خون رنگین فوتبالیست‌ها/ بدقولی وزارت ورزش در پرداخت پاداش ناچیز بانوان ورزشکار!

وزارت ورزش و جوانان با وجود گذشت 40 روز از وعده پرداخت پاداش بانوان ورزشکار، هنوز به تعهداتش عمل نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زمانی نبوده که از بی‌مهری و تبعیض بین ورزش بانوان و آقایان صحبت نشده باشد اما با وجود همه این مشکلات، بانوان ورزش‌کار ایران توانسته‌اند توانایی‌هایشان را در عرصه بین‌المللی نشان دهند. با این حال وقتی ورزش بانوان در مقایسه با فوتبال قرار می‌گیرد که چه درست،‌ چه غلط، صدای باقی رشته‌های ورزشی آقایان را درآورده، تبعیض و بی‌مهری بیشتر از پیش به چشم می‌آید.

تسنیم در گزارشی با اشاره به نخستین دیدار بانوان ورزشکار و مدال آور با رئیس جمهور، راجع به تبعیض و بدعهدی دیگر در رابطه با ورزش بانوان نوشت: مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار و مدال‌آور، برای اولین بار با حضور رئیس جمهور در روز 25 آبان ماه برگزار شد و از بانوان افتخارآفرین و مدال‌آور در رشته‌های شمشیربازی، هندبال، تکواندو، قایقرانی، دوومیدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، ووشو، والیبال، کاراته، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، شطرنج، کوهنوردی، اسکی، تیروکمان و همچنین ملی‌پوشان ناشنوا و پارالمپیکی با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این باره گفت: «فکر کنم جزو نادر اتفاقاتی بود که رخ داد و حافظه من اینطور یاری می‌کند که اولین جلسه‌ای بود که مراسم قدردانی از بانوان با حضور ریاست جمهور مجزا برگزار شد. چیزی بالغ بر 36 میلیارد تومان هدایا و جوایز نقدی بانوان قهرمان اهدا شد».

در این مراسم پاداش‌های در نظر گرفته شده برای بانوان مدال‌آور به صورت حواله داده شد. در واقع ورزشکاران این حواله‌ها را دریافت کردند تا پس از واریز وجوه موردنظر به حساب فدراسیون‌ها، به فدراسیون مربوط به خود مراجعه کنند و پول حواله‌شان را بگیرند. طبق صحبت‌های وزیر ورزش، در خصوص پاداش‌ها آیین‌نامه و دفترچه پاداش وجود دارد و ضرایبی برای آن تعیین شده و گفته می‌شود این ضریب پنج میلیون تومان شده است.

از آن مراسم 40 روز گذشته، اما هنوز خبری از نقد شدن حواله‌ها نیست. همین مسئله باعث شده صدای اعتراض ورزشکاران بلند شود و آنها در محافل خصوصی‌شان نسبت به این مسئله اعتراض کنند. شنیده می‌شود برخی از آنها صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون‌شان نیز رسانده‌اند؛ زیرا معتقدند هر روز که بیشتر می‌گذرد، ارزش پاداش‌شان کمتر می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که پرداخت فوری پاداش نسبتاً هنگفت به ملی‌پوشان فوتبال در جام جهانی 2022 قطر، انتقادات زیادی را از سوی ورزشکاران رشته‌های مختلف به دنبال داشت. مسئولان و ورزشکاران رشته‌های مختلف با تأکید بر اینکه باید به فوتبال اهمیت و بهای خاص داده شود، نسبت به این موضوع که به رشته‌های آنها توجه کافی نمی‌شود، ابراز ناراحتی و گلایه کردند. شاید اتفاقاتی نظیر پرداخت نشدن پول ورزشکاران مدال‌آور خانم پس از 40 روز گواهی بر این ادعا باشد که وزارت ورزش در پرداخت پاداش‌ها رفتار مناسبی از خود نشان نداده است. شاید همه باید فوتبالیست باشند تا پاداش‌ها و جوایزشان را به موقع بگیرند!

دیدگاه تان را بنویسید