شیخ پاره وقت!

مهاجم فرانسوی پرسپولیس در شرایطی در این تیم حضور دارد که به خاطر مصدومیت‌هایش حتی نتوانسته در برهه‌ای که لوکادیا ایران را ترک کرده به یحیی گل‌محمدی کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شیخ دیاباته یکی از بازیکنان باکیفیت خارجی است که به لیگ برتر ایران آمده و حتی یک عنوان آقای گلی با پیراهن استقلال هم در ایران کسب کرد. با این حال این مهاجم فرانسوی به جز فصل اول حضورش در استقلال، باقی فصول بیشتر مصدوم بوده و نتوانسته به میدان برود.

ایسنا نوشت: مهاجم بلندقامت و باتجربه پرسپولیس در طول فصل جاری در ۹ دیدار از ۱۲ دیدار پرسپولیس به علت مصدومیت غایب بوده و فقط در ۳ دیدار به میدان رفته است که حضورش در میدان هیچ‌گاه فراتر از ۴۵ دقیقه نرفته است. حاصل حضور ۷۱ دقیقه‌ای دیاباته در زمین بازی، یک گل بوده که توانسته سه امتیاز را برای یحیی به ارمغان بیاورد.

دیاباته در پرسپولیس

۹ غیبت در ۱۲ بازی لیگ و جام حذفی

ناراحتی پرسپولیسی‌ها از مصدومیت‌ طولانی مدت دیاباته در شرایطی است که آمارها می‌گوید دیاباته سابقه بلندبالایی در مصدومیت دارد و در چهارسال اخیر به طور مرتب یک سوم تا نیمی از فصل را غایب بوده و مدیران و مربیان پرسپولیس قبل از جذب این مهاجم مطمئنا از این مساله آگاه بوده‌اند.

از طرفی افزایش سن هم روی تعداد مصدومیت‌های دیاباته تاثیر گذاشته و او رفته رفته به بازیکن پاره وقت برای تیم‌های خود تبدیل شده است.

آمار حضور دیاباته در استقلال و الغرافه موید این است که او مستعد مصدومیت بوده و حتی در مهم‌ترین زمان‌ها به میدان نرفته است:

الغرافه (۲۲-۲۰۲۱)

غیبت در ۴ بازی از ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا

حضور در ۴ بازی‌ امیرکاپ

غیبت در ۳ بازی از  ۹ بازی جام ستارگان قطر

غیبت در ۵ بازی از ۲۱ بازی لیگ ستارگان قطر

۱۲ غیبت در ۴۰ بازی

استقلال (۲۱-۲۰۲۰)

غیبت در یک بازی از ۷ بازی لیگ قهرمانان

غیبت در ۱۷ بازی از ۳۰ بازی لیگ برتر

غیبت در ۴ بازی از ۵ بازی جام حذفی

۲۲ غیبت در ۴۲ بازی

استقلال(۲۰-۲۰۱۹)

غیبت در ۲ بازی از ۵ بازی لیگ قهرمانان

حضور در ۲ بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان

غیبت در ۹ بازی از ۳۰ بازی لیگ برتر

غیبت در ۳ بازی از ۴ بازی جام حذفی

۱۴ غیبت در ۴۱ بازی

دیدگاه تان را بنویسید