چرا فدراسیون فوتبال با سانچس به توافق نرسید؟

به نظر می رسد دلیل اصلی به توافق نرسیدن فدراسیون فوتبال با سانچس، مبلغ درخواستی این مربی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فدراسیون فوتبال هفته گذشته مذاکرات مفصلی با فلیکس سانچس برای حضور در تیم ملی انجام داد اما در نهایت سرمربی سابق تیم ملی قطر تصمیم گرفت دیگر در فوتبال آسیا فعالیت نکند و با امضای قراردادی به عنوان سرمربی جدید اکوادور معرفی شد.

مهدی تاج و همکارانش که خواستار امضای قرارداد با این سرمربی اسپانیایی تا پایان جام ملت‌های 2023 بودند، در نهایت نتوانستند رضایت سانچس را جلب کنند زیرا او خواستار امضای قرارداد بلند مدت 4 ساله تا پایان جام جهانی 2026 بود.

از طرفی مبلغ مورد درخواست این مربی نیز تفاوت‌های زیادی با رقم مدنظر فدراسیون ایران داشت. سانچزسظاهرا از مدیران فوتبال ایران خواسته بود برای هر سال حدودا 2 میلیون و 500 هزار یورو دریافت کند. در شرایطی که فدراسیون ایران می‌‌خواست به این مربی در نهایت زیر یک و نیم میلیون دلار پرداخت کند.

مهدی تاج با توجه به تجربه تلخ قرارداد ویلموتس قصد نداشت قرارداد سرمربی خارجی را بلندمدت امضاء کند و امیدوار بود با توجه به ارتباط خوب کشورمان با قطر، مبلغ قرارداد سانچس هم از طریق همین کشور به او پرداخت شود و قطری‌ها بتوانند طلب خود از ایران را از طریق مطالبات فدراسیون در فیفا و AFC دریافت بکنند اما در نهایت هیچ یک از این موارد انجام نشد تا سانچس به اکوادور برود و امیر قلعه‌نویی در یک قدمی معرفی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی و جانشین کی‌روش قرار بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید