امین منوچهری در گفت وگو با جی پلاس:

کی روش هنرپیشه خوبی است/ او سوال ها را درکاخ سعدآباد جواب می دهد!

بازیکن اسبق استقلال به انتقاد از سرمربی تیم ملی فوتبال پرداخت و گفت: کی روش بازی رسانه‌ای را خوب بلد است و قبل از اینکه مربی خوبی باشد هنرپیشه خوبی است.

لینک کوتاه کپی شد

امین منوچهری بازیکن اسبق فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: باید باور داشته باشیم که سقف آرزوهای ما می‌تواند بالاتر باشد و به چیزهای بزرگتر فکر کنیم کما اینکه اگر این اتفاق امسال افتاده بود می‌توانستیم برای صعود به مرحله حذفی و مرحله بعدی شانس داشته باشیم اما متاسفانه افرادی که بالای سر تیم می‌گذاریم چون زرنگ و باهوش هستند سقف آرزوهای ما را کوچک می‌کنند و این کار باعث شد با شکست تیم رده پایین اروپا خوشحالی کنیم و بالا پایین بپریم اما دیگر کشورهای آسیایی که از گروه صعود می‌کنند کمتر از ما جشن می‌گیرند.  انتخاب آدم‌ها خیلی مهم است اما متاسفانه  به فردی 7-8 سال است اعتماد کردیم که تا جایی که می‌تواند ما را کوچک می‌کند و شکست رقبای ضعیف را طوری هیجانی می‌کند که تصور می‌کنیم کار بزرگی کردیم.

او در مورد ترکیب تیم ملی در مسابقات گفت: در این باره نظر ندهم بهتر است چون به هر حال سلیقه‌ای است اما می‌توانستیم ترکیب بهتری داشته باشیم و حتی این ترکیب‌ می‌توانست بازی مقابل آمریکا ما را برنده کند اما انتخاب در هر صورت با کسی است که هدایت تیم را به عهده دارد.

بازیکن پیشین فوتبال با اشاره به عذرخواهی نکردن تاج و کی روش و همچنین صحبت‌های کی روش مبنی بر اینکه بازیکنان باعث افتخار هستند گفت:  کی روش واقعا کارش را بلد است و بازی تبلیغاتی و رسانه‌ای را خوب بلد است یعنی قبل از اینکه مربی خوبی باشد هنرپیشه خوبی است که می‌داند با اصحاب رسانه چطور برخورد کند و از طرف دیگر افرادی که فوتبال را به صورت تخصصی نگاه نمی‌کنند عاشق حرف زدن و استایل او می‌شوند بنابراین سخت است متقاعد کردن این اشخاص که  متوجه شوند حضور کی روش چقدر به ضرر فوتبال ما کار کرده است.

منوچهری در خصوص رایزنی خارج از فوتبال تعدادی از بازیکنان برای برکناری اسکوچیچ گفت: طبیعتا بازیکنانی که این کار را کردند جزو نفرات فیکس تیم ملی نبودند و هر کسی به فکر خودش است؛ وقتی ما مدیریت خوبی در فوتبال نداشته باشیم همین می‌شود که هر کسی زورش برسد شرایطی را فراهم می‌کند که خودش به نحو احسنت بازی کند. قطعا یک سری از بازیکنان بودند که اگر زمان اسکوچیچ بود بازی نمی‌کردند همان طور که خود اسکوچیچ مصاحبه کرد؛ طبیعتا همان بازیکنان رفتند صحبت کردند که سرمربی تغییر کند.

او افزود: نمی‌خواهم بگویم اسکوچیچ خیلی خوب است و به نظرم با او هم همین شش گل هم از انگلیس دریافت می‌کردیم و ولز را هم شکست می‌دادیم اما قطعا با سبک خوبی که اسکوچیچ داشت از بازی مقابل آمریکا لذت می‌بردیم نه اینکه هم حذف شویم هم حالمان از اینکه گلی را وارد دروازه آمریکا نکردیم بد شود. در هرصورت فکر می‌کنم همان طور که گفتم وقتی سقف آرزو کوچک باشد به باخت یک بر صفر راضی می‌شویم.

مربی تیم پایه استقلال در ادامه  گفت: دلیل 25 نفره رفتن تیم ما چه بود؟ دلیل این را نفهمیدم که چرا فوتبال ما هفت میلیارد ضرر کند که ما 25 نفره شرکت کنیم. با هر بازیکن فدراسیون می‌توانست هفت میلیارد درآمدزایی داشته باشد پس چرا 26 نفره نرفتیم؟ آیا واقعا دربازی آخر محبی نمی‌توانست به جای قدوس کمک کند؟ قطعا آن بغل پا را تبدیل به گل می‌کرد. اصلا دلیل پافشاری برای دعوت قدوس چیست؟ دلیل دعوت نشدن نفر 26 چه بود؟ همه این‌ها سوال‌هایی است که خود کی روش در کاخ سعد آباد می‌تواند جواب بدهد!

امین منوچهری درپاسخ به این سوال که اگر به قبل از جام جهانی برگردیم موافق حضور کی روش هستید یا نه تصریح کرد: قطعا کسانی که فوتبال را می‌فهمند همه مخالف این بودند کسی که هشت سال فوتبال ما را تحقیر کرد و بیشترین پول‌ها را گرفت دوباره برگردد. همان طور که گفتم آنقدر برای مردم خوب صحبت می‌کند که نمی‌توانیم متقاعدشان کنیم که انتخاب خوبی نیست.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شکست و اختلاف امتیاز کم مقابل تیم‌های بزرگ و خوشحالی مردم از این اتفاقات باعث نتایج ضعیف شده گفت: دقیقا همین اتفاقات فوتبال ما را تا این حد عقب نگه داشته و ترسو کرده؛ ما چهار سال پیش بازیکنی که به تیم‌های مطرح گل بزند را نداشتیم اما در کل باید بیش از این حرف‌ها و به اندازه اسم بزرگ ایران فکر کنیم. به نظرم ما هم پتانسیل و هم استعداد داریم اما متاسفانه هیچ وقت آدم‌های مصلحی را انتخاب نمی‌کنیم چه در تیم‌های پایه چه تیم بزرگسالان؛ انتخاب‌هایمان مقطعی و رو به عقب است.

دیدگاه تان را بنویسید