۱۰ مصوبه برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها

سازمان لیگ فوتبال ایران از تصویب ۱۰ مورد برای برگزاری بهتر مسابقات لیگ برتر با حضور هواداران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی و ساماندهی هواداران فوتبال به ریاست منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری‌فرد سرپرست سازمان لیگ، مدیران و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مدیران انتظامی، امنیتی و نظارت و بازرسی برگزار شد.

حاضران در جلسه بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های کشور تأکید و ضمن بیان نظرات خود، پیشنهادها و راهکارهایی برای برگزاری بهتر مسابقات را مطرح کردند. از جمله مهمترین مصوباتی که در این نشست به تصویب رسید، به شرح زیر است:

* حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها با ایجاد شرایط لازم، از هفته هفدهم آغاز می‌شود و کانون‌های هواداری باشگاه‌ها مسئولیت اصلی نظم‌دهی و ساماندهی تماشاگران را بر عهده خواهند داشت.

* تمامی عوامل برگزاری مسابقه از جمله داوران، ناظران، مسئولان فرهنگی و روابط عمومی‌ها دارای آی‌دی‌کارت بوده و افراد فاقد آی‌دی‌کارت، مجوز ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت.

* باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، مدارک مشوقین خود را برای صدور آی‌دی‌کارت به فدراسیون فوتبال و واحد فرهنگی سازمان لیگ اعلام کنند. در فازهای بعدی نیز برای مشوقین سایر باشگاه‌ها این کارت‌ها نیز صادر و اقدام شود.

* با توجه به مهیا نبودن زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، شرایط لازم برای حضور بانوان در مسابقات آینده فراهم و همچنین همیاران هواداران بانوان در باشگاه‌ها تشکیل و اقدام شود.

* معاونت‌های فرهنگی و کانون‌های هواداری باشگاه‌ها، برنامه‌های خود را تا پایان فصل جاری مسابقات ارائه کنند و این برنامه‌ها در کارگروه بررسی و پیگیری شود.

* منشورهای اخلاقی و آیین‌نامه‌های مشخصی برای هواداران و تماشاگران در ورزشگاه‌ها تهیه و تدوین شود.

در پایان نشست، منصور قنبرزاده نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کارگروه فرهنگی و ساماندهی کانون هواداران باشگاه‌ها نشستی مستمر و هر 15 روز یک بار برگزار کند و نمایندگان سایر باشگاه‌ها در این کارگروه حضور داشته باشند. مصوبات این کارگروه فرهنگی به‌صورت مکتوب به باشگاه‌ها ابلاغ و در نشست‌های بعدی، صورتجلسه مشخصی برای هر جلسه کارگروه تهیه شود. همچنین دبیری برای این کارگروه جهت دعوت از باشگاه‌ها، پیگیری مصوبات و اجرای آن تعیین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه عوامل و ناظران مسابقات باید شناسنامه‌دار باشند و سوابق تحصیلی و آموزش آنها نیز مشخص باشد. آموزش ارتباط با دانشگاه‌ها در صورت لزوم انجام و بودجه فرهنگی مناسبی برای باشگاه‌ها تعیین و سازماندهی شود. باشگاه‌ها موظف شوند برنامه‌های فرهنگی خود را ابتدا به تأیید هیئت مدیره باشگاه خود برسانند و سپس برای اجرا و بهینه‌سازی، به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید