تن هاخ: شما می‌توانید یک بازی را ببازید اما نه به این شکل!

اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستریونایتد، بعد از شکست سنگین مقابل لیورپول، عملکرد شاگردانش را غیرحرفه ای دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، منچستریونایتد در یکی از بهترین فرم‌های این چند سال اخیر خود متحمل شکست ناباورانه 7-0 مقابل رقیب دیرینه خود لیورپول شد؛ نتیجه ای که باورش خیلی سخت است و باید دید اریک تن‌هاخ چگونه شاگردانش را از شوک آن خارج خواهد کرد؛ این مربی هلندی در پایان بازی تاکید کرد که بازیکنان یونایتد وظایف خود را در زمین درست انجام ندادند تا چنین نتیجه ای رقم بخورد.

تیم تن‌هاخ یک گل در نیمه اول دریافت کرد اما در نیمه دوم 6 بار دروازه خود را باز شده دید تا متحمل سنگین ترین شکست تاریخ مقابل لیورپول شود. او در رابطه با 45 دقیقه جهنمی دیشب گفت: "شما می‌توانید یک بازی را ببازید اما نه به این شکل! در نیمه دوم غیرحرفه ای ظاهر شدیم. خودمان نبودیم و فاصله زیادی با استاندارهای واقعی مان به عنوان یک تیم داشتیم. این اتفاق نباید رخ می داد و بابت آن عصبانی هستم."

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد شاگردانش در نیمه دوم عصبانی است تاکید کرد: "بله مطمئنا، خیلی غافلگیر شدم چون طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تیمی را دیده بودم که خوب واکنش نشان می‌داد و برای پیروز شدن مصمم بود. اما در این بازی برنامه های خود را در زمین اجرا نکردیم و بازیکنان کاملا تمرکز خود را از دست دادند تا نتوانیم کار خود را به درستی انجام دهیم. نیمه اول خوبی داشتیم و اصلا عجیب نبودیم که پیش بیفتیم اما با یک اشتباه ساختاری در دفاع گل خوردیم."

سرمربی یونایتد در واکنش به این موضوع که آیا مشکل می‌تواند از خستگی ناشی شود گفت: "نه ربطی به این موضوع ندارد. چون می‌توانیم عملکردهای اخیر تیم را دربیاوریم که مشکلی از این بابت نداشتیم. به نظرم مشکل فقط از عدم تمرکز ما ناشی می شد. وقتی یک بر صفر عقب هستید حق عصبانی شدن و از دست دادن تمرکز خود را ندارید. در چنین شرایطی ضدحملات بیشتری می‌خورید. ما در این لحظات غیرحرفه ای ظاهر شدیم و بابت آن عصبانی هستم."

رفتار تن هاخ در رختکن بعد از این شکست، سوال مهمی بود که این مربی هلندی با اشاره به اینکه داد و فریادی در رختکن انجام نداده در مورش گفت: "من با بچه‌ها صحبت کردم اما روزهای بعد باید بیشتر در این مورد صحبت کنیم تا هر چه سریع تر به خودمان آمده و از نو شروع کنیم. ما قبلا این کار را (بعد از باخت به برنتفورد و سیتی) انجام داده ایم. بازیکنان ما توانایی خروج از این شرایط را دارند."

گروهی از هواداران یونایتد در اعتراض به شکست سنگین تیم‌شان پیش از پایان بازی اقدام به ترک ورزشگاه آنفلید کردند چرا که تحمل جشن دیوانه‌وار هواداران رقیب را نداشتند. سرمربی شیاطین سرخ با عادی دانستن این رفتار گفت: "ما واقعا باید از هواداران تشکر کنیم. نمی توانم آنها را به خاطر ترک ورزشگاه سرزنش کنم چرا که عملکرد بسیار بدی داشتیم و شرمنده هواداران هستیم. هر شکستی حس بد خودش را دارد مخصوصا اگر مقابل لیورپول باشد. ما باعث سرافکندگی هواداران شدیم و این بیشتر از هرچیزی من را ناراحت می‌کند."

 

دیدگاه تان را بنویسید