جام حذفی| انتقام استقلال از تراکتور با دو پنالتی

استقلال با دو ضربه پنالتی تراکتور را از جام حذفی کنار زد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال و تراکتور امروز (پنجشنبه) در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت در پایان 120 دقیقه با نتیجه 2 بر یک به سود استقلال خاتمه یافت تا شاگردان ساپینتو جبران شکست اخیر را نیز گرفته باشند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، صالح حردانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، پیمان بابایی، کوین یامگا و ارسلان مطهری.

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، آرش قادری، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی و رضا اسدی.

استقلال در نیمه اول این دیدار نمایش بهتری نسبت به بازی هفته گذشته با تراکتور داشت و موقعیت‌های زیادی در نیمه نخست ایجاد کرد اما هیچکدام با بی‌دقتی مهاجمان آبی‌پوش و درخشش محمدرضا اخباری به گل تبدیل نشد. البته تراکتور هم عقب ننشست و روی نبوغ ریکاردو آلوس تلاش کرد که به گل برسد اما راه به جایی نبرد.

مهم‌ترین اتفاق نیمه نخست، درگیری لفظی ریکاردو آلوس و ریکاردو ساپینتو بود. این دو نفر که از قضا پرتغالی هستند، روی یکی از ضربات ایستگاهی تراکتور با یکدیگر بگو مگو کردند که درگیری لفظی‌شان به مداخله و درگیری بازیکنان استقلال منجر شد. در نهایت کوپال ناظمی با آلوس و ساپینتو صحبت کرد تا ماجرا بخوابد.

در نیمه دوم اما دو تیم کمتر موقعیت ایجاد کردند و بازی پر خطا دنبال شد که کوپال ناظمی چندین بار از کارت زرد استفاده کرد. این دیدار که دو نیمه کاملا متفاوت داشت، در نهایت با تساوی بدون گل پایان یافت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

گل اول تراکتور: غفلت مدافعان کم تعداد استقلال باعث شد که روی یک حرکت از جناح راست در دقیقه 93 موقعیت جدی ایجاد شده و اسدی گل اول تراکتور را به ثمر برساند.

در دقیقه 96 ارسلان مطهری از یک قدمی دروازه توپ را با سر به تیر دروازه کوبید تا بهترین موقعیت برای جبران از دست برود.

گل اول استقلال: فرار قائدی با خطای مدافع تراکتور یک پنالتی برای استقلال به همراه داشت که یامگا بازی را به تساوی کشاند.

گل دوم استقلال: بی دقتی محض مدافعان تراکتور یک پنالتی دیگر را برای استقلال به دنبال داشت و یامگا پشت توپ قرار گرفت. در شرایطی که اخباری پنالتی را گرفته بود کمک داور اعلام کرد پای او روی خط نبوده تا ضربه تکرار شود. این صحنه منجر به اعتراض شدید تراکتوری ها شد، اما در نهایت جز یک کارت قرمز چیزی نصیب بازیکنان معترض تراکتور نشد، ضربه تکرار شد و یامگا این بار توپ را به گل تبدیل کرد با این حال ناظمی به دلیل ورود بازیکنان استقلال بار دیگر ضربه را تکرار داد. در نهایت بار سوم یامگا موفق به گلزنی شد. نکته عجیب این بود که در تمام دفعات اخباری در خروج از دروازه مرتکب خطا شده بود.

 

استقلال تراکتور مهدی قایدی

استقلال تراکتور

استقلال تراکتور مهدی قایدی سعید مهری

استقلال تراکتور سیاوش یزدانی

صحنه درگیری بازیکنان استقلال و تراکتور

دیدگاه تان را بنویسید