چشم امید آبی ها به استقلالی سابق!

کار استقلالی ها با پیروزی مقابل ملوان به پایان نرسیده و آنها نیازمند کمک نکونام هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ برتری 4 گله استقلال برابر ملوان خبر خوشی برای هوادارانی بود که بعد مدت ها به ورزشگاه آمده بودند، اما با شرایطی که شاگردان ساپینتو در جدول دارند، سرنوشت شان فقط به بازی های خودشان گره نخورده و آنها باید در انتظار لغزش رقبا نیز باشند. رقیبانی که سخت ترین آنها همشهری سرخپوش است.

کاهش فاصله تا صدر جدول به 5 امتیاز، باعث بازگشت استقلال به کورس قهرمانی شده اما این کاهش امتیاز موقتی است و ممکن است در پایان هفته هفدهم، اختلاف دوباره به 8 امتیاز افزایش یابد. از این رو شاید مهم تر از سه امتیازی که استقلالی ها خودشان از ملوان گرفتند، سه امتیازی باشد که پرسپولیس نباید بگیرد.

صدرنشین فعلی لیگ برتر باید در اهواز در حالی به مصاف فولاد برود که در بازی های خارج خانه مقابل این تیم حداقل در سال های اخیر آمار خوبی ندارد. تیم یحیی در سال بدی که فصل پیش داشت، سوپرجام را در اهواز به فولاد داد. کمتر شده که پرسپولیس از اهواز با 3 امتیاز مقابل فولاد خارج شود.

البته این بار شانس از دو جهت یار پرسپولیسی هاست؛ اول این که بر خلاف بازی های این هفته فولاد در دیدار خانگی قادر به استفاده از تماشاگرانش نیست و دوم این که بازی در اهواز در نیمه دوم سال برگزار می شود و خبری از گرمای طاقت فرسای این شهر نیست. با این حال استقلالی ها امیدوارند یک استقلالی سابق یعنی جواد نکونام که روی نیمکت فولاد است، بتواند دست کم با یک تساوی صدرنشین را متوقف کند تا شادی آنها از برد پرگل دوچندان شود.

فولاد در هفته های اخیر حواشی زیادی نیز داشته است. وریا غفوری بازیکن اسبق استقلال که راهی اهواز شده بود، در لیست خروجی نکونام قرار گرفت. نکته دیگر مصاحبه های تند و تیز سرمربی فولاد است که به مسائل مختلفی از جمله قوانین حاکم بر فوتبال ایران اعتراض دارد. نکونام از این که توانسته بازیکن لالیگایی را به واسطه روابط خوبش از اوساسونا به اهواز بکشاند، اما اجازه بازی کردن برایش صادر نمی شود به شدت ناراحت است. او همچنین به بدون تماشاگر شدن بازی های هم اعتراض کرده است.

اگر پرسپولیس موفق به کسب هر سه امتیاز ممکن در دیدار با فولاد شود، کار استقلال برای قهرمانی بسیار دشوار خواهد شد چرا که جبران این 8 امتیاز مشروط به امتیاز از دست دادن رقیب در بازی های سخت است که یکی از سخت ترین آنها همین بازی با فولاد است. در سوی مقابل پرسپولیس با توجه به این که در 3 بازی از 4 بازی هفته آینده در ورزشگاه آزادی بازی می کند و حریفان سختی (حداقل روی کاغذ) هم ندارد می تواند با خیال راحت به بازپس گیری قهرمانی از استقلال امیدوار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید