جی پلاس

معامله کشتی ایران با روسیه جواب داد!

با اعلام فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان با حضور تیم هایی از جمله روسیه برگزار می شود، تا مشخص شود معامله ایران با فدراسیون کشتی این کشور مثبت بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از تحریم ورزش روسیه از سوی نهادهای بین المللی که دامن کشتی را هم گرفت، کشتی گیران روسی بزرگترین غایبان مسابقات جهانی و تورنمنت های اتحادیه جهانی بودند؛ با این وجود فدراسیون کشتی ایران رابطه خود با همتای روسی را تیره نکرد و سعی در حفظ روابط داشت تا حالا نهایتا معامله بین دو فدراسیون جواب دهد.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش، حاجی مراد گاتسالوف سرمربی جدید تیم ملی کشتی آزاد روسیه، اعلام کرد جام ایوان یارگین با حضور تیم ایران برگزار خواهد شد. در ادامه هم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم گرفت تیمی منتخب از نفرات جوان و آینده دار را از دل مسابقات کشوری انتخاب و روانه روسیه کند. هرچند تیم منتخب ایران در جام یارگین به تک مدال برنز طغانی اکتفا کرد اما به نظر می رسد پشت این قضیه سیاست مهم تری نهفته بود و فدراسیون کشتی قصد داشت با حضور در جام یارگین، روس ها را برای حضور در جام باشگاه های جهان در کشتی آزاد و در ادامه جام تختی ترغیب کند.

مطمئنا حضور کشتی گیران روسی به کیفیت مسابقات می افزاید اما در این بین، فدراسیون کشتی نمی تواند کشتی آزاد جام باشگاه های جهان را در تقویم رسمی اتحادیه جهانی جای دهد چرا که در این صورت، روسیه نمی تواند در مسابقات حاضر شود. به هر حال معامله فدراسیون کشتی ایران با فدراسیون روسیه جواب داده و پس از حضور ایران در جام یارگین، روس ها در جام باشگاه های جهان کشتی آزاد به روی تشک می روند و احتمالا در جام تختی هم تیمی را روانه مسابقات کنند.

البته فدراسیون کشتی قصد دارد مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان را در تقویم رسمی اتحادیه جهانی قرار دهد که در آن مسابقات روس ها نمی توانند حاضر باشند و فقط می توانند در کشتی آزاد به روی تشک بروند.

دیدگاه تان را بنویسید