چالش ورود زنان به ورزشگاه‌ها؛ فقط طرفداران سرخابی‌ها می‌توانند بیایند!

ورزشگاه آزادی، به عنوان تنها میزبان احتمالی از تماشاگران زن تا پایان لیگ بیست‌ودوم معرفی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در دومین گام از بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها اعلام کرد که مدیران فدراسیون و سازمان لیگ در تلاش هستند تا با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، شرایط را برای حضور دوباره زنان در مسابقات لیگ برتر به عنوان تماشاگر فراهم آورند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از هفته بیستم لیگ برتر که قرار است مصاف پرسپولیس با هوادار در ورزشگاه آزادی به انجام برسد، شاهد حضور تماشاگران زن در ورزشگاه خواهیم بود.

فوتبال 360 نوشت: تماشاگران زن باتوجه به الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا از ابتدای لیگ بیست‌ودوم مجوز حضور در ورزشگاه‌ها را به‌دست آوردند که البته فقط در تهران، این مجوز اجرایی شد و در مصاف سرخابی‌های پایتخت برابر رقبای‌شان، زنان علاقه‌مند به سرخابی‌های پایتخت در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کردند اما از آخرین حضور تماشاگران زن در ورزشگاه آزادی، بیش از 4 ماه می‌گذرد؛ آخرین بار در دوئل استقلال و نساجی بود که تماشاگران زن در طبقه دوم ورزشگاه حاضر شدند و نکته جالب‌توجه اینکه برای اولین‌بار هم تماشاگران زن استقلالی و هم تماشاگران طرفدار تیم نساجی در ورزشگاه حضور داشتند.

به‌زودی جایگاه ویژه‌ای برای زنان در ورزشگاه آزادی ایجاد می‌شود

مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان در امور توسعه ورزش زنان در واکنش به بازگشت دوباره تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها، درباره اینکه باتوجه به مشکلات طبقه دوم ورزشگاه آزادی، آن‌ها قرار است در چه جایگاهی مستقر شوند پاسخ داد: «در اولین و دومین بازی که در لیگ برتر برگزار شد، خودم حضور داشتم و مسائلی از نظر عمرانی مطرح بود و با مدیر مجموعه ورزشی آزادی هم در میان گذاشتم. برای بازی سوم و چهارم لیگ، زنان در طبقات دوم حاضر شدند».

کاظمی‌پور با اشاره به مشکلات زیرساختی توضیح داد: «درصدد هستیم جایگاهی درخور زنان در نظر بگیریم که هم کرامت آن‌ها حفظ شود و هم دسترسی لازم را به تونل‌های خروجی داشته باشند تا با حداقل زحمت، رفت‌وآمد داشته باشند. در آینده نه چندان دور یک جایگاه ویژه و مناسب با چارچوب‌های فرهنگی در نظر گرفته می‌شود تا زنان در کمال آرامش بتوانند از بازی‌ها لذت ببرند».

معاون وزیر ورزش درباره اینکه آیا در سایر شهرها هم تماشاگران زن می‌توانند به ورزشگاه بروند، گفت: «در چند سفر استانی که داشتم به استادیوم‌های محل برگزاری بازی‌ها رفتم و ملاحظاتی که برای ورود، خروج و استقرار زنان لازم بود، مورد بررسی قرار گرفت. این قصه (حضور زنان در ورزشگاه‌ها) رویدادهای اول خود را تجربه می‌کند و فعلا مجموعه ورزشی آزادی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا استادیوم‌های دیگر ما هم این چارچوب‌ها و شرایط لازم برای حضور بانوان را فراهم کنند و به استانداردهایی که مد نظر ما است، نائل شوند».

جلسه سرنوشت‌ساز شورای تامین؛ در انتظار صدور مجوز نهایی

مهدی تاج در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کردستان، هفته گذشته از تلاش فدراسیون فوتبال برای حضور تماشاگران زن در ورزشگاه‌ها خبر داد و مدعی شد که تقابل پرسپولیس - هوادار در هفته بیستم قرار است با حضور تماشاگران زن به انجام برسد. هنوز سامانه بلیت‌فروشی فعال نشده اما به‌نظر می‌رسد حضور زنان در تقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی و ساکت الهامی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شورای تامین استان تهران قرار است فردا (یکشنبه) تشکیل جلسه بدهد و به‌نظر می‌رسد باوجود درخواست رئیس فدراسیون فوتبال، در این جلسه تصمیم نهایی درباره حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادی در دوئل پرسپولیس - هوادار گرفته خواهد شد. پیشتر این شورا، حضور تماشاگران در مصاف فردای پیکان - استقلال را در ورزشگاه پاس قوامین مجاز ندانسته بود و حالا همگان چشم‌انتظار تصمیم نهایی درباره بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید