زیدان با کودتا آمد!

اسطوره فوتبال فرانسه هدایت تیم ملی این کشور را پس از جام جهانی بر عهده می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیدیه دشان به عنوان گران ترین مربی در بین تمام تیم ها روی نیمکت خروس ها در جام جهانی می نشیند. اما پس از بازگشت از قطر صندلی اش را به زیدان خواهد داد.

بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ای زین‌الدین زیدان با فدراسیون فوتبال فرانسه به توافق رسید تا در پایان جام جهانی قطر به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور معرفی شود.

امروز گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد که زلزله‌‌ای در فوتبال فرانسه به پا کرده است. درحالیکه پیش از این هم شایعات و گزارش‌های زیادی درباره شانس بالای زیدان برای نشستن روی نیمکت تیم ملی فرانسه وجود داشت اما این شایعات مخالفان زیادی هم داشت و به نظر نمی‌رسید زیدان برای رسیدن به این هدفش کار ساده‌ای در پیش داشته باشد.

اولین مشکل در راه زیدان این بود که دیدیه دشان هیچ نشانه‌ای از اینکه قصد کناره‌گیری از سمتش داشته باشد بروز نداده بود. اما همه فکر می‌کردند آینده دشان به عملکرد فرانسه در جام جهانی 2022 قطر بستگی داشته باشد نه اینکه حتی پیش از شروع این تورنمنت فدراسیون فرانسه تکلیف او را مشخص کرده و پشت پرده با زیدان به توافق برسد.

سرخیو والنتین، روزنامه‌نگار اسپانیایی، اولین کسی بود که این بمب خبری را منفجر کرد. بر اساس گزارش او زیدان و فدراسیون فوتبال فرانسه به توافق رسیده‌اند تا او در پایان جام جهانی قطر به عنوان سرمربی خروس‌ها اعلام شود. این توافق فارغ از نتیجه‌ای است که دشان در جام جهانی می‌گیرد. یعنی حتی اگر فرانسه موفق شد از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و برای دومین بار پیاپی جام جهانی را به خانه ببرد باز هم زیدان به عنوان سرمربی جدید فرانسه معرفی خواهد شد.

زیدان که حدودا یک سال و نیم است بدون تیم مانده سرانجام به خواسته‌اش می‌رسد و روی نیمکت فرانسه می‌نشیند. تنها سابقه مربی‌گری زیدان در دنیای فوتبال به هدایت رئال مادرید خلاصه می‌شود و او تا کنون تیم دیگری را هدایت نکرده است. اما با توجه با شمایل اسطوره‌ای زیدان در فوتبال فرانسه و نگاهی که فوتبالیست‌های این کشور به او دارند می‌تواند حدس زد که زیزو در فرانسه مربی موفقی خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید