این بازیکن، عامل جدایی سیامک از پرسپولیس!

یک چهره جدید در تمرین پرسپولیس، با ویژگی‌های جالب، چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل روی جدایی سیامک نعمتی پافشاری کرد اما در نهایت این اتفاق نیفتاد تا نعمتی در پرسپولیس ماندنی شود.

ورزش سه نوشت: بازی‌های لیگ امید، تماشاگران چندانی ندارد و توجه رسانه‌ای خاصی هم متوجهش نیست، اما چشمان تیزبین مربیان تیم‌ها، همیشه روی سکوهاست تا استعدادها را بشناسند و به تیم بزرگسالان ببرند؛ مطابق الگویی که یحیی گل‌محمدی در پیش گرفته و دستیار خود را به صورت دائمی در بازی تیم‌های پایه مستقر کرده تا پروژه جوان‌گرایی خود را به این شکل پیش ببرد.

جدیدترین بازیکنی که توانسته نگاه یحیی گل‌محمدی را به خود جلب کند، علیرضا بابایی است. متولد تابستان 1382 که چند ماه پیش به تیم امید پرسپولیس پیوست و خیلی زود به تیم بزرگسالان هم رسید. جالب است بدانید علیرضا بابایی در همین پنجره نقل و انتقالاتی به لیست پرسپولیس اضافه شد و خیلی زود توانست در ترکیب به میدان برود.

علیرضا بابایی

این بازیکن 19 ساله، فوتبال خود را زمانی آغاز کرد که برانکو ایوانکوویچ به تازگی هدایت سرخپوشان را برعهده گرفته بود؛ از نونهالان آبی‌پوشان کوشا به نوجوانان سایپا، از نوجوانان سایپا به جوانان آبی‌پوشان کوشا، از جوانان آبی‌پوشان کوشا به امیدهای پرسپولیس و از امیدهای پرسپولیس به نقطه آرزوها، تیم یحیی گل‌محمدی، بزرگسالان پرسپولیس.

شماره 37 قرمزها، مقابل ذوب‌آهن به لیست سرخپوشان رسید و برابر فولاد به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. او در دقیقه 75 جای دانیال اسماعیلی‌فر را گرفت و در دقایقی وارد زمین شد که شاید کمتر کسی انتظارش را داشت، اما بابایی در این دقایق چهره بازیکن نفوذی از جناحین را نشان داد که ارسال‌های بدی هم ندارد.

علاوه بر این علیرضا بابایی با شوتی که در لحظات پایانی به ثمر رساند، اعتماد به نفس بالای خود را به معرض نمایش گذاشت و اگرچه این توپش تبدیل به گل نشد، اما مربیان تیم را بابت ظهور یک ستاره جدید در سمت راست خود امیدوار کرد.

اما نکته بارز نمایش علیرضا بابایی، پرتاب‌های اوتی است که مشابه ارسال از جناحین و کرنر را دارد. این پرتاب که پیش‌تر توسط نادر محمدی به لیگ برتر ایران عرضه شد، حالا با بُرد بیشتر توسط علیرضا بابایی اجرا می‌شوند تا یحیی یک اسلحه با توانایی جالب را روی نیمکت خود داشته باشد.

علیرضا بابایی البته در تیم امید پیراهن شماره 2 را برتن می‌کند؛ یک مدافع راست با این شماره پیراهن، طبیعتا نام مهدی مهدوی‌کیا را در اذهان زنده می‌کند و به نظر، بازیکن جدید تیم بزرگسالان پرسپولیس نیز قصد دارد راه مهدوی‌کیا را برود؛ راهی که البته بسیار پر پیچ و خم و طولانی است و شاید رفتنش کار هرکسی نباشد و علاوه بر استعداد و توانایی، به استمرار و مشخصه‌های اخلاقی نیز نیاز داشته باشد.

بابایی بازیکنی است که در خوابگاه زندگی می‌کند و همزمان با تمرین برای تیم بزرگسالان، پیراهن تیم امید را هم برتن دارد. او تازه در اول راهی است که روزهای دشوارش به زودی فراخواهند رسید. تیم امید و بزرگسالان پرسپولیس کم بازیکن با استعداد نداشته که به زودی محو شدند و از میان رفتند. بنابراین شاید علیرضا بابایی نیاز داشته باشد که کمتر تمجیدها درباره خود را بشنود و شهرت حاصل از بازی در پرسپولیس را کمتر ببیند و بیشتر در تمرین تلاش کند؛ این همان چیزی است که یحیی گل‌محمدی و دیگر مربیان پرسپولیس از او می‌خواهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید