انتقاد کمیته ملی پارالمپیک از بودجه ۱۴۰۲

سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک گفت: . بدون شک بودجه تخصیص یافته برای کمیته ملی پارالمپیک با مسائل و مشکلات کنونی در سال آینده جوابگو نیست و ضرورت دارد نمایندگان مجلس اعتبار ویژه ای برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین در نظر بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد تابع، با انتقاد نسبت به بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال آینده، به ایسنا گفت: بودجه سال آینده این کمیته نسبت به سال جاری افزایش چشمگیری نداشته و با بودجه تخصیص یافته تنها می‌توانیم برخی از امور جاری کمیته را انجام دهیم.

وی گفت: سال آینده بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را پیش رو داریم و باید در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس نیز شرکت کنیم که قطعا آماده‌سازی ورزشکاران برای شرکت در این دو رویداد هزینه زیادی می‌طلبد، علاوه بر برگزاری اردوها نیاز است یکسری از تجهیزات در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی، بسکتبال باویلچر و... استانداردسازی و به روز شود، همچنین برای اعزام ورزشکاران به بازیهای پاراآسیایی به دلیل وضعیت جسمانی که ورزشکاران جانباز و معلول دارد باید به سمتی پیش برویم که از پرواز چارتر استفاده کنیم. بدون شک بودجه تخصیص یافته برای کمیته ملی پارالمپیک با مسائل و مشکلات کنونی در سال آینده جوابگو نیست و ضرورت دارد نمایندگان مجلس اعتبار ویژه ای برای بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین در نظر بگیرند.

سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: تا زمان اعزام به بازیهای پاراآسیایی برای آماده‌سازی ورزشکاران اردوهای زیادی پیش بینی شده که قطعا برگزاری این اردوها نیاز به هزینه دارد و توقف آنها سبب می‌شود تا شانس کسب مدال را در بسیاری از رشته‌های اعزامی از دست بدهیم، برای این که بتوانیم کاروان کیفی و مدال آور به چین اعزام کنیم باید نگرانی از نظر بودجه نداشته باشیم و این دغدغه را به ورزشکاران انتقال ندهیم.

تابع با اشاره به انجام استعدادیابی در برخی از رشته‌های مدال آور، اظهار کرد: با توجه به این که در برخی از رشته‌های مدال آور بازیکنان پا به سن گذاشتند و در چند سال آینده امکان دارد با کمبود بازیکنان مستعد مواجه شویم، نیاز است با انجام استعدادیابی بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای را شناسایی و به تیم‌های ملی تزریق کنیم تا در آینده با خلاء بازیکن مواجه نشویم.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از بودجه امسال خود را دریافت کردید، گفت: تا به امروز ۸۰ درصد از بودجه تخصیص پیدا کرده است، امیدوارم تا پایان سال بودجه باقی مانده نیز واریز شود تا در روند آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو با مشکل مواجه نشویم.

سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: اگر بخواهیم تعداد مدالهای خود را افزایش دهیم و جایگاه سومی دوره قبل را در هانگژو تکرار کنیم نیاز به تخصیص بودجه ویژه داریم.

تابع پیرامون این پرسش که چقدر امسال در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده عملکرد موفقی داشتید، تصریح کرد: در سال جاری بودجه را طوری مدیریت کردیم که مشکلی برای برگزاری اردوها و اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی نداشته باشیم و شرایط تا امروز راضی کننده بود و از برنامه‌های خود عقب نیستیم، امیدوارم سال آینده نیز نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به کمیته ملی پارالمپیک داشته باشند تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که لیست نهایی نفرات اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: بعد از برگزاری یکسری مسابقات قهرمانی کشور در برخی رشته‌ها که تحت نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود، لیست نفرات اعزامی به هانگژو در خرداد سال آینده اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید