امباپه: من هم جای گریزمان بودم ناراحت می شدم!

کیلیان امباپه که کاپیتان جدید تیم ملی فرانسه شده، تایید کرد که در این مورد با آنتوان گریزمان صحبت کرده و گفت با او ابراز همدردی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خداحافظی هوگو لوریس از تیم ملی فرانسه پس از پایان جام جهانی 2022 قطر باعث شد که دیدیه دشان مجبور به انتخاب کاپیتان جدیدی باشد. 

او مدعی شده بود که قصد دارد مذاکراتی را برای اهدای این بازوبند با بازیکنانش انجام دهد، اما در نهایت تصمیم گرفت که امباپه را به عنوان کاپیتان جدید تیم ملی فرانسه انتخاب کند، گزینه‌ای که پیش از آن نیز می‌شد انتخابش را حدس زد، چون دشان بارها از قدرت رهبری و برقراری ارتباطش تمجید کرده بود.

اما فیگارو اعلام کرده بود که گریزمان به شدت از این انتخاب ناراحت شده است. این ستاره اتلتیکو مادرید انتظار داشت که دشان او را با توجه به سابقه حضورش در ترکیب فرانسه انتخاب کند و این اتفاق برایش گران تمام شده است.

امباپه که در نشست خبری بازی با هلند در مقدماتی یورو 2024 شرکت کرده بود، در مورد بازوبند کاپیتانی گفت: «کاپیتان خوب کسی است که در تیم نفوذ خوبی داشته باشد و بازیکنان را با هم متحد کند. هفته خوبی برایم بود و خیلی‌ها به من تبریک گفتند. کاپیتانی مسئولیت بزرگی است و البته حق هر کسی است که در این مورد نظرش را بگوید. وقتی دشان در مورد کاپیتانی با من حرف زد، به سرعت پاسخ مثبت دادم.»

ناراحتی گریزمان: «با او حرف زدم و بسیار ناامید بود. البته این واکنش از جانب او طبیعی هم بود و به خودش هم گفتم که اگر جای او بودم، چنین واکنشی نشان می‌دادم. گریزمان از نظر من مهمترین بازیکن دوران مربیگری دشان در تیم ملی است. من رئیس نیستم و به گریزمان گفتم که باید به کمک هم در تیم اتحاد ایجاد کنیم و فرانسه را به موفقیت برسانیم. اگر او حرفی برای گفتن دارد، من سکوت می‌کنم و گوش خواهم کرد. در تیم هر کسی می‌تواند اظهارنظر کند.»

امباپه تاکید دارد که بازوبند کاپیتانی چیزی را در او تغییر نخواهد داد: «قرار نیست به عنوان کاپیتان تبدیل به یک شخصیت جدید شوم. باید از این بازوبند به بهترین شکل استفاده کرد. حالا با همه وجود از هم‌تیمی‌هایم در زمین دفاع خواهم کرد و هر کاری مربی بخواهد، انجام می‌دهم. اگر بخواهد حمله کنم، این کار را انجام می‌دهم و اگر بخواهد در دفاع شرکت کنم، به عقب زمین می‌روم.»

حس خوب کاپیتانی: «کاپیتان فرانسه بودن، حس بسیار خوبی است. من کاپیتان کشورم هستم و این چیزی است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد. این یک مسئولیت جدید برای من است. کاپیتانی سبک بازی من را تغییر نمی‌دهد، اما احتمالاً نگرش و نحوه رفتار من را تغییر خواهد داد.»  

او در پایان درباره استعفای نوئل لوگرائه از ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه گفت: «او استعفا داد و باید از او به خاطر همه کارهایی که برای تیم ملی انجام داد، تشکر کنیم. اما اکنون این موضوع چندان مهمی نیست.»

 

دیدگاه تان را بنویسید