گزارش جی پلاس؛

آمار عجیب پرسپولیس بدون مهاجم!

مصدومیت دیاباته و جدایی لوکادیا توفیق اجباری برای پرسپولیس بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پرسپولیس در حالی دیدار مقابل نساجی را با پیروزی پرگل پشت سر گذاشت که برای چهارمین بار بدون مهاجمان اصلی و تخصصی اش بازی کرد.

پرسپولیس در این چهار بازی با تیم های استقلال، پیکان، گل گهر و نساجی بازی کرد که در این چهار بازی در مجموع 9 گل به ثمر رساند که میانگین 2.25 گل در هر بازی بوده است. این در حالی است که پرسپولیس پیش از این چهار بازی در مجموع 11 بازی فقط 11 گل به ثمر رسانده بود که موید میانگین 1 گل در هر بازی است. البته پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ هیچ گلی نزد و این مساله در کاهش آمار میانگین گل های زده این تیم موثر بوده، اما حتی بدون لحاظ کردن این دو بازی، باز هم میانگین گل زنی شاگردان گل محمدی در چهار هفته ای که بدون مهاجمان خارجی بازی کرده اند بهتر بوده است.

پرسپولیس در حالی به این آمار قابل قبول دست یافته که علاوه بر در اختیار نداشتن لوکادیا و دیاباته، دو مهاجم ناآماده به نام های عبدی و پاکدل دارد که مورد رضایت کادر فنی پرسپولیس نبوده اند. اما عمری از فرصتی که در اختیارش قرار گرفته به خوبی استفاده کرده و خودش را نشان داده است.

 

در شرایطی که کادر فنی پرسپولیس اعلام کرده بود که در نیم فصل بازیکن خارجی به جای لوکادیا خواهد خرید، اتفاق های چهار هفته اخیر شاید باعث شود که اندکی از این عطش شدید برای خرید خارجی ها کاسته شود. آمار خوب گلزنی برای یک یا دو هفته را شاید به اتفاق بتوان نسبت داد اما ثبت 9 گل در 5 بازی آماری است که نمی توان به آن بی اعتنا بود. سر پرسپولیس (به هر دلیلی) الان درد نمی کند. پس نیازی به دستمال بازیکن خارجی ندارد. دستمالی که حداقل در سال های اخیر بسیار پرحاشیه بوده و علاوه بر تحمیل هزینه سنگین ارزی مسائلی مانند فسخ قرارداد، ترک ایران، پرونده شکایت و ... را نیز به دنبال داشته است.

در ادامه نگاهی به چهار بازی اخیر پرسپولیس بدون مهاجمان اصلی خواهیم داشت.

هفته یازدهم: پرسپولیس 2- استقلال 2 (دربی)

در حالی که کمتر از 48 ساعت پیش از بازی لوکادیا از ایران رفت و پرسپولیس را در شوک کامل فرو برد، سرخپوشان دو بار توسط مدافع خود یعنی گولسیانی با دو ضربه سر به گل رسیدند. بازیکنی که در نبود مهاجمان جرات پیدا کرده بود در ضربات ایستگاهی در محوطه جریمه حریف حاضر شود.

هفته دوازدهم: پرسپولیس 0 - پیکان 0

تنها دیداری که پرسپولیس در این چهار هفته در گلزنی ناکام بود، همین بازی بود. پرسپولیسی ها در این دیدار خوب کار نکردند و نه در زمینه استفاده از فرصت ها و نه در بحث موقعیت سازی عملکرد قابل قبولی نداشتند.

هفته سیزدهم: گل گهر 0 - پرسپولیس 2

 این دیدار مقابل گل گهر که یکی از بالا نشینان جدول است خصوصا در سیرجان می توانست سخت و دشوار باشد، اما پرسپولیس با درخشش عمری و سوپرگل اسدبیگی با دو گل به برتری رسید تا جای خالی مهاجمانش احساس نشود.

هفته چهاردهم: پرسپولیس 5 - نساجی 1

این دیدار خانگی شاید روی کاغذ، جزو بازی های سخت پرسپولیس محسوب نمی شد، اما حضور مطهری، دستیار سابق گل محمدی روی نیمکت و روند خوب قائمشهری ها که تراکتور را شکست داده بودند باعث شد که بازی حساسیت داشته باشد. با این حال دو گل از عمری، دو گل از اسماعیلی فر و یک گل از گولسیانی سه امتیاز را برای پرسپولیسی ها به همراه داشت. شاید اگر ترابی به شکلی ناشیانه از بازی اخراج نمی شد تعداد گل های پرسپولیس بیشتر هم می شد.

دیدگاه تان را بنویسید