جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| حمله به اتوبوس‌های تیم های فوتبال+ تصاویر

اولتراهای برخی از تیم های فوتبال با حمله به اتوبوس های حریفانشان باعث زخمی شدن بازیکنان و کادرفنی تیم رقیب می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: همه تیم های فوتبال دنیا هواداران متعصبی  دارند که به اولترا و هولیگان معروف هستند. آن ها نخستین عامل آشوب های پیش یا پس از بازی هستند. گاهی اوقات تنها به درگیری با هواداران حریف اکتفا نمی کنند و بازیکنان و کادرفنی رقیب را مورد هدف خود قرار می دهند. آن ها با پرتاب سنگ و نارنجک به اتوبوس تیم ها حمله می کنند و ممکن است باعث جراحت شدید کسانی که داخل اتوبوس هستند شود. 

دورتموند 

یازدهم آوریل ۲۰۱۷ پیش از آغاز دیدار تیم های دورتموند و موناکو در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انفجاری در نزدیکی اتوبوس تیم آلمانی رخ داد و منجر به زخمی شدن چند نفر شد. اتوبوس دورتموند در مسیر ورزشگاه وستفالن بود که سه بمب پنهان شده در پرچین منفجر شدند.

جنجال های جهان ورزش

مارک بارترا و یکی از اعضای تیم آسیب دیدند. بازیکن اسپانیایی به نزدیک ترین بیمارستان انتقال داده شد و به سرعت مچ دستش را عمل کردند. در این حادثه همچنین یک پلیس مجروح شد. کاروان دورتموند بلافاصله به هتل خود بازگشت و بازی لغو شد. ۱۰ روز بعد پلیس، سرگی دبلیو (شهروند آلمانی- روس) را به عنوان مظنون اصلی دستیگر کرد. او نوامبر ۲۰۱۸ به ۱۴ سال زندان محکوم شد. 

بوکاجونیورز 

فینال کوپا لیبرتادورس ۲۰۱۸ جنجالی بود اما نه در داخل زمین بلکه بیرون از آن. بوکاجونیوز برای دیدار برگشت به ورزشگاه ریورپلاته رفت که با حمله هواداران متعصب میزبان روبرو شد. اولتراهای میوناریوس با سنگ به اتوبوس تیم حمله کردند و موجب زخمی شدن چند بازیکن شدند‌.

جنجال های جهان ورزشپابلو پرس و گونسالو لاماردو به بیمارستان انتقال داده شدند. پرس، کاپیتان تیم از چشم آسیب دید و دیدار برگشت که با یک روز تاخیر شروع شد را از دست داد. در این حمله چند نفر از بازیکنان از جمله کارلوس توس، ابیلا، کاردونا و آلمندرا به خاطر گاز اشک آور دچار حالت تهوع شدند. پلیس برای متفرق کردن اولتراهای ریورپلاته از گاز اشک آور استفاده کرد که به بازیکنان بوکا آسیب رساند. ریورپلاته در دیدار برگشت ۳ بر یک پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

جنجال های جهان ورزش

باهیا 

بیست و چهارم فوریه ۲۰۲۲ بک بمب داخل اتوبوس تیم باهیا برزیل منفجر شد. زمانی که اتوبوس باهیا به ورزشگاه آره‌نا فونته نوا رسید تا به مصاف سمپایو کورئا برود این اتفاق رخ داد. در این حمله تعداد زیادی از بازیکنان تیم برزیلی آسیب دیدند. سوراخ بزرگی در اتوبوس ایجاد شده بود و صندلی ها خونی شده بودند.

جنجال های جهان ورزشدنیلو فرناندس، دروازه‌بان باهیا بیش از همه آسیب دیده بود. صورت و گردنش به خاطر شیشه های خورده شده و تکه های بمب منفجر شده زخمی شده بودند. او یک روز در بیمارستان بستری ماند. متئوس باهیا و مارسلو سیرینو دیگر بازیکنانی بودند که جراحاتشان جدی بود. آن ها نتوانستند در آن شب مقابل سمپایو بازی کنند اما تیمشان با دو گل پیروز شد. اولتراهای سمپایو مقصر اصلی این حادثه اعلام شدند. 

جنجال های جهان ورزش

گرمیو 

تنها دو روز پس از حمله به اتوبوس باهیا این بار تیم گرمیو مورد هدف هواداران اینترناسیونال قرار گرفت. پیش از دیدار دو تیم اتوبوس گرمیو از کنار پارک در حال عبور بود که صد طرفدار اینترناسیونال در آنجا حضور داشتند و به سمت اتوبوس سنگ پرتاب کردند. این اتفاق موجب شد شیشه ها شکسته شود و بازیکنان تیم گرمیو آسیب ببینند.

جنجال های جهان ورزش

جراحت ماتیاس ویاسانتی، بازیکن پاراگوئه ای شدید بود و یکی از سنگ ها به صورتش برخورد کرده بود. او به بیمارستان انتقال داده شد و مشخص شد که جمجمه اش نشکسته است. بازیکنان دیگر نیز آسیب جزیی دیدند. باشگاه گرمیو پس از این حادثه اعلام کرد در بازی ال کلاسیکو حاضر نخواهد شد. 

موتاگوا 

سوپرکلاسیک هندوراس در سال ۲۰۱۹ به یک فاجعه تبدیل شد. یک ساعت و نیم قبل از دیدار دو تیم الیمپیا و  موتاگوا اتوبوس تیم مهمان با حمله اولتراهای میزبان روبرو شد. آن ها با سنگ و بطری شیشه های اتوبوس را تخریب کردند.

جنجال های جهان ورزش

این اتفاق به یک جنگ بیرون و داخل ورزشگاه ناسیونال تبدیل شد. در این حمله سه بازیکن موتاگوا به نام های روبرتو موریرا، جاناتان روگیر و امیلیو ایساگیره زخمی و به کلینیک فرستاده شدند. این حادثه مرگبار بود چون درگیری در ورزشگاه ناسیونال میان هواداران اوج گرفت و منجر به کشته شدن چهار نفر شد. همچنین هشت نفر زخمی شدند. 

جنجال های جهان ورزش

فنرباغچه

تیم ترکیه ای در سال ۲۰۱۵ پس از پیروزی ۵ بر یک برابر ریزه اسپور در مسیر فرودگاه بود که با حمله چند فرد مسلح روبرو شد. تیرها شیشه جلو اتوبوس را از بین بردند و یکی از آن ها موجب جراحت راننده شد. این حمله روی پل اتفاق افتاد و عکس العمل سریع محافظان مانع از چپ شدن اتوبوس به داخل رود شد.

جنجال های جهان ورزش

در این حادثه هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی فنرباغچه آسیب ندیدند و راننده اتوبوس که از کتف آسیب دیده بود به بیمارستان انتقال داده شد. فدراسیون فوتبال ترکیه یک هفته رقابت های سوپر لیگ را به تعلیق در آورد و پس از جلسه با وزیر ورزش اعلام کرد حمله تروریستی بوده است. نزدیک به یک ماه بعد دوباره به اتوبوس فنرباغچه حمله شد، این بار با سنگ. تیم فنرباغچه برای دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل بوراسپور در مسیر بود که ۲۰۰ هوادار حریف با سنگ به اتوبوس حمله کردند و با دخالت پلیس این حمله متوقف شد. 

جنجال های جهان ورزش

مدیین 

تیم ایندیپندینته مدیین کلمبیا در فوریه ۲۰۱۵ مهمان دپورتس تولیما بود و ۲ بر یک پیروز شد. هنگام خروج بازیکنان و کادرفنی مدیین از ورزشگاه، هولیگان های تولیما به اتوبوس تیم حمله کردند. ولادیمیر مارین، بازیکن مدیین در این حادثه زخمی شد. یک سنگ به اندازه کف دست به صورتش برخورد کرد و موجب پارگی ابرویش شد. مارین به بخیه نیاز داشت.

جنجال های جهان ورزش

دو سال بعد دوباره به اتوبوس تیم مدیین حمله شد. این بار هواداران اتلتیکو ناسیونال پس از شکست ۴ بر ۳ تیمشان خشم خود را با پرتاب سنگ به اتوبوس حریف خالی کردند. در این حادثه کسی آسیب ندید و تنها یکی از شیشه های ماشین شکست. 

جنجال های جهان ورزش

پرسپولیس

بیست و چهارم می ۲۰۲۱ (۳ خرداد ۱۴۰۰) اتفاقی جنجالی در فوتبال ایران رخ داد‌. اتوبوس تیم پرسپولیس در مسیر ورزشگاه فولاد شهر بود تا به مصاف ذوب آهن  برود که با حمله دو هوادار میزبان روبرو شد. آن ها با نارنجک به اتوبوس پرسپولیس که روی پل در حرکت بود حمله کردند و ممکن بود منجر به چپ شدنش شوند.

جنجال های جهان ورزش

در این حادثه کسی آسیب ندید اما به بازیکنان و کادرفنی تیم شوک شدیدی وارد شد. پلیس خیلی زود دو عامل این انفجار را به نام های م. حسن پور و پ. کریمی دستگیر کرد و در نهایت آن ها تنها به دو سال حضور از ورزشگاه محروم شدند! اتوبوس پرسپولیس پیش از آن دو بار توسط هواداران سپاهان، دیگر تیم اصفهانی با حمله با سنگ روبرو شده بود. 

جنجال های جهان ورزش

دیدگاه تان را بنویسید