جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| تایسون، بوکسوری که گوش حریفش را گاز گرفت و می خواست با گوریل مبارزه کند

بوکسور آمریکایی که یکی از بهترین های جهان بود گاهی نمی توانست خشم خود را کنترل کند و به حریف و افرادی که کنارش بودند آسیب می رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: مایک تایسون یکی از بهترین های تاریخ دنیای بوکس است. ورزشکار آمریکایی دو بار قهرمان جهان شد و تخصصش در ناک اوت کردن حریفانش بود (۴۴ از ۵۰ پیروزی). با این حال در زندگی شخصی اش موفق نبود و رفتارهای جنجال آمیز زیادی داشت. او هر زمان که نمی توانست خشمش را کنترل کند فرد مقابلش را کتک می زد، به مواد مخدر اعتیاد داشت و در نهایت با وجود ثروت فراوانی که از پیروزی هایش به دست آورده بود ورشکست شد. 

بزرگ شدن در میان مجرمان 

بوکسور آمریکایی در یکی از محله های فقیر آمریکا متولد شد و در میان گنگسترها رشد کرد. او از ۱۲ سالگی کتک زدن دیگران را یاد گرفت و به این کار تشویق می شد. همچنین اسلحه به دست می گرفت و به مردم شلیک می کرد. تایسون در این دوران بارها به خاطر مسائل مربوط به تجاوز، مواد مخدر و الکل دستگیر شد. با این حال او یک قربانی بود و در کودکی مورد تعرض قرار گرفته بود. 

خشونت و آزار خانگی 

تایسون تاکنون سه بار ازدواج کرده است. نخستین رابطه او که با رابین گوینز (بازیگر آمریکایی) بود تنها یک سال طول کشید چون توسط همسرش به خشونت در زندگی زناشویی و عدم سلامت روان متهم شد. بوکسور آمریکایی در سال ۲۰۱۳ اعتراف کرد که گوینز را با برد پیت (بازیگر آمریکایی) در خانه با هم دیده است. برد پیت از تایسون خواهش کرده بود که کتکش نزند. 

تجاوز و محکوم شدن به زندان 

بوکسور آمریکایی که تاکنون ۳۸ بار دستگیر شده است در سال ۱۹۹۲ برای نخستین بار به زندان رفت. او به تعرض به دزیره واشینگتون ۱۸ ساله محکوم شد. شش سال زندان و پرداخت ۳۰ هزار دلار غرامت به قربانی برایش در نظر گرفته شد. با این حال پس از سه سال و هشت ماه به خاطر رفتار خوب آزاد شد. تایسون چند سال بعد (۲۰۰۳)  به دلیل درگیری با دو مرد در یکی از هتل های بروکلین دوباره به زندان افتاد. 

مواد مخدر و دور زدن تست دوپینگ

بوکسور آمریکایی به مصرف کوکائین عادت داشت و گاهی اوقات پیش از رفتن به رینگ مواد مصرف می کرد.  این اتفاق قبل از مبارزه با آندره گلوتا در اکتبر ۲۰۰۰ افتاد. او پیش از حضور در رختکن ماری جوانا مصرف کرده بود. تایسون سالیانه برای ماری جوانا ۴۰ هزار دلار هزینه می کرد. او در جولای سال ۲۰۰۴ در آستانه مبارزه با دنی ویلیامز مواد مصرف کرد. تایسون برای اینکه اعتیادش مشخص نشود و تست های دوپینگش منفی شود از نمونه ادار فرزند یا همسرش استفاده می کرد. بوکسور آمریکایی به خاطر مصرف بالای مواد یک بار اوردوز کرد و حتی به خودکشی هم فکر کرد. 

کتک زدن مسافر در هواپیما 

اسطوره بوکس جهان در سال جاری در هواپیما سن فرانسیسکو به مقصد فلوریدا سوار شده بود که با یک مسافر درگیر شد. آن مرد ابتدا تلاش کرد با تایسون سلفی بگیرد و سپس به قصد تحریک بوکسور آمریکایی با او به طور مداوم صحبت می کرد. مایک ۵۵ ساله به صندلی مسافر مورد نظر نزدیک شد و چند مشت محکم به صورتش زد. تایسون کمی بعد از هواپیما پیاده شد و مسافر کتک خورده با صورتی خونین نزد پلیس رفت. 

ببر و مبارزه با گوریل 

بوکسور آمریکایی که چند ببر به عنوان حیوان خانگی داشت یک بار تلاش کرد با یک گوریل مبارزه کند. او به نگهبان باغ وحش پول داد تا به همراه دوستش رابین گیونز به تنهایی به آنجا بروند. زمانی که به قفس گوریل ها رسیدند بوکسور آمریکایی متوجه زورگویی یکی از آن ها شد. او به نگهبان ۱۰۲۶۷ یورو پیشنهاد داد تا در قفس را باز کند و برود گوریل را تنبیه کند. با این حال نگهبان مانع از مبارزه تایسون و گوریل شد. 

گاز گرفتن گوش حریف 

قهرمان بوکس جهان در دومین مبارزه خود با اواندر هالیفیلد در ژوئن ۱۹۹۷ دست به کار عجیبی زد. او به سمت حریفش حمله ور شد و گوش هالیفیلد را گاز گرفت تا جنجالی ترین لحظه دوران ورزشی اش را رقم بزند. در جریان مبارزه هالیفیلد به خاطر ضربات متعدد به مایک جریمه شد. تایسون که به شدت از این رفتار حریفش خشمگین شده بود هر دو گوش هالیفیلد را گاز گرفت و از مسابقات اخراج شد.

ورشکستگی 

تایسون در آگوست ۲۰۰۳ اعلام بازنشستگی کرد. او ۳۰۰ میلیون دلار از پول هایی که از مبارزه هایش به دست آورده بود را به خاطر مدیریت بد از دست داد. قهرمان جهان برای خرید ماشین و موتور ۴.۵ میلیون دلار، ببر  ۴۰۰ هزار دلار، نگه داری از باغچه اش ۳۰۰ هزار دلار، موبایل، پیجر و قبض تلفن ۲۳۰ هزار دلار، ۱۲۵ هزار دلار سالیانه برای مربی حیوانات خانگی اش و ۱۰۰ هزار دلار در ماه برای لباس و جواهرات خرج کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید