اظهارنظر بازیکنان پرسپولیس و استقلال بعد از دربی 99

اظهارنظر بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال بعد از دربی 99 را در ادامه بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی 99 و در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

اظهارنظر بازیکنان دو تیم را در ادامه بخوانید:

پرسپولیس

پورعلی‌گنجی: کم‌ترین حق ما تساوی بود

مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش برابر استقلال در داربی ۹۹ عنوان کرد: متاسفیم که نتوانستیم او(لوکادیا) را داشته باشیم با وجود این که بقیه بازیکنان هستند که به تیم کمک کنند.

وی درباره تجربه اولین داربی‌اش گفت: حس خوبی بود اما ناراحتم که هواداران را نداشتیم. کم‌ترین حق ما مساوی بود و امیدوارم در داربی بعدی هواداران حضور داشته باشند.

پورعلی‌گنجی اضافه کرد: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و سعی می‌کنیم نقاط ضعف خود که یک سری جزییات هست را برطرف کنیم تا بتوانیم قهرمان شویم.

مدافع تیم ملی درباره این تیم هم توضیح داد: باید برای جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی کنیم و نمی‌توان در گذشته ماند. باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و جوانان خوبی را به تیم ملی دعوت کنیم.

فرجی: داربی بدون هواداران لذت نداشت

فرشاد فرجی، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش در داربی ۹۹ و غیبت لوکادیا در این دیدار اظهار کرد: ما هم در رسانه‌ها شنیدیم که برایش مشکل خانوادگی پیش آمده و انگار از باشگاه مهلتی ۴۸ ساعته گرفته است و دوباره برمی‌گردد.

وی درباره غیبت هواداران گفت: بازی بدون آن‌ها هیچ و حس حالی نداشت و جای‌شان خالی بود. بدون هواداران واقعا بازی لذتی نداشت.

کامیابی‌نیا: قهر نه، مشکلات خانوادگی باعث رفتن لوکادیا شد

کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش در داربی پایتخت عنوان کرد: بازی خوبی بود. خدا را شکر بازی مساوی شد. در نیمه اول بازی بسیار خوبی داشتیم و می‌توانستیم به گل برسیم اما متاسفانه بازی با تساوی تمام شد. استقلال هم خوب بازی کرد و هواداران داخل خانه از بازی لذت بردند و کاش در ورزشگاه هم حضور داشتند.

او درباره رفتن لوکادیا از ایران تصریح کرد: لوکادیا تمرینش را هم انجام داده بود و شرایط خانوادگی‌اش طوری بود که باید می‌رفت. او از ابتدای فصل خیلی به تیم ما کمک کرده و در این بازی هم می‌توانست به ما کمک کند اما بازیکنان دیگری هم داریم که به کمک پرسپولیس بیایند.

هافبک پرسپولیس در پایان گفت: کاش اتفاقات به‌گونه‌ای رخ دهد که هواداران به ورزشگاه بیایند و بتوانند از نزدیک بازی‌ها را ببینند.

گولسیانی: کاش با گلزنی‌ام می‌بردیم

گئورگی گولسیانی، مدافع گلزن پرسپولیس پس از داربی ۹۹ که با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت، اظهار کرد: بازی همان‌قدر که انتظار داشتیم، سخت بود. آرزو داشتیم که برنده باشیم اما این مساوی هم نتیجه بدس نبود. خوشحالم که با به ثمر رساندن ۲ گل در اولین داربی‌ام، به  تیمم کمک کردم.

وی ادامه داد: قطعا از این موضوع خوشحالم اما خوشحال‌تر بودم وقتی گلزنی‌ من با پیروزی پرسپولیس همراه می‌شد. این یک امتیاز برای ما خوب بود. ما یک سری مشکلات داریم و باید حرفه‌ای به این بازی نگاه کنیم. ما در کل بهتر از حریف بودیم و می‌توانیم با تمرکز بیشتر و کامل‌تر شدن، قهرمان ایران شویم.

رفیعی: به ساپینتو احترام گذاشتم

سروش رفیعی، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی ۲ بر ۲ تیمش برابر استقلال در داربی ۹۹ اظهار کرد: در این هوای سرد آمدیم و حداقل دلخوشی ما این است که خبرنگاران از نزدیک باری را می‌بینند. تیم ما خیلی خوب بازی را شروع کرد و نیمه نخست خوبی را داشتیم. استقلال هم فرصت‌هایی داشت اما شکل بازی ما بهتر بود. در نیمه دوم استقلال بهتر شروع کرد اما ما دوباره بهتر بازی کردیم. این نشان شخصیت تیمی ما است که وقتی عقب می‌افتیم، جبران می‌کنیم و حتی می‌توانستیم گل سوم را هم بزنیم. استقلال تیم خوب و باشخصیتی بود و نتیجه مساوی عادلانه بود.

وی ادامه داد: چند روز پیش جام جهانی را دیدیم و همه می‌دانند فوتبال می‌تواند در دنیا چه کاری کند و چه جایگاهی دارد و می‌تواند شرایط مردم و ذهنیتشان را تغییر دهد. بخش‌های کوچکی از حرف‌های تاج را می‌شنیدم و اگر قرار است فوتبال ما پیشرفت کند و شرایط خوبی در جام ملت‌ها داشته باشیم، باید به فوتبال رسیدگی شود. ما هنوز یک زمین تمرین خوب در تهران نداریم، یک زمین در پایتخت نداریم. برای پیشرفت فوتبال و شادی مردم، باید به مردم کمک کنند.

هافبک پرسپولیس در خصوص ترسو بازی کردن پرسپولیس در داربی ۹۹ گفت: شما بازی را دیدید؟ آیا ما ترسو بازی می‌کردیم؟ در تیم ما از عالیشاه و ترابی هجومی‌تر نداریم. ترسو بازی کردن، نظر شما است و فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از هواداران پرسپولیس چنین نظری داشته باشند که تیم ما ترسو بازی می‌کند. تیم ما صدر جدول است و خیلی هم خوب بازی می‌کند.

او در خصوص غیبتش در ترکیب اولیه گفت: قطعا که موضوع آن فنی بوده است و شرایط بدنی من اخیرا خوب نبود اما همان‌طور که در ۱۰ هفته قبل برای پرسپولیس بازی کردم، هر طور که گل‌محمدی تصمیم بگیرد برای تیم بازی می‌کنم.

رفیعی در خصوص آرام کردن ساپینتو در انتهای بازی گفت: او مربی بسیار خوبی است و آرام بود و من به او خسته نباشید گفتم و احترام گذاشتم.

استقلال

میرزایی: اگر به پرسپولیس ضربه ایستگاهی نمی‌دادیم، می‌بردیم

رضا میرزایی، بازیکن استقلال پس از این بازی اظهار کرد: شانس با ما یار نبود. ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی جبران کنیم. اگر ضربه ایستگاهی نمی‌دادیم، این اتفاق نمی‌افتاد. طبیعی است که وقتی ۲ بر یک جلو افتادیم، عقب نشستیم. اگر ضربه ایستگاهی نمی‌دادیم برنده می‌شدیم. به یاری خدا قهرمان می‌شویم. دل همه‌مان خوش باشد، قهرمانی هم می‌آید.

مهدی‌پور: کی‌روش باید پاسخگو باشد

مهدی مهدی‌پور، هافبک استقلال بعد از تساوی ۲ بر ۲ این تیم مقابل پرسپولیس گفت: بازی پرگلی بود و دو بر دو شد اما جذابیت همیشگی داربی را برای خودمان نداشت. منظورم خود است. برای شخص مهدی مهدی‌پور مثل همیشه نبود چرا که داربی از دو، سه هفته قبل شروع می‌شد و هیجانات بازی ادامه‌دار بود و تا شروع بازی هم ادامه داشت. فوتبال و داربی دغدغه مردم نیست. بازی شور و حال همیشگی را برای من نداشت. به نظرم باید این بازی را می‌بردیم. دو بر یک جلو بودیم اما روی دو ضربه ایستگاهی گل خوردیم و امتیازها تقسیم شد.

هافبک استقلال درباره گلزنی پرسپولیس از روی دو ضربه ایستگاهی گفت: روی ضربات ایستگاهی خوب کار کردند. به نظرم در جریان بازی نمی‌توانستند خلق موقعیت کنند. به هر حال بازی دو بر دو شد.

او در واکنش به این که آرش رضاوند به خبرنگارها گفته از ناحیه رباط پا آسیب دیده است، گفت: امیدوارم اتفاق خاصی برای او رخ ندهد. ظاهر رباط داخلی او آسیب دیده و امیدوارم زودتر به تمرینات برگردد و به ما کمک کند.

مهدی‌پور درباره خط خوردن از جام جهانی در حالی که کی‌روش یک بازیکن کم‌تر از حدنصاب ۲۶ نفره فیفا به جام جهانی برد گفت: این مساله به نظر آقای کی‌روش بستگی داشت. برای ما موفقیت تیم ملی مهم بود. نظر آقای کی‌روش مهم بود. ایشان هم باید نسبت به این که یک نفر کم‌تر به جام جهانی بردیم، باید پاسخگو باشد.

وی در واکنش به این که آیا برای جام ملت‌های آسیا به دنبال حضور در تیم ملی است یا خیر اظهار کرد: صد درصد برای جام ملت‌های آسیا انگیزه دارم. اولویتم استقلال است. سعی می‌کنم چیزی که در توانم هست را برای استقلال بگذارم.

قایدی: خدا را شکر دربی مساوی شد

مهدی قایدی، بازیکن استقلال پس از این بازی اظهار کرد: بازی خوبی بود. خیلی حال و هوای داربی نبود و انگیزه‌ها مثل سال‌های گذشته نبود. این انگیزه کم‌تر به خاطر تماشاگران و  اتفاقات اخیر است. خدا را شکر بازی مساوی شد. بازی قشنگی بود.

او در واکنش به این که چرا از تساوی در دربی راضی است در حالی که تا لحظه آخر از پرسپولیس پیش بودند؟ توضیح داد: به خاطر اتفاقاتی که افتاده، اگر کوچک‌ترین اتفاقی در این بازی می‌افتاد، دل برخی‌ها می‌شکست. مساوی نتیجه‌ای بود که همه را راضی می‌کرد.

این بازیکن استقلال درباره تاثیر سوت‌های متعدد داور در داربی ۹۹ گفت: اشتباهات داوری همیشه در فوتبال ایران بوده است. این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. سه دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم کافی نبود چرا که دو گل زده شد و چندین تعویض هم انجام شد.

قائدی درباره خط خوردن از لیست تیم‌ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ و حالا نیمکت‌نشینی در استقلال توضیح داد: ما یک هفته پرفشار تمرین کردیم. هوا خوب نبود و زمین هم مشکلاتی داشت. من در این هفته با مصدومیت بازی کردم. تصمیم نهایی به نظر سرمربی بستگی دارد.

او در پاسخ به این سوال که چقدر به حضور در تیم‌ملی برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ امیدوار است، بیان کرد: ان‌شاءالله، خدا بزرگ است.

بازیکن استقلال در پایان در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالی این تیم اظهار کرد: اگر الان صحبت نکنم، بهتر است.

محبی: نمی‌دانم چرا داور بدن به بدن‌ها را به سود پرسپولیس سوت می‌زد

محمد محبی، بازیکن تیم فوتبال استقلال توضیح داد: ناراحت هستیم که بازی مساوی شد و ۳ امتیاز را در لحظه آخر از دست دادیم. نمی‌دانم چرا بعد از گل دوم ما، زاهدی‌فر همه بدن به بدن‌ها را سوت می‌زد و همه آن‌ها را برای پرسپولیس می‌گرفت. به هر حال این بازی تمام شد و آماده رویارویی با صنعت نفت خواهیم شد.

محبی درباره دعوت نشدنش به تیم ملی برای جام جهانی توضیح داد: همانطور که گفتم، تلاش می‌کنم تمرکزم را روی عملکرد خودم می‌گذارم و بقیه‌اش را هم به سرمربی تیم ملی می‌سپارم.

او در پایان گفت: مشکلات باشگاه استقلال و سانتاکلارا در خصوص مسائل مالی نیز حل شد.

مهری: پرسپولیس بیش‌تر موقعیت داشت اما ما خطرناک‌تر بودیم

سعید مهری، بازیکن استقلال پس از این بازی درباره صحنه خطای منجر به گل اول پرسپولیس اظهار کرد: من صحنه را ندیدم. ظاهرا خطا نبوده است. واقعا حیف شد. با این که پرسپولیس بیش‌تر موقعیت داشت اما موقعیت‌های ما بهتر بود. توانستیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم اما روی دو توپ ایستگاهی گل خوردیم. واقعا حیف.

مرادمند: قوانین داوری در ایران با جهان متفاوت است

محمد حسین مرادمند پس از تساوی در دربی 99 مقابل پرسپولیس گفت: ما همگی ناراحت هستیم از نتیجه ولی من می‌خواهم یک چیزی بگویم و برم. ما همگی تمام بازی‌ها را در جام جهانی 2022 مشاهده کردیم. من احساس می‌کنم که داوری در ایران با داوری در جهان قوانین متفاوت است. یک ربع و بیست دقیقه داور فقط سوت می‌زد و سرعت بازی را می گرفت. کاش یک بازی از جام جهانی می‌دیدند و آنالیز می کردند. خیلی از سوت‌هایی که زده شد اصلا خطا نبود و هم ما و هم تیم حریف از سوت‌ها ناراحت بودیم.

مدافع استقلال ادامه داد: گل‌هایی که به این شکل زده می‌شود به خاطر عدم تمرکزم است. من خودم تمرکز را از دست داده بودم. از سوت‌های مکرر داور واقعا خسته شده بودم. شما در جام جهانی دیدید که بازیکنان با هم درگیر می‌شدند ولی داور اصلا سوت نمی زد. 20 دقیقه است که داور فقط سوت می‌زند. خیلی از آنها اصلا خطا نیست. من احساس می‌کنم داوری در ایران قوانینش متفاوت است. از سوت‌های داور عصبانی هستم.

دیدگاه تان را بنویسید