در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد

چراغپور: شخصیت فنی کی روش بعد از بازی فروپاشید/حضور علی کریمی در تیم ملی غیرقابل توجیه است/ کارشناسان توهم ایجاد کردند!

کارشناس فوتبال ایران گفت: این که کی روش اعلام کرد به بازی مقابل انگلیس به عنوان دیدار تدارکاتی نگاه کردیم یعنی فروپاشی کامل شخصیت فنی او و این حرف کاملا اشتباه بود.

لینک کوتاه کپی شد

جلال چراغپور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص ترکیب تیم ملی ایران مقابل انگلیس در اولین دیدار جام جهانی گفت: اینکه می گویند ترکیب اشتباه بود از نظر من درست نیست و کاملا غلط است. این صحبت‌ها بنیان فنی و علمی ندارد؛ به دلیل اینکه تعداد گل‌هایی که تیم ملی خورد بالا بوده هر کس هر چه بگوید به نظر می‌آید درست باشد اما حرفی علمی است که قابل تکرار باشد. اگر قرار باشد در مورد چیدمان تیم صحبت شود باید قبل از بازی پیشنهاد داده می‌شد اما حالا که حادثه اتفاق رخ داده نمی‌توان گفت حرفی که زده می‌شود درست یا غلط است بنابراین علمی نیست؛ حتی شاید این حرفی که می‌گوییم غلط است هم از آن اشتباه اولیه هم اشتباه تر باشد.

او در مورد صحبت‌های کی روش مبنی بر اینکه نسبت بازی مقابل انگلیس تدارکاتی و یک جلسه تمرینی خوب بود، گفت: این حرف هم اشتباه و عکس‌العملی بعد از بازی است. برای اینکه بفهمیم کی روش درست می‌گوید احتیاج نیست حرص بخوریم مصاحبه قبل از بازی را مقابل مصاحبه بعد از بازی بگذاریم؛ چرا همه آن مصاحبه را یادشان می‌رود؟ قبل از بازی گفت انگلیس این گونه است اما ما هم قوی هستیم و تدارک دیدیم و همه چیز را می‌دانیم و به خیلی چیزها دست پیدا کردیم. حرف‌های اخیر کی روش برای فرار از سنگینی اتفاقی است که رخ داده.  این که کی روش گفت به بازی مقابل انگلیس به عنوان دیدار تدارکاتی نگاه کردیم یعنی فروپاشی کامل شخصیت فنی او بنابراین حرف کاملا اشتباهی بود.

چراغ پور همچنین با اشاره به صحبت‌های مهدی طارمی و کی روش مبنی بر اینکه این تمام توان تیم ما بود گفت: اگر بخواهیم واقعیت و آن چه که در زمین اتفاق افتاد را نگاه کنیم ما گل‌هایی خوردیم که نشان از گونه‌ای از برتری واقعیت‌ها داشت یعنی واقعیت اختلاف در اندازه‌ها، اختلاف در پتانسیل‌ها و برنامه‌هایی که به طور مداوم چند روز قبل از این بازی مثل برنامه‌های فوتبالی و تحلیلی که از تلویزیون پخش می‌شد. کارشناسان به این توهم دامن می‌زدند که این تفاوت‌ها اصلا وجود ندارد و اصلا به آن توجه نکنید؛ این توهم را به نظر من همین مجری‌هایی به وجود آوردند که انگار توجیهشان کرده بودند این توهم را ایجاد کنید و همین کار باعث شد این بازی به نظرمان آسان باشد و الان باید جواب بدهند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به اتفاقات پیش آمده ترکیب تیم ملی مقابل ولز باید چگونه باشد تصریح کرد: بازی برابر انگلیس به دلیل تعداد بالای گلی که خوردیم نمی‌تواند دستاورد فنی داشته باشد. ما از صفر مطلق باید آرایش تیم را چیدمان کنیم. مشکل ما اختلاف سطح بدنی، پیر بودن تیم و عدم آمادگی جسمانی تیم است. کاپیتان نمی‌توانست راه برود؛ این‌ها چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟ آمادگی جسمانی ما برای رقابتی در سطح جام جهانی اصلا مناسب نیست و اگر با نفرات دیگر هم بازی می‌کردیم بازنده بودیم.

کارشناس فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که اگر بیراوند مصدوم نمی‌شد امکان داشت گل‌های کمتری دریافت کنیم یا نه گفت: به نظرم یکی از گل‌ها قابل گرفتن بود اما بقیه توپ‌ها به جاهایی می‌رفت که هر کس درون دروازه بود گل می‌خورد.

چراغپور درباره شیوه بازی کارلوس کی روش در بازی های جام جهانی چه در بازی مقابل انگلیس و چه در سال های 2014 و 2018 گفت : ما یک پارادوکس داریم و آن این است که اگر باز بازی کنیم باید از نظر آمادگی جسمانی در سطحی باشیم که بتوانیم در تمام 90 دقیقه باز و بسته شویم یعنی به طرف جلو حمله و سریع به طرف عقب دفاع کنیم؛ برای این کار باید 85 درصد آمادگی جسمانی و میانگین سنی 26 سال باشد. ما بسته بازی کردیم 6 گل خوردیم چه برسد به اینکه بخواهیم باز بازی کنیم. اتفاق جایی افتاد که کی روش تیمی که سال‌های قبل خودش تشکیل داده بود را راهی جام جهانی کرد؛ البته چاره دیگری هم نداشت؛ چه بازیکنی را ایران جا گذاشت که اگر بود ما 6 گل نمی‌خوردیم؟  در این مدت کدام دفاع تولید شده؟ کجا است بازیکنی که تعیین کننده باشد اما در تیم ملی نباشد؟ این لیگی که برگزار می‌شود لیگ شکست خورده و بی خاصیتی است که داریم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد حضور علی کریمی در تیم ملی علی رغم یک سال دوری گفت: در این تیم ملی با حضور کی روش چیزهای غیر قابل توجیه زیاد بود که یک مورد آن علی کریمی است!

دیدگاه تان را بنویسید