وزیر بهداشت: 30 درصد ریه وزیر ورزش صدمه دیده

بهرام عین اللهی درباره آخرین وضعیت وزیر ورزش توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به‌منظور عیادت از وزیر ورزش و مصدومان سانحه بالگرد به کرمان سفر کرده است بعد از ظهر امروز در بیمارستان شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه روز قبل سقوط بالگرد، اظهار داشت: این حادثه یک فوتی بیشتر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین لحظات وقوع این حادثه کادر درمان، اورژانس و حوزه سلامت شهرستان بافت بلافاصله اقدامات اولیه را در ارتباط با مجروحان انجام دادند، گفت: انتقال مصدومان هم به خوبی انجام شد و این مسئله کمک کرد که ما فوتی دیگری نداشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از 19 بیمار مصدوم این حادثه 9 بیمار در آی‌سی‌یو بستری شده و 10 بیمار هم در بخش بستری شدند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها ترخیص شده‌اند، افزود: در حال حاضر تنها 4 بیمار در بخش بستری بودند.

وی با اشاره به مصدومانی که در آی‌‌سی‌یو بستری بودند، بیان کرد: از این تعداد حال چهار نفر از بیماران نسبت به دیگران بدتر است و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و آذربایجان شرقی نسبت به دیگر بیماران حال مساعدی ندارند.

عین‌اللهی با اشاره به وضعیت وزیر ورزش و جوانان، گفت: خوشبختانه ضربه وارد شده به سر وزیر ورزش شدید نبوده و خونریزی بسیار خفیف است و احتیاجی به عمل جراحی ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهره‌های گردن وزیر دچار شکستگی خفیف شده است، ادامه داد: سجادی بیشترین صدمه را در ناحیه قفسه سینه خورده و در دو طرف چیزی حدود 30 درصد ریه وزیر دچار صدمه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشکلی که از نظر جسمی برای وزیر ورزش و جوانان ایجاد شده ناشی از ضربه سر و ضایعه قفسه سینه است، گفت: با رسیدگی‌های فوق‌تخصصی خوبی که توسط مسئولان سلامت استان کرمان انجام شده خوشبختانه علائم حیاتی دکتر سجادی کاملاً ثابت است.

وی با بیان اینکه سطح هوشیاری وزیر بهتر است و زمانی که دارو را کم بکنیم سطح هوشیاری وی به بالای 9 می‌رسد که خوب است، افزود: فکر می‌کنم خطر برطرف شده و با توجه به صدمات شدیدی که وارد شده دوران نقاهت وزیر ورزش چند وقتی طول می‌کشد.

به گزارش تسنیم، به منظور بررسی روند درمان مصدومان حادثه بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان حضور یافت و ضمن عیادت از مصدومان این حادثه، از نزدیک در جریان روند درمان مصدومان حادثه قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید