گزارش جی پلاس

قطر- اکوادور؛ سوت آغاز جام جهانی بیستم و دوم در خاورمیانه

دیدار افتتاحیه جام جهانی قطر با رقابت بین قطر و اکوادور برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرانجام موسم جام جهانی از راه رسید؛ با صفر شدن روزشمار آغاز جام جهانی قطر، سوت آغاز این مسابقات از ساعت 19:30 در البیت به صدا در می آید تا یکی از عجیب ترین، پرحاشیه ترین و پر سروصدا ترین دوره های این رقابت ها آغاز شود.

این رقابت ها در حالی آغاز می شود که برای اولین بار، این مسابقات در پاییز و در خاورمیانه برگزار می شود؛ حواشی زیاد و جنجال های این مسابقات در سال های اخیر باعث شده تا این دوره یکی از مهم ترین و پر سر و صدا ترین دوره های جام جهانی باشد و همین موضوع باعث شده نگاه ها با شدت بیشتری به ورزشگاه های قطر، خیره باشد.

تیم های ملی قطر و اکوادور هم در نخستین بازی از گروه A به مصاف یکدیگر می روند تا تنور داغ این رقابت ها را روشن کنند و برای قریب به یک ماه، مشعل فوتبال را در قطر شعله ور سازند. این مسابقه در ابتدا قرار بود 30 آبان برگزار شود اما تاریخ آن به یک روز زودتر موکول شد تا از امروز این مسابقات آغاز شود.

اطلاعات مسابقه:

تاریخ: یک‌شنبه، 29 آبان 1401 (20 نوامبر 2022)

ساعت: 19:30 به وقت تهران 

ورزشگاه: البیت، الخور

داور: دنیله اورساتو (ایتالیا)

تیم ملی قطر

 قطر؛ به دنبال تاریخ سازی در خانه

اولین حضور قطر در جام جهانی مصادف شده با میزبانی این کشور از مهم ترین فستیوال فوتبالی دنیا؛ مسابقاتی که قطر تجربه حضور در آن را ندارد و اولین بار به لطف امتیاز میزبانی می تواند در آن شرکت کند.

با این وجود فوتبال قطر از سال های قبل در مسیر موفقیت قرار گرفته و توانسته نام خود را به عنوان مدعی تراز اول آسیا مطرح کند. آن ها روزگاری بازیکنان خود را به کشورهای مختلف می فرستادند و پس از آن اقدام به تاسیس کمپ اسپایر کردند تا از تیم های مطرح دنیا پذیرایی کنند، در ادامه با ورود بازیکنان و مربیان مطرح دنیا به لیگ این کشور، عملا قطری ها یک روند جدید را در پیش گرفتند و نهایتا موفق شدند در جام ملت های آسیا 2019 با شکست ژاپن به قهرمانی برسند؛ همین موضوع نشان از برنامه ریزی بلند مدت آن ها در فوتبال دارد و حالا باید دید در جام جهانی با چه روندی پیش خواهند رفت.

تیم ملی فوتبال اکوادور

اکوادور؛ چراغ خاموش در مسیر شگفتی

اکوادور شاید در ابتدا حریف دست و پا بسته ای به نظر برسد اما عملکرد خوب آن ها در مرحله مقدماتی نشان می دهد که می توانند شگفتی ساز گروه نخست باشند. این تیم  با عملکرد خوبی که در مرحله مقدماتی از خود به نمایش گذاشت در نهایت توانست با کسب 26 امتیاز به عنوان تیم چهارم راهی این رقابت ها شود. اکوادور این دوره از مسابقات می تواند یادآور اکوادور سال 2006 باشد که تا حدودی شگفتی را در رقابت های جام جهانی آلمان رقم زد و توانست از مرحله گروهی صعود کند.

اکوادور که برای چهارمین بار در رقابت های جام جهانی حاضر شده است، در 3 دوره قبلی یکبار از گروه خود صعود کرده و دو دوره دیگر کار خود را در همان مرحله گروهی به پایان رسانده است.

ورزشگاه البیت الخور قطر

ورزشگاه محل برگزاری؛ البیت الخور

مطمئنا یکی از جذابیت های جام جهانی قطر، در جلوه ورزشگاه های آن نهفته است که می تواند تماشاگران را جذب خود کند. قطر برای ساخت ورزشگاه های جام جهانی 10 میلیارد دلار هزینه کرده و ورزشگاه هایی با معماری زیبا و امکانات کامل ساخته که استادیوم البیت به عنوان میزبان افتتاحیه جام جهانی، یکی از همین ورزشگاه هاست. این استادیوم در 40 کیلومتری شمال دوحه، ظرفیتی 60 هزار نفری دارد و با معماری و طراحی خاص و چادرگونه، یکی از نمادهای جام جهانی در قطر است. فضای این ورزشگاه پیش از ساخت بیابان بود اما با ساخت آن، در اطراف آن هم فضاهای مختلفی همچون رستوران، پیست اسب سواری و... بنا شد تا عملا یک مجموعه کامل از امکانات در این مکان تعبیه شود.

همچنین طراحی این استادیوم به سبک بومی قطر است و در سقف آن از چادر های قطری استفاده شده که در 20 دقیقه باز و بسته می شود. نام ورزشگاه البیت هم برگرفته از همین چادرهای عشایری قطر است.

دنیله اورساتو داور

آشنایی با داور مسابقه

قضاوت دیدار افتتاحیه جام جهانی بر عهده دنیل اورساتو از ایتالیا است. اورساتو 46 ساله که از سال 2010 در لیست داوران یوفا قرار گرفته است،‌ تاکنون هیچ دیداری در جام جهانی را قضاوت نکرده و بازی افتتاحیه، اولین قضاوت او در بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا محسوب می‌شود.

این داور ایتالیایی قضاوت دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در سال 2019 را هم برعهده داشت.

نکاتی از مسابقات افتتاحیه جام های جهانی

تیم ملی قطر، دومین تیم آسیایی است که در افتتاحیه جام جهانی به میدان می رود، پیش از این در دوره قبل، در جام جهانی 2018 روسیه، عربستان به مصاف میزبان رفت که با 5 گل شکست سنگینی را تجربه کرد.

چهار دیدار افتتاحیه گذشته جام جهانی 17 گل داشته است و این یعنی 4.25 گل به صورت میانگین در هر مسابقه.

قطر در هر سه مسابقه گذشته‌اش در استادیوم البیت پیروز شده که در این بازی‌ها مجموعا 9 گل زده و گلی دریافت نکرده است.

دیدگاه تان را بنویسید