روسیه آمده بود جام قهرمانی را ببرد اما کشتی گیران ایران نگذاشتند

تیم کشتی آزاد بانک شهر به عنوان نماینده ایران در حالی به قهرمانی جام باشگاه های جهان رسید که سرپرست این تیم، قهرمانی را حاصل کار تیمی و کادر فنی خوب می داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان، ابتدا توسط ایران بنا نهاده و در شش دوره برگزاری آن، رقابت های نسبتا خوبی را شامل شد؛ از حضور تیم تایتان مرکوری آمریکا تا تیم های ایرانی، این مسابقات همیشه جذابیت خاص خود را داشت. بین سال های 2020 تا 2022 این رقابت ها با وقفه همراه شد اما امسال با تلاش رضا یزدانی، ستاره اسبق کشتی ایران، این مسابقات در بخش ازاد برگزار شد و تیم بانک شهر به عنوان نماینده ایران توانست با شکست تیم روسیه به قهرمانی برسد.

مهدی مشمع چیان، سرپرست این تیم گفت: پس از سال ها وقفه در مسابقات جام باشگاه های جهان، با همت رضا یزدانی، آقای حبیبی و... و پشتیبانی حامی مالی، موفق شدیم به قهرمانی این مسابقات برسیم. این مسابقات سطح نسبتا خوبی داشت و تیم روسیه با نفرات منتخب خود و هدایت گاتسالوف به ایران آمد که سعی داشتند جام را از ایران خارج کنند اما در فینال موفق به شکست آن ها شدیم. 

سرپرست نماینده ایران درباره سطح مسابقات گفت: همانطور که دیدید تیم روسیه با تمام قوا آمده بود تا جام را از ایران خارج کند و بقیه تیم ها هم با نفرات خوبی شرکت کرده بودند اما کادرفنی خوب و کشتی گیران ما نگذاشتند این اتفاق رخ دهد.

او در پایان گفت: معمولا بعضی اسپانسرها می آیند اما ادامه نمی دهند اما ما سعی می کنیم به کشتی کمک کنیم چون نیمی از مدال های ورزش ایران به کشتی متعلق است و ما سعی می کنیم در ورزش اول فعالیت مستمری داشته باشیم. باید از اسپانسرها حمایت شود نه اینکه سوت پایان مسابقات که زده شد، آن ها را رها کنند تا سال بعد؛ آن ها هیچ انتظاری هم ندارند جز دیده شدن. باید آن ها را حفظ کرد و دیده شوند تا چرخه اقتصادی ورزش و کشتی بچرخد و پویا شود. واقعا باید از دکتر احمدی و اعضای هیات مدیره تشکر کنم که کمک کردند تا میزبانی مسابقات را داشته باشیم و توانستیم با قهرمانی پاسخ اعتمادشان را بدهیم. این کار محصول یک کار گروهی بود که توانستیم پس از دو سال وقفه، دوباره این مسابقات را در سطحی خوب برگزار کنیم و نتیجه دو ماه دوندگی برای میزبانی را بگیریم.

همچنین رضا مشمع چیان، پیشکسوت کشتی و مدیر فنی تیم بانک شهر درباره این رقابت ها گفت: این برد دلچسب را به جامعه کشتی باید تبریک گفت؛ مسابقات سطح خوبی داشت و تیم روسیه هم که تقریبا با تمام قوا آمده بود و فینالی جذاب را با تیم بانک شهر برگزار کرد که خوش بختانه بچه های ما نگذاشتند دست شاگردان گاتسالوف به جام برسد.

او درباره حضور خود در سال های گذشته در لیگ کشتی و ادامه این فعالیت گفت: من هفت سال در لیگ های آزاد و فرنگی با تیم رعد پدافند حضور داشتم و به عنوان مربی فعالیت می کردم و به عنوان مدیر فنی بانک شهر حاضر شدم، البته زحمات بر گردن کسانی بود که دیده نشدند اما یک کار گروهی خوب و زحمات کادر فنی و در راس آن رضا یزدانی، باعث شد تا جام باشگاه های جهان دوباره از سر گرفته شود و نماینده ایران به قهرمانی برسد. رضا یزدانی بدون اغراق یکی از بهترین مربیان ایران و دنیاست و توانست یک تیم با ستاره های خوب را راهی مسابقات کند.

او ادامه داد: روسیه مدتی بود از مسابقات دور بود و این مسابقات ارزش زیادی برایشان داشت کما اینکه سرمربی تیم ملی کشورشان یعنی گاتسالوف هم همراه تیم آمده بود؛ آن ها با تمام قوا شرکت کرده بودند و چند کشتی هم گره خورد اما موفق شدیم از سد این تیم بگذریم.

وی در پایان گفت: یک تیم مدیریتی خوب به میزبانی خوب جام باشگاه های جهان کمک کرد؛ این گام اول ما در کشتی بود و قطعا در سال های آینده باز هم حضور خواهیم داشت و به فعالیت در ورزش اول ادامه می دهیم.

دیدگاه تان را بنویسید