اسکالونی بعد از فتح جام جهانی با آرژانتین: شب تاریخی برای ما بود

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین، مدعی شد شبی تاریخی برای فوتبال این کشور رقم خورده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بعد از پایان دیدار امشب آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی 2022 قطر که با پیروزی آلبی‌سلسته همراه بود لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین، در مقابل دوربین قرار گرفت تا اولین واکنش خود به این قهرمانی را نشان بدهد.

او اما بعد از گفتن چند کلمه نتوانست احساساتش را کنترل کند و در مقابل دوربین به گریه افتاد.

اسکالونی به همراه یکی از پسرهایش در مقابل دوربین قرار گرفت تا مستقیما با هواداران آرژانتینی صحبت کند. او جام قهرمانی را به مردم آرژانتین تقدیم کرد و خطاب به آنها گفت از موفقیتی که آلبی‌سلسته به دست آورده لذت ببرند. او روحیه جنگاوری تیمش را ستایش کرد و گفت بعد از بازگشت فرانسه و گلهایی که تیمش خورد حفظ روحیه و در نهایت پیروزی در این بازی چقدر دشوار بوده است.

اما اسکالونی وقتی خواست پیامی خطاب به خانواده‌اش بگوید به یاد پدر و مادرش افتاد تا لحظاتی احساسی در مقابل دوربین خلق شود. سرمربی آرژانتین جام قهرمانی را به پدر و مادر درگذشته‌اش تقدیم کرد و گفت مطمئن است آنها در حال تماشای قهرمانی تیم ملی محبوب‌شان هستند.

اسکالونی گفت: "مردم از این پیروزی و عنوان قهرمانی تیم ملی آرژانتین لذت می برند و یک لحظه تاریخی برای فوتبال کشور ما محسوب می شود. عملکرد تیم در این دیدار باورنکردنی بود و من می خواهم در مورد این مسابقه صحبت کنم، زیرا طبیعی بود که چنین شب دشواری را تحمل کنیم. یک نمایش فوق العاده را از سوی تیم ملی آرژانتین شاهد بودیم، اما ما برای رنج کشیدن و سختی ساخته شده ایم. فوتبال چنین شب هایی هم دارد، اما بازیکنان تیم به همه اتفاقات به بهترین شکل واکنش نشان می‌دهد. من به عملکرد تیم خود در این تورنمنت افتخار می‌کنم و حالا خیالم راحت است، زیرا بازیکنان تیم ملی آرژانتین وظیفه ای که داشتند را به بهترین شکل ممکن انجام داده و با تمام توان برای کسب موفقیت تلاش کردند. این یک گروه باورنکردنی از بازیکنان آرژانتینی است که البته گاهی اوقات در زمین هیجان زده هم می شوند. اما همه وقتی به یکدیگر اعتماد می کنند، توان بیشتری در زمین پیدا کرده و قدرت بالاتری از خود را نشان می دهد. هر بازیکنی در طول یک مسابقه تلاش می کند دیگری را نجات دهد و حالا که شرایط در بازی امشب اینقدر دشوار پیش رفت، این پیروزی و قهرمانی برای ما دو برابر ارزش دارد. مردم کشور نیز از حمایت چنین تیمی لذت می برند و این یک لحظه تاریخی برای تیم ملی آرژانتین است. دوست داریم از این موفقیت لذت ببریم و این پیروزی تقدیم به همه بازیکنانی است که برای تیم ملی آرژانتین بازی می کنند."

 

دیدگاه تان را بنویسید