صعود جوکوویچ به فینال تنیس استرالیا؛ پایان صدرنشینی ستاره 19 ساله در رنکینگ

نواک جوکوویچ موفق شد به فینال تنیس آزاد استرالیا صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در جریان دومین دیدار مرحله نیمه نهایی تنیس اپن استرالیا، نواک جوکوویچ صرب مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر از سد تامی پاول نفر ۳۵ رنکینگ از آمریکا گذشت و برای دهمین مرتبه راهی فینال این رقابت‌ها شد.

جوکوویچ در ادامه نمایش بی‌نظیر خود در این مسابقات، در این دیدار در ۳ ست متوالی به ترتیب با نتایج ۷-۵ ،۶-یک و ۶-۲ مقابل تامی پاول به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این نیز در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، سیتسیپاس یونانی مقابل کارن خاچانوف روس با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و برای دومین مرتبه در عمر قهرمانی خود راهی فینال رقابت‌های گرنداسلم شد. وی در سال ۲۰۲۱ نیز راهی فینال اپن پاریس شد اما در شرایطی که ۲ بر صفر از جوکوویچ پیش بود در نهایت ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

به این ترتیب نواک جوکوویچ صرب و استفانوس سیتسیپاس یونانی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های تنیس ملبورن استرالیا در دیداری حساس به مصاف هم خواهند رفت.

برنده این دیدار به رتبه نخست رنکینگ جهانی هم صعود خواهد کرد و به تنیسور شماره یک جهان تبدیل می‌شود.  در حال حاضر صدر رنکینگ جهانی تنیس حرفه‌ای مردان در اختیار کارلوس آلکاراس 19 ساله است که به دلیل آسیب‌دیدگی گرنداسلم استرالیا 2023 را از دست داده بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید