درخواست خانواده پله/ شماره 10 را بایگانی کنید

خانواده پله از باشگاه دوران حرفه‌ای این اسطوره فوتبال دنیا درخواست کرد تا پیراهن شماره 10 را بایگانی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پله دیروز (پنجشنبه) پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان در سن 82 سالگی درگذشت. از دیروز تاکنون واکنش‌های مختلفی به این ماجرا داشته‌اند.

ورزش 3 در گزارشی درباره درخواست جدید خانواده پله از باشگاه سانتوس نوشت:  آن گونه که خود پله خواسته بود، پیکر او هفته آینده در ویلا بلمیرو (ورزشگاه خانگی سانتوس و جایی که محل رشد بت سانتوسی ها که نه بلکه کل برزیلی ها بود.) تشییع خواهد شد. خانواده ادسون آرانتس دو ناسیمنتو نیز اخیرا از باشگاه سانتوس درخواست کرده که پیراهن شماره 10 او را بایگانی کند.

طی اطلاعاتی که چند رسانه معتبر امریکای جنوبی گزارش کرده اند، خانواده پله خواستار این هستند که به برای ادای احترام به روح او، دیگر هیچ بازیکنی در سانتوس شماره 10 را به تن نکند؛ کاری که معمولا در باشگاه‌های دیگر نیز برای ستاره‌ها انجام می شود. پله تقریبا تمام دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه سانتوس بازی کرده و افتخارات زیادی با این باشگاه کسب کرده بود.

پله وقتی تنها 15 سال داشت اولین بازی خود را برای سانتوس انجام داد. او در همان اولین بازی، همه نگاه‌ها را به سمت خود خیره کرد. پله که چندین قهرمانی در عرصه باشگاهی کسب کرد، در ادامه موفق شد با برزیل سه بار جام جهانی را فتح کرده و یک رکورد دست نیافتنی به جای بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید