توهین عجیب به بازیکنان آلمان؛ میمون های کوچک!

نایب رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به انتقاد تند از بازیکنان تیم پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس و به نقل از بیلد، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی آلمان مانند چهار سال پیش نتوانست به دور دوم برسد. رالف اووه شافرت، نایب رئیس فدراسیون فوتبال آلمان به ارزیابی خود از عملکرد ژرمن‌ها در جام جهانی پرداخت و گفت: عملکرد تیم در قطر یک ننگ بزرگ بود. وقتی بازیکنان قبل از شروع بازی در عکس دسته جمعی دهان خود را مانند میمون‌های کوچک می‌پوشانند و آرایشگر شخصی خود را به هتل راه می‌دهند نباید تعجب کرد که تیم به ژاپن ببازد.

پیش از جام جهانی حواشی زیادی درباره تیم ملی فوتبال آلمان وجود داشت. فیفا در ابتدا بازیکنان تیم ملی آلمان را از استفاده از بازوبند کاپیتانی "One Love" منع کرد. در ادامه نیز حواشی زیادی درباره این موضوع و اعتراض های سیاسی از سوی بازیکانن آلمان صورت گرفت و در نهایت باعث شد عملکرد تیم در جام جهانی تحت تاثیر قرار گیرد.

در اولین دیدار جام جهانی، فوتبالیست‌های آلمانی با بستن دهان خود هنگام عکسبرداری دست به اعتراض زدند. واکنش بازیکنان به ممنوعیت فیفا برای پوشیدن بازوبند کاپیتانی با نوشته One Love بود.

او درباره انتقادها از قطر در جام جهانی گفت: شرکت‌های آلمانی با پروژه‌های مختلف، میلیاردها دلار در قطر کسب کرده اند. من هیچ انتقادی در مورد آن نشنیده ام. چرا کسی درباره این موضوعات صحبت نمی کند؟ اگر قرار است جام جهانی فقط در کشورهایی برگزار شود که فکر می کنید خوب هستند، پس تعداد زیادی کشور باقی نمی ماند و این درست نیست. شاید با این شرایط فقط باید جام جهانی را در کشورهایی مثل لوکزامبورگ یا سوئیس برگزار کرد.

بعد از ناکامی بزرگ آلمان در جام جهانی، الیور بیرهوف، مدیر تیم‌های ملی فوتبال آلمان در پی نتایج ضعیف این کشور قرارداد خود با فدراسیون فوتبال آلمان را بعد از ۱۸ سال فسخ کرد. این اتفاق در پی نگرانی‌ها درباره آینده فوتبال آلمان برای یورو ۲۰۲۴ به وقوع پیوست که دو سال بعد به میزبانی این کشور در اروپا برگزار خواهد شد.

قبل و در طول جام جهانی، بحث ها درباره شرایط قطر برای میزبانی جام جهانی بارها و بارها رسانه‌ای شد. دولت قطر بارها به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر و استثمار مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید