ادامه تحریم پرچم روسیه این بار در تنیس اپن استرالیا

همراه داشتن پرچم روسیه و بلاروس در مسابقات تنیس آزاد استرالیا ممنوع شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از شکایت سفیر اوکراین در استرالیا، داشتن پرچم روسیه و بلاروس در اطراف پارک ملبورن محل برگزاری مسابقات تنیس آزاد استرالیا ممنوع شد.

واسیل میروشنیچنکو، سفیر اوکراین در استرالیا و نیوزلند، تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد پرچم روسیه در محوطه محل برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا قرار داشت. او در توییتر خود نوشت: نمایش عمومی پرچم روسیه در جریان بازی کاترینا بایندل، تنیسور اوکراینی در مسابقات آزاد استرالیا را محکوم می‌کنم. من از مسئولان تنیس استرالیا می‌خواهم که فوراً داشتن پرچم روسیه را در این رقابت‌ها ممنوع کند.

اتحادیه تنیس استرالیا روز سه‌شنبه با ممنوعیت داشتن پرچم دو کشور روسیه و بلاروس موافقت کرد. در بیانیه این اتحادیه آمده است: سیاست اولیه ما این بود که هواداران می‌توانستند پرچم روسیه را داشته باشند اما نه برای ایجاد اختلال. دیروز ما یک حادثه داشتیم که در آن پرچمی در کنار زمین بود.

بازیکنان روسی و بلاروسی سال گذشته از ویمبلدون محروم شدند اما می‌توانند به عنوان ورزشکار انفرادی بدون وابستگی ملی در مسابقات آزاد استرالیا شرکت کنند. پرچم کشورهای آن‌ها در برنامه‌های تلویزیونی مانند سایر بازیکنان در کنار نام آن‌ها نمایش داده نمی‌شود و کشور آن‌ها در برگه‌های قرعه‌کشی نشان داده نمی‌شود.

آرینا سابالنکا بلاروسی گفت که درک می‌کند که چگونه نمایش پرچم‌های دو کشور روسیه و بلاروس ممکن است تنیسورهای اوکراین را ناراحت کند. او پس از پیروزی خود در دور اول در روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: من واقعا فکر می‌کردم که ورزش ربطی به سیاست ندارد اما دوست ندارم کسی ناراحت شود. من چه کاری می‌توانم انجام دهم؟ هر تصمیم که گرفته شود مشکلی ندارم.

 

دیدگاه تان را بنویسید