جی پلاس

از استقبال هواداران تا مبلغ اندک کمک به استقلال؛ روش های نخ نما شده فتح الله زاده جواب نمی دهد!

باشگاه استقلال این روزها برای پرداخت طلب سرمربی اسبق خود دست به دامان هواداران شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اقتصاد بیمار فوتبال ایران در سال های اخیر آنقدر دردهای مزمن داشته که هر بار از یک گوشه آن بیرون زده و جنجال به پا کرده؛ از پرونده های متعدد در فیفا تا بدهی های ریز و درشت باشگاه ها به خصوص استقلال و پرسپولیس به بازیکنان و مربیان خارجی. همه این ها مواردی است که در این سال ها برای این تیم ها دردسر درست کرده تا جایی که سال گذشته این دو تیم نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند و در لیگ قهرمانان آسیا غایب بودند.

با این وجود مدیریت ورزش ایران نه تنها برای این موضوع هیچ گاه راه چاره ای نداشته، بلکه هر بار با رو کردن یک برگ جدید همه را حسابی تعجب زده کرده؛ نمونه آن را می توان در بازگشت دوباره علی فتح الله زاده، مرد پر حاشیه فوتبال ایران دانست که سابقه او در ترکاندن بمب های نقل و انتقالاتی و دفن کردن استقلال زیر آوار بدهی ها برای همه شناخته شده است. با این وجود فتح الله زاده با وعده رفع مشکلات استقلال به اتاق مدیریت این باشگاه آمد و با اینکه می دانست گره کور بدهی ها و مشکلات آبی ها به این راحتی باز نمی شود، وعده های مخصوص خود را داد و به صندلی مدیریت تکیه زد. بعد از آن هم طبق پیش بینی، فتح الله زاده شروع به گلایه از شرایط کرد و حتی دست به دامان دولت هم شد تا بتواند بخشی از بدهی های خارجی استقلال از جمله بدهی سنگین استراماچونی را بدهد.

با این اوصاف مدیرعامل آبی ها در جدیدترین اتفاق، باز هم کاسه گدایی را سمت هواداران دراز کرد و با اعلام شماره حساب از آن ها درخواست کرد تا کمک های خود را به حساب این باشگاه واریز کنند؛ اگر چه خود این موضوع به صورت مفصل قابل بررسی است اما مدیر آبی ها آن چنان این اتفاق را در بوق و کرنا کرد که گویی هواداران پشت در باشگاه صف بسته و همه منتظرند تا کمک های میلیاردی خود را به حساب باشگاه واریز کنند؛ آن هم در شرایط سخت اقتصادی که خیلی از این هواداران که عموما از قشر متوسط جامعه هم هستند، توانایی خرید بلیت ورزشگاه که قیمت هایش نجومی شده را هم ندارند.

با این وجود باشگاه استقلال مدام از استقبال خوب هواداران از این موضوع خبر می داد و سعی داشت از این طریق طرفداران را تهییج کند تا بلکه بتوانند از این طریق و با خالی کردن جیب طرفداران، ضعف های مدیریتی خود را برای مدتی کوتاه زیر فرش پنهان کنند.

نکته جالب این جاست که، محمد مومنی عضو هیئت مدیره استقلال اعلام کرد که این اقدام یعنی اعلام شماره حساب، با درخواست خود هواداران بوده اما حالا دم خروس این حرف ها از گوشه دیگری بیرون زده و طبق اعلام گل، تنها حدود 300 میلیون به حساب استقلال واریز شده که خود حکایت از میزان استقبال طرفداران دارد!

از طرفی روزگاری حرف های فتح الله زاده در بین گروهی از هواداران خریدار داشت که می توانستند به بمب های خیالی اش دل خوش کنند و برای مدتی کوتاه، ضامن حضور او در اتاق مدیریت شوند اما حالا مدت هاست دست مدیرعامل آبی ها و روش های پوپولیستی نخ نما شده اش رو شده. با این وجود او و اطرافیانش همچنان بر راه و روش خود پافشاری می کنند و مشخص نیست فوتبال ایران چه زمانی قرار است از دست این مدیران راحت شود؛ مدیرانی که نه تنها زخم فوتبال را درمان نمی کنند بلکه با کارهای عوام فریبانه و بی پایه، پیکر نیمه جانش را با سرعت بیشتر به سمت گورستان هدایت می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید