد کار استقلال برای حضور در آسیا تمام شده و با پایان یافتن مهلت پرداخت بدهی استراماچونی آبی ها را باید حذف شده دانست، مسئولان باشگاه یکی پس از دیگری مصاحبه های عجیب و غریب می کنند.

فرشید سمیعی که در یکی از اولین تصمیم های مدیریتی کریمی، سرپرست باشگاه استقلال به عنوان سخنگو منصوب شد مدعی شد که استقلال هنوز حذف نشده است.

البته احتمالا منظور سمیعی که خودش حقوقدان است، جنبه حقوقی ماجراست. چرا که هنوز نامه ای مستند از سوی AFC و FIFA ارسال نشده که این اتفاق را به طور رسمی و مکتوب اعلام کند. همین مساله باعث شده که در مصاحبه های مسئولان امید واهی به هواداران داده شود.

این که هنوز حذف استقلال به طور رسمی اعلام نشده مساله درستی است اما این بدان معنا نیست که می توان کاری انجام داد و جلوی این حذف را گرفت. مسئولان باشگاه استقلال اگر حتی همین امروز کل طلب استراماچونی را به حساب او واریز کنند و رضایتش را بگیرند باز هم به دلیل پایان یافتن موعد مقرر از حذف خود نمی توانند جلوگیری کنند.

البته پرداخت مطالبات استراماچونی هرچند دیگر باعث جلوگیری از حذف نمی شود اما دو فایده بزرگ دارد. اول این که از جرائم بعدی نظیر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و کسر امتیاز جلوگیری می کند. دوم این که با توجه به افزایش احتمالی نرخ ارز مانع از سنگین تر شدن بدهی استقلال می شود.

به هر حال سمیعی و دیگر افراد مسئولی که در باشگاه استقلال مصاحبه می کنند باید بدانند و حتما می دانند که این صادر نشدن حکم به معنای عدم حذف از آسیا نیست. آنها موظفند در عین حال که اشاره می کنند که حکمی هنوز صادر نشده، به این مساله نیز اشاره کنند که کار از کار گذشته و مهلت قانونی پرداخت طلب سرمربی ایتالیایی به پایان رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید