حضور قطعی کشتی روسیه در بازی های آسیایی؟

با اعلام رئیس فدراسیون کشتی روسیه، کشتی گیران این کشور در بازی های آسیایی شرکت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با اعلام مامیاشویلی، فدراسیون کشتی روسیه به بازی های آسیایی چین دعوت شده است؛ میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در این راستا گفت که این دعوت نامه پذیرفته شده و بر این اساس کشتی گیران روس در بازیهای آسیایی که قرار است در چین برگزار شود، حضور خواهند داشت.

بازی های آسیایی از 23 سپتامبر تا 8 اکتبر 2023 در هانگژو برگزار می شود که پیش از این گفته شده بود که ورزشکاران روس برای کسب سهمیه بازیهای المپیک در این رویداد شرکت خواهند کرد.

به این ترتیب تاکنون فدراسیون‌های ژیمناستیک و کشتی روسیه اعلام کرده اند که برای شرکت در بازی‌های آسیایی امسال دعوت شده‌اند، اقدامی که نشان دهنده این است که مسیر حضور ورزشکاران روس در بازیهای المپیک هموار شده است.

کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس که به دلیل حمله نظامی به اوکراین، از شرکت در مسابقات کسب سهمیه در اروپا محروم شده‌اند، ممکن است از طریق شرکت در بازیهای آسیایی برای کسب سهمیه اقدام کنند.

این در حالی است که مسئولان برگزارکننده بازیهای آسیایی هنوز واکنشی به صحبت های رئیس فدراسیون کشتی و ژیمناستیک روسیه نداشته‌اند.

شورای المپیک آسیا نیز قبلا تمایل خود را به حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی نشان داده بود و به نظر می رسد کمیته بین المللی المپیک در نهایت به یک راه حل برای چالش حضور ورزشکاران روسیه در بازیهای المپیک رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید