چرا نکونام را می سوزانیم؟

در چند ماه گذشته نکونام تبدیل به مهره دست نیافتنی فدراسیون برای دستیاری کی‌روش و چه بسا سرمربیگری تیم ملی تبدیل شده اما تاکید بیش از حد روی این مساله و مخالفت فولاد، منجر به نتایج ضعیف و بی سابقه نکونام با تیم باشگاهی خود شده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سه شکست پیاپی در آستانه شروع جام جهانی برای فولاد و تعطیلی مسابقات لیگ برتر به مدت دو ماه اتفاقی نیست که خوشایند فولاد و جواد نکونام باشد چرا که در چند ماه اخیر فدراسیون فوتبال بارها نام نکونام را به عنوان مربی و چه بسا در آینده سرمربی تیم ملی مطرح کرد و نکونام بیش از مسائل فنی خود در تیمش، با این مساله دست و پنجه نرم می کرد!

لیگ برتر بالاخره به پایان راه خود قبل از جام جهانی رسید و مطمئنا بزرگترین ناکام کنونی فولاد خوزستان و جواد نکونام هستند که در رده دهم جدول قرار گرفتند و جایی در بین مدعیان ندارند. نکته مهم، سه شکست پیاپی فولادی‌ها برابر نساجی، گل‌گهر و ملوان است که باعث شده تا قرمزپوشان اهوازی به لطف یکی، دو تفاضل گل بهتر در نیمه دوم جدول جا خوش کنند.

تا قبل از این قرار بود نکونام با تعطیلی مسابقات به عنوان مربی به تیم ملی ملحق شود و کنار کارلوس کی‌روش به عنوان مربی تیم ملی بنشیند اما فولاد این خواسته را نپذیرفت تا چند ماه اخیر عرصه تقابل فدراسیون فوتبال و فولاد باشد!

اما این تقابل یک آفت بد داشت که آن هم ضربه خوردن به تیم فولاد و مربی جوانی مانند جواد نکونام بود و شاید او نتوانست از پس این حجم از فشار روی خود برآید چرا که مهدی تاج و بسیاری از اهالی فوتبال معتقد بودند که نکونام می تواند سرمربی تیم ملی هم شود.

جواد نکونام

تا قبل از این جریان، فولاد با نکونام تبدیل به یکی از قدرت‌های فوتبال ایران شده بود و در هیچ یک از دیدارهای خود مقابل مدعیان لیگ مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان شکست نخورده بود و می رفت که امسال نتایج بسیار خوبی را کسب کند اما نقشه های فدراسیون فوتبال همه چیز را برای نکونام به هم ریخت.

مشخصا مباحث مربوط به حضور جواد نکونام در تیم ملی، جدایی‌اش از فولاد یا حضور پاره‌وقتش در این تیم، تمرکز سرمربی و مجموعه فولاد را به هم زده است. آن‌ها در هفته‌های گذشته بیش از آنکه درگیر نتایج و اصلاح امور باشگاه باشند، درگیر صدور تکذیبیه برای حضور نکونام در تیم ملی بوده و بار‌ها به‌صورت رسانه‌ای این موضوع را عنوان کردند.

در همین زمان بارها به فدراسیون فوتبال هشدار داده شد که نباید درباره نکونام بی گدار به آب بزند و این مربی جوان را به سرعت در معرض یک آزمایش سخت قرار دهد که می تواند او را بسوزاند اما قبل از این که نکونام وارد تیم ملی شود، در پی فشارهای رسانه ای اخیر تیم او نتایجی را کسب کرده که نمره مثبتی برای "نکو" محسوب نمی‌شود.

شکست‌های متوالی در شرایطی برای فولاد به دست آمده که با توجه به تفکرات و سبک مربیگری نکونام، شکست‌دادن این تیم حتی در یک بازی هم سخت و دشوار است.

پر واضح است که تیم ملی و کارلوس کی‌روش در شرایط کنونی احتیاج چندانی به نکونام ندارند چرا که تیم ملی مانند گذشته بی نظم نیست که به سراغ امثال کریم باقری یا جواد نکونام برود و از طرفی نکونام در بهترین حالت خود در این مقطع نسخه ای ضعیف از کارلوس کی روش باشد که فوتبال تدافعی را انجام می دهد اما فدراسیون باز هم روی نکونام تاکید داشت تا شرایط این تیم در باشگاهش را هم خراب کند!

 

لیگ برتر فوتبال ایران با انجام دیدار معوقه میان ملوان بندر انزلی و فولاد خوزستان به تعطیلات حدودا دو‌ماهه خواهد رفت و براساس اظهارات مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر، ادامه لیگ بعد از اتمام جام جهانی برگزار می‌شود که این اظهارات نشان می‌دهد تا اواخر آذر‌ماه، خبری از برگزاری دیدار‌های لیگ بیست‌ودوم نخواهد بود و تیم‌ها فرصت آماده‌سازی نزدیک به دو‌ماهه‌ای را برای حضور در ادامه فصل در اختیار دارند.

جواد نکونام

دیدگاه تان را بنویسید